چرا باید بر روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید

توضیحاتی در مورد انتخاب چند کلمه کلیدی برای مقالات منتشر شده بر روی سایت کلمه کلیدی یکی از مواردی است که به دفعات به گوش افرادی که در زمینه های سئو سایت یا بهینه سازی سایت فعالیت دارند، خورده است. معمولا از نظر سئو هر مقاله باید یک یا چند کلمه کلیدی اصلی داشته باشد، تا بتوان برای رقابت در آن کلمات با سایر سایت های مشابه رقابت داشت.

انتخاب چند کلمه کلیدی

کلمات کلیدی می توانند از یک یا چند کلمه تشکیل شده باشند که معمولا زمانه که چند کلمه در کنار هم قرار بگیرند، آن را عبارت کلیدی نیز می نامند. در ادامه در مقاله ی چرا باید بر روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید با این روند آشنا خواهید شد.

با توجه به اینکه ممکن است افرادی که به دنبال جستجوی یک محصول یا خدمات خاص بوده، از کلمات یا عبارات مختلفی برای پیدا کردن آن استفاده کنند، لذا انتخاب کلمات کلیدی متعدد برای مطالبی که بر روی سایت منتشر می شوند، اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند.

با انتخاب کلمات و عبارات مناسب برای هر محتوای منتشر شده بر روی سایت می توان کمک کرد تا یک مطلب جایگاه های بیشتری را دریافت کرده و با سرچ های مختلفی به عنوان پیشنهاد از سوی گوگل نمایش داده شود. این موضوع برای کسب و کارهای آنلاین می تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشد.

آشنایی با نحوه انتخاب چند کلمه کلیدی برای یک مقاله

انتخاب کلمات مترادف

یکی از روش هایی که می توان برای یک مقاله کلمات کلیدی متعدد را انتخاب کرد، این است که از کلمات مترادف کلمه کلیدی اصلی استفاده شود. برای مثال اگر کلمه کلیدی اصلی سفر باشد، می توان از کلماتی مانند مسافرت یا گردش نیز استفاده کرد.

زیرا قطعا برخی از افراد که به دنبال چنین موضوعاتی می باشند، از کلمات مسافرت یا گردش برای جستجو در موتورهای جستجو استفاده می کنند. بدین ترتیب پیدا کردن کلمات مترادف کلمه کلیدی کانونی دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و این روش می تواند تاثیر گذاری بسیار زیادی بر روی بهینه سازی سایت داشته باشد.

پوشش موضوعات مختلف و مرتبط

گاهی اوقات تمرکز بیش از حد بر روی یک کلمه یا عبارت کلیدی می تواند باعث بی کیفیت شدن محتوا شود. زیرا ممکن است تولید کننده محتوا دچار سر در گمی و ارائه مطالب مشابه در یک مقاله شود. از این رو بهتر است موضوعات مختلفی در یک مقاله پوشش داده شوند.

البته این بدان معنا نبوده که موضوعات باید از نظر معنایی با هم بی ارتباط باشند، بلکه هر چه موضوعات ارتباط بیشتری با کلمه کلیدی کانونی داشته باشند، تاثیر گذاری آن بر روی سئو سایت بیشتر می شود.

کلمه کلیدی مناسب

برای مثال اگر مقاله مربوط به کلمه کلیدی سفر می باشد، می توان به موضوعاتی مانند چگونگی برنامه ریزی برای سفر، وسایل مورد نیاز برای سفر، مکان های مناسب برای سفر و… پرداخت. این تکنیک کمک می کند تا بتوان مقالات جامع و کامل تری تهیه کرده و این مقالات معمولا رتبه بسیار مناسب تری در موتورهای جستجو دریافت می کنند.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی Long-Tail Keywords

کلمات کلیدی طولانی یا Long-Tail Keywords معمولا کلماتی هستند که ارتباط بسیار زیادی با کلمه کلیدی اصلی دارند، این کلمات باعث می شوند تا مخاطب بتواند محصول یا خدماتی که سایت ارائه داده را با تفکیک بسیار بهتری مشاهده کند.

برای مثال برای سایت هایی که مربوط به سفر بوده کلمات کلیدی طولانی می تواند شامل سفر به شمال، سفر به جنوب و… باشد.

این نوع از کلمات کلیدی معمولا دارای رقابت کمتری نسبت به کلمه کلیدی اصلی می باشند. این موضوع باعث می شود تا سایت هایی که بر روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز بیشتری دارند، به نتایج بسیار مناسب تری دست یابند. این موضوع به خاطر رقابت سایت های بسیار کمتری بر سر این کلمات می باشد.

جملات و عبارات کلیدی

جملات و عبارات کلیدی می توانند گزینه های بسیار مناسبی برای استفاده در متن باشند. زیرا معمولا مخاطبان ممکن است در هنگام نیاز جملات و یا عباراتی را برای رسیدن به نتیجه بهتر و دقیق تر سرچ کنند. جملات و عبارات کلیدی که می توان برای سرچ معرفی کرد مثلا برای یک سایت که در حوزه سفر فعالیت دارد شامل با خودرو به شمال سفر کنید و یا عبارت سفر به شمال با خودرو باشند.

استفاده از چنین عباراتی باعث جذابیت بیشتر متن برای مخاطب نیز می شود. از طرفی یک کلمه کلیدی در متن مد نظر نبوده و عبارات مختلفی در محتوا مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه ی انتخاب کلمه کلیدی

نحوه استفاده از چند کلمه کلیدی اصلی در یک محتوا

ممکن است افرادی که تازه کار بوده و یا دارای اطلاعات کافی در زمینه بهینه سازی سایت و تولید محتوا نبوده، گمان کنند که استفاده از چند کلمه کلیدی اصلی در یک محتوا کاری دشوار بوده و انجام آن ممکن است مشکلاتی به وجود بیاورد. اما در حقیقت چنین چیزی صحت نداشته و به راحتی می توان از چند کلمه کلیدی در یک محتوا استفاده کرده، بدون آنکه به کیفیت مقاله و یا سئو بودن آن لطمه ای وارد شود.

معمولا کلمات کلیدی مختلف را باید در جاهایی که از نظر سئو سایت دارای اهمیت بوده به کار برد تا موتورهای جستجو پس از ایندکس مقالات متوجه شوند که این مطلب بر روی چند کلمه یا عبارت کلیدی تمرکز داشته و نیاز به گرفتن جایگاه های بیشتری دارد.

استفاده از کلمات کلیدی به صورت پراکنده در متن اصلی و همچنین استفاده از کلمات کلیدی مختلف در سرتیتر ها باعث می شود تا موتور های جستجو نیز به راحتی متوجه استفاده از چندین کلمه کلیدی برای بهینه سازی محتوا بشوند.

چگونه می توان کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرد؟

هنگامی که می خواهیم از چند کلمه کلیدی در یک مقاله استفاده کنیم، نیاز است کلمه کلیدی کانونی و چند کلمه کلیدی مرتبط را در نظر گرفته و از آنها در متن استفاده کرد. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مربوط به موضوع اصلی که مد نظر بوده روش های بسیار مختلفی وجود دارد، که یکی از بهترین و کاربردی ترین و همچنین ساده ترین این روش ها، استفاده از خود موتور های جستجو می باشد.

زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل خود امکاناتی برای پیدا کردن کلمات کلیدی و یا عبارات کلیدی مرتبط با موضوع مد نظر را دارند.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

برای این منظور می توان کلمه کلیدی کانونی را در موتور جستجو تایپ کرده و آن را سرچ کرد. پس از انجام جستجو 10 سایت برتر مرتبط با موضوع سرچ شده نمایش داده می شوند. در پایین این ده سایت عباراتی نوشته می شوند که با موضوع سرچ شده ارتباط معنایی بسیار نزدیکی دارند.

این عبارات را گوگل به این خاطر نشان می دهد زیرا این عبارات با سرچ زیادی از سوی کاربران مواجه بوده اند و گوگل دارد کاربر را راهنمایی به استفاده از آنها برای جذب مخاطب بیشتر می نماید.

بدین ترتیب با بکار گیر این عبارات در متن و پرداختن به آنها، می توان تا حدودی به دغدغه های کاربران پاسخ داد. زیرا تا دغدغه ای در ذهن مخاطب وجود نداشته باشد، موضوع یا سوالی را در گوگل سرچ نمی کند.

نحوه نمایش عبارات مرتبط با موضوع سرچ شده در گوگل

یکی دیگر از روش هایی که می توان برای پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط با موضوع مقاله مورد استفاده قرار داد، استفاده از پیشنهادات گوگل می باشد. پیشنهادات گوگل به عباراتی گفته می شود که در هنگام سرچ یک کلمه یا عبارت گوگل برای راهنمایی مخاطب به نمایش می گذارد.

معمولا این پیشنهادات ارتباط معنایی مناسبی با کلماتی که در موتور جستجو نوشته می شوند دارد و علت نمایش آنها از سوی گوگل سرچ زیاد مخاطبان می باشد. بدین ترتیب تمرکز بر روی آنها می تواند برای سئو سایت بسیار مفید و کاربردی باشد.

کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید

اهمیت تمرکز بر روی چند کلمه کلیدی در تولید محتوا

یکی از اهداف اصلی که در تولید محتوا به دنبال آن هستیم، بهینه سازی سایت می باشد. از این رو نیاز است تا همه اموری که می تواند بر روی سئو سایت تاثیر مثبت داشته را انجام داده تا بتوان به راحتی بهینه سازی سایت را با بهترین کیفیت ممکن انجام داد. معمولا برای مدیران سایت یا وبمستر ها راه های بسیار زیادی وجود داشته تا بتوانند یک سایت را به بهترین نحو سئو سازی کنند.

یکی از مهمترین آنها تولید محتوای متنی بوده که برای هر سایتی به عنوان پادشاه شناخته شده و می تواند رتبه سایت را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشد. زیرا هم باعث افزایش ترافیک سایت شده و هم باعث طولانی تر شدن زمان سپر شده از سوی کاربران در سایت می شود. هر دوی این موارد تاثیرات مثبت و زیادی بر روی سئو سایت دارد.

تمرکز بر روی چند کلمه کلیدی در تولید محتوای متنی می تواند کمک بسیار زیادی به وبمستر ها یا مدیران سایت ها برای بهبود رتبه یک مقاله بکند. زیرا معمولا مقالاتی که بر روی یک کلمه کلیدی خاص تمرکز دارند، دارای محتوای نه چندان جذاب و کاربردی بوده، این در حالی است که می توان با تمرکز بر روی چند کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی شاخ و برگ های بسیار زیادی به محتوا بخشید.

هدف از انتخاب کلمه کلیدی

این موضوع باعث پر بار تر شدن محتوا و جذابیت بیشتر آن برای مخاطب می شود. همین امر باعث می شود تا مخاطب جذب مقاله شده و آن را دنبال کند. همین امر باعث می شود تا با استفاده از تولید محتوا و تمرکز بر روی چند کلمه کلیدی، بتوان یک سایت را بهینه سازی کرد.