سیم و گوشی مسی را فراموش کنید. امروزه می توانید مکالمه تلفنی را در هر زمان و هر مکان با استفاده از رایانه متصل به اینترنت ، هدست و صدا از طریق سیستم ویپ voip برقرار کنید. VoIP فن آوری است که صدای شما را به یک سیگنال دیجیتال تبدیل می کند و به شما این امکان را می دهد مستقیماً از یک رایانه ، به تلفن و یا سایر دستگاه های مبتنی بر اینترنت استفاده کنید. به عبارت ساده تر فرض کنید شما برای انجام کارهای خود، در یک کافی‌نت حضور دارید و در حین انجام کارهای روزمره، یک تماس مهم کاری را در لپ تاپ خود دریافت می‌کنید. و یا فرض کنید زمانیکه شما در حین رانندگی با خودروی شخصیتان در جاده هستید ، در صندوق ورودی ایمیل خود یک پیام صوتی دریافت خواهید کرد. و یا فرض کنید دفتر مدیریت کسب و کار و بیزینس شما در شهر مشهد است اما خود شما در تهران سکونت دارید می‌توانید از شماره تلفن هایی با کد همان منطقه مشهد استفاده نمایید. و این امر هیچگاه میسر نیست مگر با استفاده از تکنولوژی ویپ voip.

voip؛ تکنولوژی نوین و ضروری در دنیای تجارت

به دنیای صدا از طریق پروتکل اینترنت  (Voip: Voice Over IP) خوش آمدید. همانطور که در بالا به آن اشاره شد با سرویس ویپ , یا همان تکنولوژی انتقال صدا بر بستر شبکه ، دقیقا همانند ایمیل، تماسهای تلفنی شما نیز از طریق اینترنت انجام می‌شوند. این نوع خدمات، می‌تواند ضمن افزایش بهره وری، هزینه های ارتباطات را به طرز چشمگیری کاهش دهد. علاوه بر این، این تکنولوژی، ویژگی ها و قابلیت های مفیدی را ارائه می دهد که فناوری تلفن های معمولی از پس انجام آنها بر نخواهد آمد.

چرا هنوز برخی شرکت‌ها در استفاده از تکنولوژی Voip مقاومت می‌کنند؟

اگرچه تکنولوژی ویپ به سرعت محبوبیت زیادی را در میان کسب و کارهای مختلف کسب نمود، اما متاسفانه هنوز برخی از مشاغل کوچک، نگران بروز مشکلات بیشتری پس از استفاده از این نوع خدمات، می باشند؛ برای مثال، نگران اینکه کیفیت صوتی سیستم ویپ voip معمولی بوده و یا اجرای این فناوری، دشوار یا پرهزینه باشد؛ یا حتی اینکه اگر برق آنها قطع شود، سرویس تلفن آنها نیز قطع خواهد شد!

اما، واقعیت این است که مزایای این فناوری، بسیار بیشتر از اشکالات بالقوه آن است. و این مقاله تمام آن چیزی ست که شما باید در مورد تکنولوژی ویپ Voip بدانید وبه علاوه نکاتی برای استفاده بیشتر و بهتر از سرویس ویپ، را برای تصمیم گیری بهتر در مورد استفاده از این تکنولوژی، ارائه خواهیم داد.

 

3 مورد از نکاتی که در استفاده از تکنولوژی Voip باید بدانید!

    1. از زمان آغاز به کار تاکنون، کیفیت خدمات Voip بسیار بیشتر شده است. در محصولات اولیه ویپ، هنگام مکالمه لازم بود که هر دو طرف از یک رایانه مخصوص استفاده کرده و کیفیت صدا نیز اغلب، ضعیف بود. سرویس Voip امروزی بسیار تکامل یافته و به شما امکان می دهد تا با استفاده از تلفن های استاندارد یا حتی بهتر از آن، یعنی تلفن های IP پرقدرت، تماس برقرار کرده و یا دریافت کنید. کیفیت صدا نیز در این تکنولوژی بسیار بهبود یافته است. در واقع، بسیاری از مشاغل امروزی، سیستم تلفن سنتی را رها کرده و به استفاده از تکنولوژی ویپ، روی آورده اند. بسیاری از این مشاغل با استفاده از تلفن اینترنتی، از شبکه داده خود برای انجام تماس های تلفنی استفاده کرده و در قبال آن، مزایای بسیاری را کسب کرده اند.
    2. استفاده از Voip می تواند هزینه‌های ارتباطی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. هزینه‌های عملیاتی برای ارائه دهندگان خدمات ویپ، به طور قابل توجهی پایین‌تر از فناوری تلفن سنتی است.  فناوری تلفن سنتی، بدلیل مطابقت با زیرساخت‌های تلفنی موجود برای حفظ مقررات صنعتی، گران است. استفاده‌کنندگان از  فناوری Voip، می توانند با هزینه بسیار کمتری، به رقابت با رقبای خود بپردازند. با استفاده از این تکنولوژی، مشاغل دیگر مجبور نیستند شبکه های جداگانه ای برای تلفن ها و داده ها ایجاد نمایند؛ که همین امر، موجب پس انداز قابل توجهی از سرمایه شرکت ها خواهد شد. علاوه بر این، هزینه‌های مرتبط با جابجایی، استخدام و یا تغییر وظایف کارمندان، که می تواند در هر کدام از این موارد، حدود 100 دلار یا بیشتر هزینه در بر داشته باشد، عملا از بین می روند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آی پی تلفن خود )تلفن سنتی با یک آداپتور  (Voip را به جک شبکه که دارای پهن باند متفاوتی است، منتقل نموده و برق آن را وصل کنید.
    3. سرویس Voip باعث می‌شود سیستم تلفن شما بسیار انعطاف پذیر باشد. این سیستم‌ها، به شما امکان می‌دهند تا کارهایی را که به سادگی با فناوری تلفن سنتی امکان پذیر نیست، انجام دهید. به عنوان مثال، می‌توانید:
      • سیستم تلفن خود را هر کجا مایل بودید، با خود ببرید! تا زمانی که به یک پهنای باند متصل، دسترسی داشته باشید، می‌توانید از سیستم Voip خود در هر کجا، مانند هتل یا خانه دوست خود استفاده کنید. مشتریان و کارمندان نیز می‌توانند فقط با تماس با شماره تلفن محل کارتان، با شما در تماس باشند و نیازی به تماس با تلفن همراه شما ندارند، این بدان معنی است که می‌توانید هزینه گرانبهای تماس‌های شرکت خود را ذخیره نمایید.

      • با استفاده از لپ تاپ خود صحبت کنید! بسیاری از سیستمهای انتقال صدای اینترنتی، شامل نرم افزار تلفن مخصوصی هستند که شما را قادر می‌سازد با استفاده از هدفون/میکروفون متصل به رایانه خود تماس برقرار کرده و یا دریافت نمایید. اکنون، حتی وقتی در حال کار با لپ‌تاپ خود در یک کافه هستید نیز، تماسی ضروری از مشتری را از دست نخواهید داد.
      • نامه الکترونیکی و نمابر را با ایمیل خود دریافت کنید. بسیاری از سرویس‌های تلفن اینترنتی، به شما امکان می‌دهند تا نامه صوتی و نمابر را به طور خودکار به صندوق ایمیل خود ارسال کنید. همه پیام‌های خود را در یک مکان دریافت کرده و نامه صوتی و نمابر شما به راحتی بایگانی شده یا برای دیگران ارسال می‌شود.
      • شماره تلفن مجازی دریافت کنید. شماره تلفن شما می‌تواند با هر کد دلخواهی در منطقه مورد نظر شما تغییر کند و شما فقط ملزم به استفاده از کد اختصاص داده شده به منطقه خود، نخواهید بود. به عنوان مثال، مشاغل مستقر در کالیفرنیا می‌توانند یک شماره تلفن با کد منطقه فلوریدا داشته باشند؛ به خصوص اگر تجارت شما در فلوریدا مشتری داشته باشد (و یا در جستجوی مشتری در این شهر است) این ویژگی، مزیت بالایی محسوب می‌شود.

4 مورد از نکاتی که برای غلبه بر موانع احتمالی voip باید بدانید!

با تمام مزایایی که تکنولوژی voip برای شما به همراه دارد، اگر اکنون قصد تغییر این سرویس تلفن اینترنتی خود را دارید، این نکات به شما کمک می‌کند تا بر موانع احتمالی غلبه کرده و از این سیستم، نهایت استفاده را ببرید:

  • هنگامی که برای نصب این سیستم، شک دارید، می‌توانید یک متخصص استخدام کنید. پیاده‌سازی یک سیستم voip آماده استفاده، برای مشاغلی که از تعداد کمی پرسنل تشکیل شده‌اند، کاملاً ساده است. اما سیستم‌های بزرگتر voip در صورت نصب و پیکربندی توسط متخصصان ممکن است به بهترین وجه کار کنند. از فروشنده تجهیزات شبکه خود در مورد خدمات تلفن اینترنتی متناسب با مشاغل کوچک سؤال کنید.

 

  • آن را امتحان کنید. به جای اینکه همه امکانات شرکت را به طور همزمان تغییر دهید، ابتدا سرویس voip را فقط با چند کاربر آزمایش کنید. پس از رضایت از خدمات، می‌توانید آن را در دسترس سایر کارمندان نیز قرار دهید. (بهتر است سیستم انتقال تلفن سنتی خود را در طول انتقال به عنوان پشتیبان، فعال و روشن نگه دارید.)
  • از انتقال تماس استفاده کنید. اگر برق برود، شبکه رایانه‌ای شما ممکن است با مشکل مواجه شود. (مگر اینکه شما یک ژنراتور یا منبع انرژی برای جایگزینی داشته باشید). برای تهیه نسخه پشتیبان، سرویس voip خود را پیکربندی کرده تا بطور خودکار تماسهای بی پاسخ را به تلفن همراه یا ثابت سازمان ارسال کند.
  • شبکه خود را ایمن کنید. محبوبیت روزافزون voip توجه هکرها را به خود جلب می‌کند و کاربران نگران این هستند که هکرها ممکن است به صورت دیجیتالی تماس‌های voip را رهگیری کرده و یا سیستم voip شرکت را با استفاده از حملات محروم سازی از سرویس، (denial-of-service attacks) دچار مشکل نمایند. پس؛ راه حل چیست؟ باید اطمینان حاصل کنید که امنیت شبکه شما کامل و به‌روز است.

فناوری Voip به طور مداوم در حال تحول است و فواید جدیدی را برای مشاغل کوچک ایجاد خواهد کرد. به عنوان مثال، برخی از دستگاههای ترکیبی جدید  PDA/phone  بی‌سیم به شما امکان می‌دهد هر زمان که در نزدیکی یک شبکه Wi-Fi هستید، از سرویس Voip خود استفاده کنید و در صورت نبود Wi-Fi، از خدمات تلفن همراه خود استفاده نمایید. از جمله این مزایا: افزایش چشمگیر بازده و کاهش شدید در هزینه‌های تلفن همراه شما خواهد بود. برای مشاغل کوچک و بزرگ، داشتن یک شبکه IP اختصاصی برای صدا و داده نیز می‌تواند مزایای دیگری را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، یک شبکه IP می‌تواند از ویدئو کنفرانس با کیفیت بالا؛ مقرون به صرفه؛ برنامه‌های مرکز تماس و موارد دیگر پشتیبانی کند.

مهم نیست که اندازه شرکت شما چقدر است، Voip یک فناوری قابل قبول؛ انعطاف‌پذیر و مقرون به صرفه بوده و همان ابزار ارتباطی پیچیده و پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که رقبای سازمانی شما در اختیار دارند.

ما در گروه فناوران ایما با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان با تجربه در زمینه ، فروش تجهیزات ویپ نصب ویپ voip ، پیکربندی و پشتیبانی سیستم ویپ آماده ارائه هر گونه خدمات به مشتریان و متقاضیان است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه فناوران ایما تماس بگیرید.