طراحی گرافیکی از جهات مختلف برای کسب و کارها و زندگی روزمره ما مهم هستند. ما روزانه با انواع طرح های گرافیکی مانند لوگو، بروشور، بنر، کارت ویزیت، کاتالوگ، سربرگ و انواع دیگر طرح های گرافیکی روبرو هستیم. مجله ها و کتاب ها، بسته بندی ها، برندها و غیره نمونه‌های بارز استفاده از طرح های گرافیکی هستند.

"<yoastmark

طرح‌های گرافیکی نقش مهمی در محیط کسب و کار رقابتی مدرن ایفا می‌کنند. کسب و کارها برای تولید ابزارهای بازاریابی خود به طراحان گرافیک وابسته هستند. این ابزارها شامل کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت، اعلامیه، بنر، سربرگ، طراحی لوگو و غیره است. 

یک لوگوی چشمگیر و تاثیرگذار نشان دهنده هویت برند کسب و کار است. کسب و کارها به طراحان گرافیکی نیاز دارند تا بتوانند توسط آن‌ها اپلیکیشن‌های موبایلی و یا صفحات رسانه‌های اجتماعی خود را جهت تبلیغ و ترویج محصولات و خدمات ایجاد کنند. می‌توان گفت که طراحی گرافیکی به بخش جدا نشدنی بازارهای فیزیکی و مجازی تبدیل شده است. 

 دلیل تقاضای فزاینده کسب و کارها به طراحی گرافیکی، نیاز آن‌ها به ایجاد ارتباط موثر با مخاطب است. از آنجایی که روز به روز به کسب و کارها اضافه می‌شود، رقابت نیز تنگ تر می‌گردد. در چنین شرایط رقابتی استراتژی طراحی برای جلب توجه مشتریان بالقوه به یک ضرورت تبدیل شده است.

 کارآفرینان دریافته اند که برقراری ارتباط موثر با مخاطبان هدف، کلید موفقیت در کسب و کار است.

طراحی گرافیکی چیست؟ 

 واژه گرافیک در طراحی گرافیک به معنای تصویر بصری دقیق و صحیح است. طراحی در طراحی گرافیک یعنی ایجاد نوعی پیام خاص به شیوه‌ای حرفه‌ای و هنری. هدف، تولید یک قطعه اطلاعات بصری انتقال برای مخاطب مدنظر است. همینطور، طراحی گرافیکی به معنای ارتباط بصری و یا طراحی ارتباط است. فرایند خلاقانه طراحی گرافیک شامل مشتری و طراح گرافیک است. برای تولید یک قطعه طراحی به یاد ماندنی طراح گرافیک از هنرهای تجسمی مختلف، مهارت های نوشتاری، تصاویر و همچنین تکنیک های صفحه آرایی استفاده می‌کند. صفحه آرایی عناصر مختلف طراحی در یک طرح گرافیک بستگی به طرح مورد نظر از جمله پوستر، لوگو، بنر، کارت ویزیت، سربرگ و غیره دارد. 

طراح گرافیک

 امروزه طراحان مدرن از برنامه های نرم افزاری مختلف مانند adobe illustrator, Adobe photoshop, CorelPress, QuarkXpress  و غیره استفاده می‌کنند. 

حوزه طراحی گرافیک شامل چاپ، دیجیتال و رسانه است. طراحی چاپی شامل طراحی لوگو، صفحه آرایی، طراحی بسته بندی، و غیره است. حوزه دیجیتال شامل طراحی اینترنتی و برنامه نویسی (مانند طراحی وب سایت) است و دسته رسانه شامل انیمیشن و طراحی گرافیکی فیلم است. با این حال در هنگام انتخاب نرم‌افزار خاص برای طراحی لوگو و غیره باید بدانید که هر نرم افزاری مناسب خواست و نیاز شما نیست. بنابراین در ابتدا لازم است با نرم‌افزار ها آشنایی بیابید تا دریابید کدام یک می‌تواند نیاز و خواسته شما را برآورده سازد.

طراحی گرافیکی یک ابزار اساسی است که باعث ایجاد ارتباط با مخاطبان به شیوه سودمند می‌شود. طراحی گرافیکی پیام شما را به شیوه‌ای هنرمندانه به مخاطب منتقل می‌کند. بنابراین، می‌توانیم بگوییم که طراحی گرافیکی یک هنر با هدف مشخص و واضح است. همینطور، یک برنامه خلاقانه و سیستماتیک برای ارائه بصری است. برای دستیابی به این هدف طراح گرافیک از تصاویر، متن و نمادها استفاده می‌کند.

 تمام کسب و کارها برای انتقال پیام خود به مخاطبان نیاز به طراحی گرافیکی دارند. طراحان گرافیک متخصصان آموزش دیده‌ای هستند که به وسیله روش‌های مختلف از تکنیک‌های متقاعد سازی، ترغیب و سرگرم کردن مخاطبان به خوبی استفاده می‌کنند. آنان فناوری و هنر را برای انتقال یک پیام با یکدیگر ادغام می‌کنند. در اینجا اجازه دهید در مورد اهمیت طراحی گرافیک برای کسب و کار چند نکته را عنوان کنیم.

اهمیت طراحی گرافیک در کسب و کار:

  • افزایش فروش

طراحی گرافیکی هوشمند می‌تواند باعث افزایش و ارتقای فروش شود. مردم جذب طرح‌های منحصر به فرد و جذاب می‌شوند. آنان پیام یک طرح با کیفیت را به خوبی دریافت می‌کنند. ممکن است این پیام به گونه‌ای خلاقانه تولید شده باشد که نشان دهد شرکت دارای خدمات و محصولات با کیفیت است. مردم چنین پیام هایی را به طور غیر مستقیم در ذهن خود و در هنگام دیدن یک طراحی لوگوی منحصر به فرد، کارت ویزیت و یا هر نوع طراحی دیگری دریافت می‌کنند. این موضوع به مخاطبان کمک می‌کند با کسب و کار احساس نزدیکی کنند و با آن ارتباط بیشتری پیدا کنند و در نهایت به آن وفادار بمانند. زمانی که طیف گسترده‌ای از طراح های موفقیت‌آمیز تاثیر مثبتی بر بیننده بگذارد، بسیاری از آنان به مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند. این امر به این دلیل است که طراحی توانسته برند شرکت را به عنوان یک برند قابل اعتماد معرفی کند. به طور قطع، طراحی گرافیکی با رشد مداوم یک شرکت ارتباط نزدیکی دارد.

افزایش فروش
طراحی گرافیکی و افزایش فروش
  • ثبت و ماندگاری نام شرکت

طراحی گرافیکی یکی از ابزارهای مفید برای ثبت نام شرکت در بازار هدف است. زمانی که  بارها و بارها با یک لوگوی جذاب روبرو می‌شویم به یاد برند لوگو می‌افتیم. روزانه با انواع تبلیغات، کاتالوگ‌ها، کارت های ویزیت، بنر، و غیره  رو به رو می‌شویم. تمامی این طراحی‌های گرافیکی ما را به یاد برند می‌اندازد و به ما کمک می‌کند که همیشه نام برند را به خاطر بیاوریم. کسب و کارهای کوچک معمولاً بودجه بازاریابی کافی ندارند و برای ثبت نام تجاری خود در بازار هدف با مشکل روبرو هستند. اما یک لوگوی منحصر به فرد، کارت ویزیت و دیگر ابزارهای بازاریابی به سرعت می‌توانند توجه مخاطبان را به سوی خود جلب کنند. از این رو، یک طراحی منحصر به فرد قادر است باعث ثبت و ماندگاری نام یک شرکت در بازار شود.

"<yoastmark

  • ایجاد حسن‌نیت در بازار

طراحی یک ابزار عالی برای کسب اعتماد و حسن نیت در بازار است. اگر طراحی لوگو و یا هر طراحی گرافیکی دیگر دارای ارزش زیبا شناختی باشد، چشمان بیننده را از اعتماد پر می‌کند. اگر مولفه‌های طراحی برای مشتریان خوشایند باشد، آن‌ها به محصولات و خدمات شرکت اعتماد پیدا می‌کنند. به تدریج، یک طراحی جذاب باعث جلب نظر مشتری شده و بسیاری از آنان را به مشتریان وفادار تبدیل می‌کند. یک شرکت می‌تواند به کمک طراحی محصولات خود را برجسته سازد. زمانی که شرکت محصول جدیدی را به بازار معرفی می‌کند، آماده یک کمپین بازاریابی است. چنین کمپینی باعث برجسته‌سازی محصول در بازار می‌شود. برای این کار لازم است شکل و شمایل محصولات دارای طراحی بی‌نظیری باشد و در همین جا است که طراحی گرافیکی مطرح می‌شود.

  • انتقال پیام برند

 طراحی گرافیکی یک ابزار مفید برای انتقال پیام خاص برند به مشتریان هدف است. در این زمینه طراح گرافیک از رنگ‌ها و سبک نوشته‌های مختلف برای برانگیختن احساسات مخاطبان استفاده می‌کنند. این احساسات همان پیام قابل انتقال به مشتری بالقوه است. به عنوان مثال، لوگوی مک دونالد دارای رنگ های اصلی زرد و قرمز است. این رنگ ها حس اشتیاق و انرژی خالص جوانی و اجتماعی بودن را برمی‌انگیزاند. این پیام شرکت فست فود نیز بوده است، چرا که مشتریان هدف آن افراد جوان هستند.

پیام برند مک دونالد
پیام برند مک دونالد
  • ایجاد  اتحاد بین کارکنان

 یک شرکت ممکن است دارای تعداد زیادی کارمند باشد که باید دارای یک دلیل منحصر به فرد و مشترک باشند. طراحی در این زمینه کمک می‌کند. کارمندان دارای صفحات وب، نشریه‌ها، یونیفرم ها، بروشورها، لوگوها، آرم ها و بسیاری از طرح‌های گرافیکی دیگر در اطراف خود هستند. بنابراین این طرح‌ها می‌توانند به هویت مشترک کارمندان تبدیل شود و آنان را با یک هویت مشترک به یکدیگر پیوند دهد.

"<yoastmark

  • تشویق اخلاق حرفه ای

 بسیاری از شرکت ها سعی دارند تا یک محیط رقابتی و حرفه ای میان کارکنان خود ایجاد کنند. طراحی آخرین تاثیر را بر روی مشتری و فروشندگان ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، یک طراحی لوگو که از نظر زیبا شناختی عالی باشد، درباره شیوه های انجام کار در شرکت صحبت می‌کند. طراحی لوگو که به صورت استراتژیک ایجاد شده باشد این تصویر را ایجاد می‌کند که شرکت امور روزمره تجاری خود را به شیوه‌ای حرفه‌ای اداره می‌کند. این موضوع برای رشد یک کسب و کار از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

  • متقاعد کردن

یکی از مزایای طراحی  این است که می‌تواند مشتریان را به تفکر در مورد کسب و کار متقاعد کند. یک بروشور با طراحی خوب به عنوان مثال، می‌تواند باعث ایجاد احساس ارتباط با برند شود.

طراحی بروشور
طراحی بروشور
  •  خوانایی محتوا 

یک طراحی خوب می‌تواند باعث ارتقای خوانایی محتوایی باشد که شما برای جلب توجه مخاطب سعی در تولید آن دارید. طراح گرافیک این کار را با انتخاب رنگ، تصویر و قلم مناسب انجام می‌دهد.

نتیجه گیری:

طراحی گرافیکی برای هر کسب و کار از اهمیت بسیاری برخوردار است. یک لوگو با طراحی حرفه ای و زیبا می‌تواند احساسات مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهد و آنان را در بلندمدت به مشتریان وفادار تبدیل کند. اما مهم‌ترین چیزی که وجود دارد تاثیر اولیه طراحی بر بیننده است.

در این مقاله در مورد اهمیت طراحی گرافیکی در کسب و کارها صحبت کردیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.

همچنین در صورت تمایل به انجام هر یک از طراحی های گرافیکی میتوانید از طریق ثبت نام در وب سایت فناوران ایما و ثبت درخواست خود از تعرفه طراحی گرافیکی در فناوران ایما مطلع شوید.

 

منبع:  ?How Important Is Graphic Design For Your Business