وردپرس از محبوب‌ترین و رایج‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان می‌باشد که در 78 میلیون وب‌سایت مورد استفاده قرار گرفته است. دلیل این محبوبیت رایگان بودن آن و همچنین پلاگین‌ها یا همان افزونه‌هایی است که به صورت رایگان و یا پولی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این افزونه‌ها کمک شایانی در بالا بردن کارایی و بهتر شدن طراحی وب سایت شما می‌کنند.

استفاده از وردپرس جهت طراحی وب سایت برای عموم افراد مناسب است و مسلط شدن بر آن بسیار آسان می‌باشد. به گونه‌ای که بسیاری از کاربران وردپرس نه برنامه نویس هستند و نه طراح وبسایت.

در این مطلب نکاتی را در رابطه با استفاده از افزونه‌های گوناگون وردپرس در جهت بهسازی محتوای بصری سایت خود ارائه می‌دهیم.

از پیشخوان وردپرس برای ویرایش عکس‌ها استفاده کنید

ویرایش عکس در وردپرس
ویرایش عکس در وردپرس

شاید شما هم برای مواقعی‌که نیاز به ویرایش یک عکس دارید، از نرم افزارها یا برنامه‌های خارجی استفاده می‌کنید. اما وردپرس دارای یک ویرایشگر عکس درون برنامه‌ای می‌باشد که کارکردن با آن و مسلط شدن بر آن بسیار آسان است و به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به یک برنامه مجزا، عکس‌های خود را ویرایش‌کنید.

ویرایشگر عکس وردپرس برای اعمال ویرایش‌هایی هم‌چون بریدن و چرخش تصویر و تغییر اندازه آن بسیار مؤثر می‌باشد.

برای دسترسی به ویرایشگر عکس وردپرس، به بخش‌کتابخانه چند رسانه‌ای در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید. در این قسمت شما می‌توانید عکس مورد نظر خود را آپلود کرده و یا عکسی را که قبلاً در آن ذخیره کرده‌اید باز کنید. بعد از باز کردن عکس مورد نظر در قسمت پایین سمت چپ بر روی ویرایش عکس‌ کلیک کنید. سپس می‌توانید تغییرات و ویرایش‌های مورد نظر خود را بر روی عکس اعمال‌کنید. همچنین اگر تغییراتی را که انجام داده‌اید دوست نداشتید، ویرایشگر به شما امکان می‌دهد تا عکس را به نسخه اصلی خود بازگردانید.

پلاگین‌های ویرایش عکس

  • پلاگین DigiWidgets

پلاگین DigiWidgets
پلاگین DigiWidgets

این افزونه یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های ویرایش عکس وردپرس می‌باشد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیشخوان خود را به یک ویرایشگر پیشرفته تصویر تبدیل کنند.

افزونه DigiWidgets به کاربران وردپرس این امکان را می‌دهد تا عکس‌های خود را با اعمال تغییراتی با استفاده از گزینه‌های انتقال و تبدیل عکس، فیلترها، بزرگنمایی، ابزار برش، و حتی‌کادرهای ایجاد متن ویرایش کنند. این ویرایشگر به طراحان این اجازه را می‌دهد که به تصاویر خود حاشیه‌هایی را اضافه کنند و با ایجاد الگوها و قالب‌ها برای عکس‌های خود، یک محتوای بصری یکپارچه و سازگار با محیط وب سایت به وجود بیاورند.

  • ویرایشگر گرافیکی vectr

ویرایشگر گرافیکی vectr
ویرایشگر گرافیکی vectr

این ویرایشگر گرافیکی رایگان و‌ کاربر پسند به کاربران این اجازه می‌دهد تا از صفحه ویرایش وردپرس، تصاویر گرافیکی جذاب و قدرتمندی را ایجاد کنند.

افزونه Vectr دارای گزینه‌های اعمال ویرایش شامل ایجاد تصاویر‌حاشیه نویسی شده، سایه گذاری (واترمارک)، ایجاد‌ بنرها، کلاژها، ‌داده نماها (اینفوگرافیک‌ها) و لوگوها می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این ویرایشگر تصاویرتان را در وردپرس طراحی و ویرایش کرده و با یک کلیک مستقیماً آن‌ها را روی صفحه وبسایت خود بارگذاری کنید.

پلاگین‌های طراحی وب

  • پلاگین TablePress

این پلاگین وردپرس با بیش از 500.000 بار دانلود شدن توسط کاربران، جزو محبوب‌ترین پلاگین‌های وردپرس به حساب می‌آید و به طراحان این امکان را می‌دهد که جداولی شیک و مناسب وب سایت خود را ایجاد و مدیریت کنند. این جدول‌ها می‌توانند در پست‌ها و صفحات وب سایت شما درج شوند. این جداول را می‌توانید بدون نیاز به کدنویسی ایجاد و ویرایش‌کنید. جداول ایجاد شده همچنین می‌توانند حاوی هرگونه داده‌ای هم‌چون فرمول‌هایی جهت محاسبه باشند.

  • پلاگین Visual Composer

این افزونه که توسط بیش از 200.000 کاربر دانلود شده است، در رتبه اول افزونه‌های صفحه ساز وردپرس قرار دارد. این افزونه به شما این اجازه را می‌دهد که کنترل کاملی بر روی سایت‌های خود داشته باشید. شما با استفاده از این افزونه می‌توانید هر طرح قابل تصوری را با چند کلیک و بدون نیاز به برنامه نویسی ایجاد کنید.

  • ابزارک Beaver Builder
ابزارک Beaver Builder
ابزارک Beaver Builder

این ابزارک یک صفحه ساز قابل انعطاف می‎‌باشد که کار‌کردن با آن بسیار آسان است. این پلاگین بر روی فرانت‌اند وب سایت وردپرسی شما اعمال می‌شود. افراد مبتدی و حرفه‌ای با استفاده از این ابزارک می‌توانند نوشتن HTML و دست و پنجه نرم کردن با کدهای کوتاه گیج کننده را متوقف کنند و تنها با چند کلیک ساده صفحاتی زیبا و حرفه‌ای برای وبسایت خود بسازند.

  • پلاگین WPTouch Mobile

این پلاگین محبوب مخصوص تلفن‌های همراه، به طور‌خودکار برای‌کاربرانی‌که از طریق گوشی خود از سایت وردپرسی بازدید می‌کنند، تم مخصوص تلفن همراه ایجاد می‌کند.

  • پلاگین WP Retina 2x
پلاگین WP Retina 2x
پلاگین WP Retina 2x

این افزونه از این جهت منحصر به فرد است که تنها تصاویر رتینا در‌اندازه کامل را ارائه می‌دهد. ‌این افزونه فایل‌های تصویری مورد نیاز را با استفاده از سیستمی با DPI بالا ساخته و نمایش می‌دهد. بدین ترتیب سایت‌ها در هر دستگاه و صفحه نمایشی کاملاً واضح و مرتب ظاهر می‌شوند. تصاویر رتینا به صورت خودکار و یا دستی تولید می‌شوند و به ابزارهای رتینا ارائه می‌شوند.

  • پلاگین صفحه ساز Elementor  

این پلاگین طراحی صفحه‌ای با کیفیت بالا و قابلیت‌های پیشرفته را ارائه می‌دهد. Elementor از قابلیت ویرایش مستقیم برخوردار است؛ یعنی شما می‌توانید با چند کلیک، ویرایش‌های مد نظر خود را به صورت مستقیم و سریع اعمال کرده و صفحات وبسایت خود را آن‌گونه که می‌پسندید بارگذاری‌کنید. لازم به ذکر است که سرعت این پلاگین با دیگر صفحه سازها قابل مقایسه نیست.

این پلاگین از ویژگی‌های منحصر به فردی مانند لایه‌های پس‌ زمینه، انیمیشن‌های شناور و جذاب، دکمه‌های پیشرفته، افزودنی‌ها و موارد دیگر برخوردار است

پلاگین‌های گالری

  • پلاگین Photo Gallery by WD
پلاگین Photo Gallery by WD
پلاگین Photo Gallery by WD

این‌گالری عکس واکنش‌گرا برای وردپرس، بیش از 300.000 بار بارگیری شده است و مجموعه‌ای گسترده از ابزارها و گزینه‌های ایجاد و مدیریت تصاویر و گالری‌ها را به شما ارائه می‌دهد. این افزونه این امکان را به کاربران می‌دهد تا تنها در عرض چند دقیقه یک گالری عکس سفارشی، کاملاً واکنش گرا و رایگان را برای وب سایت خود ایجاد کنند. این افزونه همچنین این امکان را به کاربران امکان دهد که با استفاده از آن به معرفی محتوای تجارت الکترونیکی خود بپردازند، محتوای مورد نظر خود را از فیس بوک نمایش دهند و گالری‌ها، آلبوم‌ها و سایر داده‌ها را بین سایت‌های وردپرسی منتقل کنند.

  • پلاگین گالری NextGen

این افزونه با بیش از 10 میلیون بار دانلود شدن توسط کاربرها، چیزی بیشتر از آنچه نامش نشان می‌دهد به شما ارائه می‌دهد. این افزونه محبوب به کاربران این امکان را می‌دهد تا گالری تصاویر دلخواه خود را به راحتی بارگذاری و مدیریت کنند. این پلاگین همچنین از گزینه های مختلف ویرایش برای کمک به طراحان تازه کار برخوردار است. گزینه‌هایی مانند تغییر اندازه تصویر، انتقال، جلوه‌های لایت باکس و موارد دیگر کاربران‌ حتی می‌توانند از این پلاگین برای افزودن متن به تصویر مورد نظر خود و همچنین سایه گذاری (واترمارک) عکس‌های خود استفاده کنند.

پلاگین‌های کشویی

  • پلاگین Meta Slider
پلاگین Meta Slider
پلاگین Meta Slider

این پلاگین سریع و با کاربردی آسان، به عنوان محبوب‌ترین پلاگین کشویی وردپرس، به کاربران این امکان را می‌دهد که تصاویر خود را از کتابخانه چند رسانه‌ای وردپرس انتخاب کنند، با چند کلیک ساده آنها را به محل مورد نظر انتقال دهند و سپس عنوان‌های اسلاید، پیوندها و سئو را در یک صفحه تنظیم کنند.

  • پلاگین کشویی واکنشگرا Huge-IT

با استفاده از این افزونه، تصاویر مورد نظر خود را از رایانه به این پلاگین اضافه کنید و مجموعه‌ای از تصاویر را از طریق Media Library بارگذاری کنید. ترتیب نمایش اسلایدها را می‌توانید بر‌اساس سلیقه خود به راحتی تنظیم کنید.

پلاگین‌های اجتماعی

  • پلاگین Instagram Feed

پلاگین Instagram Feed عکس‌های اینستاگرام را از هر حسابی در اینستاگرام به شرط این که حسابی خصوصی نباشد، نمایش می‌دهد. این افزونه کاملاً واکنشگرا و همچنین مناسب برای موبایل می‌باشد. ابعاد آن کاملاً قابل تنظیم و شخصی سازی است و در نتیجه برای صفحات مختلف با اندازه‌های متفاوت مناسب می‌باشد.

  • پلاگین contact

این پلاگین رسانه‌های اجتماعی و اطلاعات تماس را با استفاده از ابزارک‌های ساده و با کاربرد آسان نمایش می‌دهد. ابزارک‌های تماس به شما امکان را می‌دهد که اطلاعات تماس خود از جمله آدرس ایمیل، شماره تلفن، فکس و آدرس خود (حتی از طریق

نقشه) و همچنین نشانی خودتان در شبکه‌های اجتماعی مختلف را به روشی جذاب و بصری نمایش دهید.

  • پلاگین فیسبوک (facebook)

پلاگین محبوب فیس بوک روشی ساده و جذاب را جهت نمایش دادن صفحات دلخواه فیس بوک در نوارهای کناری سایت وردپرسی ارائه می‌دهد. برای استفاده از این افزونه کافی است آن را فعال کرده و ویجت را به محل مورد نظر بکشید. برای افزودن شناسه(ID) یک اپلیکیشن از اپلیکیشن‌های ایجاد شده توسط فیس بوک‌؛ کافی است آن را به ویجت و URL پلاگین فیس بوک اضافه کنید. این پلاگین با گزینه‌های بیشتری همچون نمایش چهره‌ها، نمایش جریان داده و سرصفحه‌ها، قابل تنظیم و شخصی سازی می‌باشد.

منبع:  36Top WordPress Plugins to Enhance Your Website Design