چرا کلمات کلیدی LSI برای سئو و بازرایابی محتوا حیاتی است ؟

لازم است که در ابتدا به این نکته که کلمات کلیدی LSI چیست بپردازیم:

کلمات کلیدی LSI  ( Latent Semantic Indexing ) به واژه ها و اصطلاحات با مفاهیم مرتبط می‌گویند که موتورهای جست و جو برای درک عمیق تر مطالب در یک صفحه وب از آن‌ها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال:

فرض کنید قرار است برای یک موضوع خاص مانند “جشن تولد” مطلبی بنویسید. کلیدواژه‌­­­­هایی که به احتمال زیاد برای مطلبتان از آنها استفاده خواهید کرد عبارتند از:

  • برگزاری جشن تولد
  • مهمانی تولد
  • کیک تولد
  • کادوی جشن تولد
  • آهنگ شاد
  • تزئین خانه برای تولد
  • و…

در واقع این کلیدواژه‌ها، همان کلمات کلیدی LSI برای کلید واژه “جشن تولد” هستند.

در واقع نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که کلمات ال اس ای،  الزاماً کلیدواژه­‌های مترادف نیستند و تمامی عباراتی که به کلید واژه هدف شما نزدیک است و به آن مربوط میشود را شامل می‌شود.
روز هایی که بازاریاب ها برای بدست آوردن بازدید های بالا بر سر تنها یک کلمه کلیدی ، وسواس و حساسیت به خرج میدادند و رقابت می‌کردند، تمام شده.

امروزه کلید خلق یک محتوای فوق العاده زمینه و موضوع است و به همین دلیل است که بیش از 15 درصد از جست و جو های روزانه گوگل ، جملات و موضوعات جدیدی است که کاربر ها تا به حال جست و جو نکرده بودند و با تریلیون ها جست و جوی هدایت شده در هر سال ،به سوال های جدید اضافه می شود .

سرچ کردن
سرچ در موتورهای جست و جو

کاربر های گوگل راه های متفاوت و منحصر به فردی را برای جست و جو راجع به یک موضوع مشترک انتخاب می‌کنند و دقیقاً همین موضوع موجب شده است که کلمات کلیدی LSI نقش بزرگی در فاکتور های بازدید گوگل بازی کند.

از دیدگاه سئو استفاده از کلمات کلیدی LSI نتایج بسیار مثبتی دارد ، با استفاده از این کلمات کلیدی درمتنتان شما قادر خواهید بود تا بازدید های سایت خود را بالا ببرید .

در این مقاله قصد داریم هرآن چیز که راجع به ال اس ای نیاز دارید بدانید را به شما توضیح دهیم تا سئو وب سایتتان را بهبود ببخشید، بازدید کننده های مرتبط تری را به سمت وب سایت‌تان هدایت کنید و مشتریان بیشتری را جذب کنید .

موضوعاتی که راجع به آن ها صحبت میکنیم :

  • کلمات کلیدی LSI چه هستند ؟
  • نکات کلیدی LSI
  • LSI چه اهمیتی برای سئو دارد
  • ابزار هایی که میتوانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط از آنها استفاده کنید.
  • چگونه این کلمات کلیدی را در متن محتوا خود جای بدهیم

در پایان خواندن این متن، نه تنها شما دلیل محکمی برای اینکه چرا کلمات کلیدی LSI انقدر برای بازریابی محتوا و سئو حیاتی هستند دارید؛ بلکه شما درباره ی نکات و ابزار هایی که به شما در استفاده از این کلمات کلیدی به روش خودتان کمک می کند نیز می دانید .

اهمیت کلمه کلیدی LSI در سئو
اهمیت کلمه کلیدی LSI در سئو

کلمات کلیدی ال اس ای چه هستند ؟

از سال 2015 گوگل درباره اهمیت کلمات کلیدی  ال اس ای صحبت می‌کند ، اگر چه هیچگاه به طور کامل از آن برای بازاریاب های اینترنتی توضیح داده نشد .

Latent Semantic Index(ing)  به اختصار LSI

یک برنامه کامپیوتری است که طراحی شده تا کلمات با معنی های مرتبط را در متن محتوا تشخیص دهد . این یک روش براساس تکنیک های ریاضی است که می تواند رابطه بین کلمات و ایده ها را در یک متن تشخیص دهد .

یک توضیح ساده تر درباره کلمات کلیدی LSI :

بر اساس سئو، کلمات کلیدی ال اس آی، کلماتی هستند که بر اساس کلمات کلیدی اصلی متن شما انتخاب می شوند و به بیشتر دیده شدن محتوای شما کمک می کنند و زمینه های بیشتری را اضافه میکند .تا هم به کاربر ها و هم به موتورهای جست و جو درباره موضوع اصلی محتوا شما کمک کند .

متن بالا و پایین هردو مثال های مناسب کلمات کلیدی ال اس ای برای کلمه ی اصلی این پست هستند که ( کلمات کلیدی LSI ) است :

  • کلمات کلیدی LSI یعنی چه؟
  • مثال برای کلمات کلیدی ال اس آی
  • چگونه از کلمات کلیدی به هم مرتبط استفاده کنیم؟
  • ابزار های پیدا کردن کلمات کلیدی LSI
  • آیا کلمات کلیدی به هم مرتبط در سئو موثر است ؟
  • کلمات کلیدی معنایی

همانطور که مشاهد کردید هرکدام از عبارت های بالا می‌تواند همنشین مناسبی برای کلمه کلیدی اصلی این مقاله یعنی (کلمات کلیدی LSI) باشد.

اگر سخت به‌نظر می آید نگران  نباشید، قرار است کمی دیگر راجع به راه های پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط (ال اس آی) و همچنین نحوه استفاده موثر آنها در متن محتوا صحبت کنیم .

آیا کلمات کلیدی LSI همان کلمات مترادف هستند ؟

با اینکه بعضی کلمات کلیدی ال  اس آی  با هم مترادف هستند ، اما تمام کلمات مترادف ، کلمات کلیدی ال اس آی نیستند .

اکثریت کلمات کلیدی ال اس آی  کلمات و عباراتی هستند که به کلمه کلیدی اصلی مرتبط هستند . پس استفاده از کلمات مترادف در متنتان به سئو پیج کمک می‌کند اما لزوماٌ کلمات مترادف ، کلمات کلیدی LSI نیستند .

برای مثال مترادف کلمه کاپشن، کت است اما براساس کلمات کلیدی ال اس آی کلمات کلیدی متناسب با کاپشن می‌تواند : زمستان ، پشم ، پافر ، گرم ، کاپشن های دورو و.. باشد .

یک راه خوب برای فهمیدن تفاوت بین کلمات مترادف و کلمات کلیدی مرتبط جست و جو در گوگل است. کلماتی که بعد از جست وجود در گوگل به ما پیشنهاد می‌شوند ، همان کلمات کلیدیLSI هستند .

کلمات کلیدی ال اس ای
پیشنهادات سرچ در گوگل=کلمات کلیدی LSI

منافع استفاده از کلمات کلیدی ال اس آی چیست ؟

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم ، صدها و هزاران سوال جدیدی که تا به حال درباره ی آن جست و جویی رخ نداده بود در گوگل جست و جو می‌شود .

گوگل الگوریتم خود را بهبود بخشیده است تا بتواند فاکتور های مهم در زمینه یک متن را بهتر درک کند و کلمات کلیدی را تشخیص دهد.

با چه ابزارهایی کلمات کلیدی ال اس آی را پیدا کنیم ؟

اولین قدم برای پیدا کردن کلمات کلیدی ال اس ای ، پیدا کردن کلماتی است که برای کسب و کار شما مهم است. هنگامی که این کار انجام شد، پیدا کردن کلمات کلیدی کار آسانی خواهد شد .تنها کاری که باید بکنید کمی تحقیق است و برای این کار شما به یک سری ابزار نیاز دارید.

در این قسمت پنج ابزاری که شما را در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب کمک میکند معرفی می کنیم :

1. تکمیل کننده خودکار گوگل

قابلیت جست وجو لحظه ای گوگل آسان ترین راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع اصلی شماست. تنها کاری که باید بکنید این است که کلمه ی کلیدی اصلی تان را در بخش جست و جوی گوگل بنویسید و سپس شما تعدادی کلمه ی احتمالی بعنوان کلماتی که ممکن است تایپ کنید را می بینید .

به کلماتی که به عنوان پیشنهاد برای شما پررنگ شده اند نگاه کنید. لیستی از کلمات مرتبط با موضوع خود را بنویسید و در متن محتوایتان از آن ها استفاده کنید.

تکمیل کننده خودکار گوگل
تکمیل کننده خودکار گوگل

2. جست و جو های مرتبط گوگل

شما می توانید کلمه کلیدی اصلی تان را در گوگل جست و جو کنید و سپس به پایین صفحه بروید تا به بخش ( جست و جو های مرتبط ) برسید. برای گرفتن ایده های بیشتر در پیدا کردن کلمات کلیدی بهتر می توانید از این راه نیز استفاده کنید .

جستجو مرتبط گوگل
جستجو های مرتبط گوگل

3. بخش همچنین مردم پرسیده اند

یکی دیگر از ابراز های رایگانی که برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط می توانید استفاده کنید، بخش ( همچنین مردم پرسیده اند ) در صفحه نتایج جستجو است که گزینه های بیشتری برای استفاده از کلمات کلیدی به شما می دهد . شما می توانید چندی از نتایج را بخوانید و ببینید که آیا کلمه ی مناسب دیگری پیدا می کنید یا خیر .

سوالات مردم
استفاده از بخش سوالات مردم

راهنمایی نهایی در استفاده از کلمات کلیدی ال اس ای برای سئو

یک سری قوانین کلی برای پیاده سازی کلمات مرتبط در متن محتوای شما برای تقویت استراتژی سئو وجود دارد :

  • در استفاده از کلمات هم معنی زیاده روی نکنید .
  • همانگونه که صحبت می کنید بنویسید .
  • یک نسبت بین کلمات کلیدی و عبارات برقرار کنید .

صرف نظر از اینکه چقدر از کلمات کلیدی ال اس ای استفاده می‌کنید ، باید همیشه اولویت شما تولید یک متن واضح و مفید باشد که در پاسخ به سوالات خواننده های متن کمک کند و برای آنها مفید باشد . ( در همین بین این کار به شما کمک می‌کند تا به اهداف کسب و کارتان برسید و خواننده هایتان را به کاربران و مشتریان خود تبدیل کنید.‌)

منبع:

Why LSI Keywords are Crucial to SEO and Content Marketing