واژه های “پر سرعت” و “ارزان” برای همه آنهایی که به دنبال ایجاد وب سایت برای تجارت خود هستند بسیار فریبنده به نظر می رسند، اما لطفا فریب نخورید.

طراحان و سازندگان وب سایت های رایج و آنلاینی مانند Wix و Squarespace ، با گذشت زمان محبوبیت بسیاری کسب کرده‌اند، زیرا برای ایجاد حضور آنلاین مخاطبانش سرعت را مدنظر قرار داده‌اند. با این حال، خطراتی وجود دارد که اگر از آنها آگاه نباشید، ممکن است در درازمدت بر عملکرد شما و در نتیجه بر کسب و کارتان تأثیر بگذارد.

طراحان وب سایت صفحات و کاربرد های محدود شده ای عرضه می کنند

ساختار سایت مورد استفاده شما هنگام  به کار‌گیری یک سازنده وب سایت به میزان قابل توجهی دچار محدودیت خواهد شد. آنها همچنین می‌توانند محدودیت هایی در تعداد صفحات سایت ایجاد نمایند، به این معنی که اگر در آینده قصد توسعه وب سایت خود را دارید، هیچ ابزاری برای رسیدن به این مقصود ندارید. گاهی اوقات، سازندگان وب سایت DIY تنها یک سایت تک صفحه ای ارائه می‌دهند که در نتیجه توسعه وب سایت شرکت شما را متوقف می‌کند. وب سایت‌ها می‌بایست صفحات و سطوح متنوعی را برای نمایش آنچه در مورد کسب و کار شما وجود دارد، در بر داشته باشند و کلیه اطلاعات لازم و مربوط به آن ها را به مخاطبان خود عرضه بدارند. بدون این قابلیت، وب سایت نقشی در رشد کسب و کار شما ندارد.

در به کار‌گیری سازندگان وب سایت آنلاین می‌توان عملکرد ها را نیز محدود نمود. در عین حال، ویژگی‌هایی که در دسترس قرار می‌گیرند، بسیار محدود بوده و در نتیجه به هیچ عنوان قادر نخواهید بود:

  • قابلیت های جدیدی را اضافه یا به اصطلاح شخصی سازی کنید
  • امکانی برای به روزرسانی وب سایت داشته باشید
  • چنانچه قصد تغییر مسیر به سوی تجارت الکترونیک داشته باشید

در این موقعیت در چارچوب یک الگوی غیر قابل انعطاف گرفتار خواهید شد و قادر به انتخاب گزینه های مورد نظر نبوده و در نتیجه حضور آنلاین شما در آینده به شدت محدود می‌شود.

سازندگان وب سایت الگوهایی اولیه در اختیار می‌گذراند

اگرچه ممکن است برای تبلیغ آن ها از عناوینی مانند “خیره کننده” و “زیبا” استفاده شود، و حتی گاهی اوقات طراحی وب سایت “سفارشی”  اعلام گردد، الگوهای عرضه شده می‌توانند وب سایت تولید شده شما را ارزان و در عین حال ساده نمایان کنند. این الگوها با استفاده از سازنده وب در دسترس شرکت‌ها و مشتریان دیگر نیز خواهد بود، در نتیجه بسیار محتمل است که گزینه شما همانند انتخاب بسیاری از کسب و کارهای دیگر باشد.  این حالت در نتیجه بر اعتبار و منحصر به فرد بودن فعالیت های آنلاین شما تأثیر (منفی) خواهد گذاشت. حتی در صورتی که هر یک از این الگوها را شخصی سازی کنید، بعید خواهد بود که در فعالیت عمومی بدون اشکال ایستادگی کرده و به آن چنان تجربه و مشارکت کاربری دست یابید که این طراحی نمونه و مشابهی نداشته باشد.

سازندگان وب سایت سایتهای سازگار با موبایل ایجاد نمی کنند

چنانچه از طراحی وب سایت آنلاین بهره می‌برید، این امکان وجود دارد که فعال شدن سایت شما بر روی یک کامپیوتر دسکتاپ از لحاظ زیبایی شناسی دارای ویژگی های بسیار مناسبی باشد، اما بیش از این هم نیست، پس از دسترسی به دستگاه های متنوع، به طور یکسان موثر نخواهد بود. امروزه یک طراحی مسئولیت پذیر و وب سایت سازگار با تلفن‌های همراه اهمیت بسیاری دارد، زیرا افراد تلاش می‌کنند به روش‌های متنوعی به وب دسترسی پیدا کنند. همچنین این مجموعه، در صورت نداشتن یک وب سایت سازگار با موبایل، از نظر رتبه بندی Google  تاثیر منفی خواهد داشت.

 

سازندگان وب سایت متمرکز بر SEO نیستند

کدینگ و نحوه ساختار کلی یک وب سایت تاثیر بسیار زیادی در رتبه بندی سایت شما در موتور جستجوگر خواهد داشت لیکن با استفاده از سازندگان وب سایت های آنلاین، هیچ کنترلی بر کد سایت خود نخواهید داشت. در این حالت تنها کنترل تنها در سطح تعریف شده برای سایت خواهد بود و در نهایت بدین معنی است که هرگز نمی‌توانید سایت را سئو و بهینه سازی کنید.

به علاوه، بسیاری از سازندگان وب DIY هیچگونه مکانیزم مدیریت محتوایی را عرضه نکرده و این مهم موجب می شود تا راهبرد های سئو با جلوگیری از امکان افزودن مطالب جدید در دوره های زمانی منظم، محدود گردد. در این حالت شما تنها امکان تولید صفحات وب ایستا با استاندارد  HTML  خواهید داشت که سطح انعطاف پذیری و کنترل ها را در سطح سیستم های مدیریت محتوا مانند WordPress ارائه نمی‌دهند.

داشتن یک وب سایت با فعالیت کم به رتبه بندی موتورهای جستجو ضربه می‌زند، زیرا Google از این مجموعه  اطلاعات برای رتبه بندی آن وب سایت استفاده می‌کند. با استفاده از سازندگان وب سایت آنلاین، سایت شما به همراه تعداد زیادی سایت دیگر بر روی سرور استقرار یافته و در نهایت سرعت سایت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این موقعیت نه تنها بر راهبرد های سئو تاثیر منفی دارد، بلکه بازدید کنندگان را از وب سایت فراری می‌دهد! بدون فاکتورهای مورد نیاز، وب سایت از راهبرد سئو خوبی برخوردار نخواهد بود و کاربران انتخاب می‌کنند که به جای وب سایت شما، با رقبای شما روبرو ‌شوند.

ممکن است سازندگان وب سایت حضور آنلاین شما را ارزان جلوه دهند

از وب سایت‌های تولید شده به وسیله سازندگان وب سایت آنلاین، می‌توان آزادانه استفاده نمود. در هر صورت، از بهترین استفاده از آنها جلوگیری می‌شود. اولین دلیل عمده اجتناب از ایجاد سایت های آنلاین این است که به سادگی کلاس صفحه کاری را به شدت پایین می‌آورند. قالب‌های آماده ممکن است برای کاربران تازه کار جذاب باشند، اما برای کارشناسان حرفه ای جذابیت چندانی ندارند.

در ابتدا، ممکن است تصور کنید که تنها یک سایت استاندارد و فعال راه اندازی کرده اید، اما از آنجا که در اصل از انتخاب تم های محدودی بهره گرفته‌اید، احتمال اینکه سایت شبیه به سایر کسب و کارهایی باشد که از همان پلتفرم استفاده می‌کنند اجتناب ناپذیر است. این رخداد می‌تواند به شدت بر اعتبار شغلی شما تأثیر بگذارد.

سایتهای فست فودی

خلاصه کلام اینکه، ساختن چنین سایتی با خوردن غذاهای آماده قابل مقایسه است: گرسنگی شما رفع می‌شود اما هیچ گونه ماده غذایی ارزشمندی به دنبال ندارد. علاوه بر این، اگر وب سایت‌هایی که قصد استفاده از آن ها را برای کسب و کار خود دارید، تولید شده به وسیله  سازندگان وب سایت آنلاین نیست، این امر باعث کنترل بهتردر آینده خواهد شد. زیرا سازندگان وب سایت ویژگی های بسیار محدودی را ارائه می‌دهند.

وقتی صفحه کسب و کار خود را با سازندگان وب سایت آنلاین ایجاد می‌کنید ، ویژگی‌هایی که می‌توانید برای صفحه وب خود استفاده کنید بسیار محدود است و بدتر از همه ، شما نمی‌توانید از مجموعه ابزارهای دیگر که برای یک صفحه کاری ضروری است استفاده کنید. به منظور شخصی سازی تنظیمات ویژگی ، حتی در پیکربندی کدها نیز مشکل خواهید داشت.

همچنین عوامل فنی ناخوشایندی وجود دارد که واقعاً سودمندی یک سازنده سایت متوسط ​​را کاهش خواهد داد. از همه پر اهمیت تر، ساختن صفحات با استفاده از این ابزارها شبیه به ساختن خانه در زمینی است که با  وام خریداری شده است.

این بدان معنی است که شما هیچ وقت بر سرنوشت خود کنترل نخواهید داشت. اگر یک روز شرکت مادر اعلام ورشکستگی کند یا تصمیم به قطع خدمات بگیرد، چه می‌شود؟ سپس به کلیه کاربران به سادگی اعلان می‌کنند که سایت ها صفحات از مدار خارج می‌شوند.

آنها می‌توانند شما را به هوی و هوس بسته باشند. چه می‌شود اگر در نهایت تصمیم بگیرید که تمام مطالب خود را به یک سرور حرفه ای منتقل کنید یا یک سکوی متفاوت را امتحان کنید؟ معمولاً هیچ ابزار وارداتی و صادراتی قابل دسترسی در سازندگان سایت‌های آنلاین معمولی یافت نمی‌شود … زیرا این کار هرگز به عنوان گزینه ای در نظر گرفته نمی شود. صفحات ایجاد شده از طریق یکی از این سایت ها به جای اینکه فرصتی برای رشد و تکامل داشته باشند، در گوشه هایی با فعالیت کم اینترنت قرار دارند.

اندکی از فرصت های درآمدزایی محتوا

شرکت های صاحب نظر در ایجاد کنندگان وب سایت های آنلاین، معمولاً با ارائه یک مدل اشتراک یا در غیر این صورت با قرار دادن تبلیغات در سایت های رایگان سود می‌برند. از نظر عملی، این بدان معناست که محتوای شما به همراه آگهی‌هایی که بخشی از مدل های درآمدی آنها است، پخش می‌شود.

شما به نوبه خود هیچ یک از این مزایا را کسب نمی‌کنید. هیچ بازاریاب دیجیتالی که به خود اعتماد دارد، هرگز نمی‌تواند از طریق سایتی که روی چنین سیستم عامل هایی ایجاد شده، اقدام به خرید موجودی تبلیغاتی کند. این نکته کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد، اما این دقیقاً چگونگی کار است: هرکسی که اقدام به راه اندازی یک فروشگاه یا سایت در یک سایت سازنده آنلاین می‌کند ، بلافاصله به عنوان یک تازه کار بی‌تجربه تلقی می‌شود.