صرف وقت برای به روز کردن طرح تبلیغاتی یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود عملکرد بازاریابی است. در این مقاله، 8 نکته برای ایجاد تبلیغاتی قدرتمند آمده‌اند. بیابید شروع کنیم.

چرا طرح تبلیغاتی مهم است؟

مهم نیست که در یک شرکت تبلیغاتی کار می‌کنید، در زمینه‌ی بازاریابی فعال هستید و یا محصول خود را تبلیغ می‌کنید، حرکت در مسیر درست بسیار مهم است. برای بالا بردن نرخ تبدیل باید با طراحی تبلیغاتی به بهترین روش آشنا شوید. بهتر است که از ابزارهایی مانند Visme برای بهبود طراحی خود استفاده کنید. اما چرا طرح تبلیغاتی مهم است؟

نکته‌ی اول این است که طرح تبلیغاتی شما به شما در‌ماندن در دنیای دیجیتال کمک زیادی می‌کند. طرح زیبا باعث می‌شود شما در نظر مخاطبان پررنگ شوید. به همچنین، طرح تبلیغاتی شما روی کاربرانی که تبلیغات شما را به اشتراک می‌گذارند، تأثیر زیادی دارد.

 

طرح تبلیغاتی

 

هشت نکته‌ی مهم برای قدرتمندتر کردن تبلیغات شما

وقتی صحبت از طراحی خوب برای تبلیغات شما می‌شود، استفاده از ابزار مناسب بسیار کارآمد خواهد بود. در Visme اکانت ایجاد کنید و سپس ایجاد تغییر روی تبلیغات خود را شروع کنید. اگرچه، کار کردن با ابزاری که با آن آشنایی ندارید ممکن است کمی مشکل باشد ولی این ابزار به شما در درک تمامی قوانین مرتبط با طراحی تبلیغات نیز کمک زیادی خواهد کرد. در ادامه هر نکته را تشریح خواهیم کرد.

 

نکته‌ی اول: پیام واضحی را منتقل کنید.

نکته‌ی اول برای طراحی تبلیغاتی قدرتمند، هایلایت (پررنگ) کردن پیامی است که برند و یا کمپین شما قصد انتقال آن را دارد. هایلایت کردن پیام نیازمند شناسایی دقیق اهداف فروش است. تبلیغات روشی عالی برای استفاده از آلمان‌های تصویری و تم‌ها برای معرفی هرچه بهتر محصول شماست.

اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما پیامتان را با وضوح حداکثر تشریح کند تا کاربر با اولین نگاه متوجه کاربری محصول شما شود.

انتقال پیام در تبلیغات
تغییر رنگ لوگو

 

نکته‌ی دوم: از رنگ های متنوع بهره بگیرید.

پیش از شروع طراحی، داشته‌های خود را به دقت بررسی کنید. زمانی که صحبت از جلوه های بصری محصول می‌شود، این نکته اهمیت زیادی پیدا می‌کند. آیا همیشه از یک رنگ برای تصویر زمینه و از رنگ دیگر برای تم استفاده می‌شود؟ تغییری نامحسوس در رنگ‌های اصلی روشی عالی برای جلب توجه کاربران است.

برای درک بهتر این موضوع به راهنمایی‌های Broadcast Management Group مراجعه کنید، و به ترکیب رنگ‌های لوگوی ایشان نیز توجه کنید. با استفاده از Visme می‌توانید تنها با یک کلیک، رنگ‌های زمینه‌ای را تغییر دهید.

همچنین میتوانید با کلیک در اینجا اطلاعاتی مفیدی را جهت استفاده بهتر از رنگ‌ها در طراحی خود کسب کنید.

 

استفاده از رنگ های متنوع
استفاده از رنگ های متنوع

 

نکته‌ی سوم: به CTA (فراخوان عمل) خود حاشیه اضافه کنید.

اضافه کردن حاشیه به CTA روشی عالی برای ایجاد تبلیغات قدرمند است. بسیاری از طراحان از حاشیه‌های متنوعی برای طرح‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

اگرچه، دقت هرچه بیشتر در مورد فضایی که در آن از این حاشیه‌ها استفاده می‌کنید یکی از نکات مهم در زمینه‌ی طرح تبلیغاتی است.

کادر مناسب را انتخاب کنید. کادرکشی روشی مهم است که هنرمندان از آن برای هایلایت کردن نکته‌ی مورد نظر خود در تصویر استفاده می‌کنند. در عکاسی نیز، فریم بندی روشی برای جلب نظر بیننده به نکته‌ی مورد نظر عکاس است.

هدف ما به عنوان بازاریاب نیز، جلب توجه به محصولمان است. کادرکشی نیز به خاص کردن محصول ما کمک می‌کند.

 

نکته‌ی چهارم: تبلیغات خود را هماهنگ کنید.

نکته‌ی مهم در مورد ابزار Visme، ویژگی‌های طراحی بی شمار آن است. حتی اشخاصی که طراح حرفه ای نیز نیستند می‌توانند از ویژگی‌های عالی این برنامه بهره بگیرند.

یکی از مهم‌ترین نکات در زمینه‌ی طرح تبلیغاتی، هماهنگ بودن تمامی اجزای سازنده‌ی آن در حین سادگی است. هماهنگی زمانی حاصل می‌شود که تمامی آلمان‌های منتخب شما در یک جهت پیش بروند.

به بیان ساده‌تر، هنگام ساخت تبلیغات خود، مطمئن شوید که نحوه‌ی ارائه‌ی پیشنهاد فروش، انتخاب رنگ و عناصر بصری منحصر به فرد بوده و با یکدیگر همخوانی داشته باشند. استفاده از آلمان‌های نامربوط در تبلیغات حرفه‌ای نیز از ارزش این تبلیغات کم می‌کند.

با اینکه آلمان‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارند، اما هنگام انتخاب آنها باید به هماهنگی بین آنها دقت ویژه‌ای داشته باشید.

 

هماهنگی تبلیغات

 

نکته‌ی پنجم: در نامگذاری دقیق عمل کنید.

نکته‌ی بعدی در مورد طراحی تبلیغات، منظم بودن است. زمانی که شما پروژه‌های زیادی دارید و برای افراد زیادی تبلیغات طراحی می‌کنید، ممکن است نظم کاری شما به هم بخورد.

پس نامگذاری بسیار مهم است. فرمول خاصی برای نامگذاری وجود ندارد اما اگر به راهنمایی نیاز دارید، پیشنهاد ما استفاده از سیستم نامگذاری evok advertising است.

می‌توانید با نامگذاری پروژه‌ها و مرتب کردن فولدرها در Visme، کارهای خود را سامان بخشیده و پروژه‌های در حال انجام را به راحتی پیدا کنید.

نکته‌ی ششم: از ذهنیت افراد کمک بگیرید.

یک تاکتیک تبلیغاتی محبوب، بهبود کمپین‌ها با استفاده از تست‌های تقسیم A/B است. استفاده از این تست، گزینه‌های طراحی شما را بهینه سازی می‌کند. شما می‌توانید با این روش به راحتی تأثیر تبلیغات خود را بررسی‌کنید. برای مثال می‌توانید بررسی کنید که تبلیغات با حاشیه بیشتر جلب توجه می‌کنند و یا تبلیغات بدون حاشیه؟

به علاوه، می‌توانید در زمینه‌ی رنگ بندی نیز از این تست‌ها بهره بگیرید. با کپی کردن تبلیغات خود در Visme می‌توانید انواع این تست های A/B را ایجاد کنید.

نکته‌ی هفتم: به احساسات بی توجه نباشید.

بر طبق اینفوگرافیک از برنامه‌ی روانشناسی کاربردی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، کمپین‌های تبلیغاتی که روی احساسات کاربر متمرکز می‌شوند 31 درصد عملکرد مثبت دارند و این رقم برای کمپین‌های تبلیغاتی که روی منطق کاربر تمرکز دارند 17 درصد است.

تمرکز روی احساسات مخصوصاً در مواردی که هدف تبلیغات ترغیب بیننده به انجام ندادن کاری است، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

بنا بر هدف محصول، استفاده از تصاویر، خاطرات نوستالژیک، خنداندن بیننده و ارتباط گرفتن با احساسات کاربر، تاثیر تبلیغات را بالا خواهند برد. استفاده از رنگ‌ها ابزاری قدرتمند برای بالا بردن تأثیر تبلیغات است.

سپس، از تبلیغاتی که بینندگان شما را به احساس خاص متصل می‌کنند، استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید تأثیر بیشتری روی کاربر بگذارید، سعی در هماهنگی هرچه بیشتر اجزای سازنده‌ی تبلیغ کنید.

 

تأثیر رنگ در تبلیغات
تأثیر رنگ

 

نکته‌ی هشتم: تبلیغات خود را به صورت داستان ارائه دهید.

داستان‌ها در ذهن می‌مانند. البته که کاربران نیز داستان‌ها را دوست دارند. 92 درصد مصرف کنندگان بیان کرده‌اند که دوست دارند تبلیغات داستان محصول را تعریف کنند.

البته که تشریح داستان‌های طولانی در تبلیغات کوتاه کار ساده‌ای نیست. بهره بردن از مزایای این روش کار دشواری نیست. تنها باید به برخی نکات توجه کنید. هر داستانی قهرمانی دارد و قهرمان داستان شما نیز مصرف کننده‌ی محصول شماست. هر قهرمانی هدفی دارد، پس باید هدف مصرف کننده را بشناسید. در ادامه باید بیان کرد که همه‌ی داستان‌ها یک نقش منفی هم دارند. نقش منفی تبلیغات شما را می‌توان مشکلی دانست که محصول شما در رفع آن به کاربر کمک می‌کند. و اینکه، نقش شما در این داستان نیز مهم است. سازنده‌ی تبلیغات را می‌توان مربی قهرمان دانست.

تبلیغات شما باید تصویرگر غلبه‌ی قهرمان داستان به نقش منفی داستان و رسیدن قهرمان به هدفش باشد.

چگونه می‌توان به کمک Visme طرح تبلیغاتی ایجاد کرد؟

در دو بخش قبلی ما در مورد اهمیت طراحی و نکات مهمی در مورد طراحی صحبت کردیم. در ادامه قصد داریم که دانش خود را در موتور طراحی Visme به کار بگیریم. اگر تا اینجای مقاله با ما بودید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه برنامه Visme را باز کنید. بهترین راه یادگیری اطلاعات، تمرین کردن است.

 

گام نخست: یک الگو انتخاب کنید.

اولین قدم برای ایجاد طرح تبلیغاتی قدرتمند، انتخاب یک الگوی متناسب با هدف شماست. Visme الگوهای زیادی دارد، پس به دنبال الگوی مورد نظر خود بگردید.

کار روی طرح تبلیغاتی خود را با انتخاب یکی از الگوهای Visme شروع کنید. نظر مخاطب خود را با جلوه‌های بصری پویا جلب کنید. یک الگوی رایگان انتخاب کرده و آن را با اطلاعات خود شخصی سازی کنید.

 

گام دوم: متن خود را ویرایش کنید.

Visme نمایش پیام‌های کلیدی شما را آسان می‌کند. کادرهای مخصوص متن موجود در الگو را ویرایش کرده و هدف کمپین تبلیغاتی خود را به مخاطب نمایش دهید.

 

ویرایش متن

 

 

گام سوم: رنگ متناسب با برند خود را انتخاب و تنظیم کنید.

همانطور که پیشتر هم بیان کردیم، استفاده از رنگ‌های متنوع روش خوبی برای جذب مخاطب و معروف کردن برند است. با استفاده از ویرایشگر Visme تنها با یک کلیک رنگ‌های مختلفی را امتحان و انتخاب کنید.

 

رنگ متناسب با برند

 

 

گام چهارم: تصاویر را قرار داده و یا ویرایش کنید.

تصاویر، آیکون ها، الگوها و باقی جلوه‌های بصری که در اطراف متن قرار می‌گیرند باید با موضوع متن همخوانی داشته باشند. از ویرایشگر کشیدن و رها کردن Visme برای شخصی سازی الگوی خود و ویرایش جلوه‌های بصری استفاده کنید.

 

گام پنجم: به CTA خود حاشیه اضافه کنید.

پیشتر هم در مورد تأثیر حاشیه صحبت کردیم. اضافه کردن حاشیه به طرح تبلیغاتی روشی قدرتمند برای بالا بردن تأثیر تبلیغات روی کاربران است.

 

گام ششم: تبلیغات خود را تست کنید.

تبلیغات خود را کپی کرده و با تست A/B طراحی را بررسی کرده و تغییرات لازم را اعمال کنید. شاید تصویر، شاید لوگوی تیم و شاید متن نیاز به تغییر داشته باشند، طرح را کپی کرده و تغییرات ایجاد کنید.

 

تست طرح تبلیغاتی

 

همین امروز طراحی تبلیغات را شروع کنید.

طرح زیبا یکی از روش‌های ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی موفق است. همانگونه که نکات ارائه شده برای ایجاد طرحی عالی مهم هستند، استفاده از ابزار مناسب مانند Visme نیز ضروری است.

 

منبع:

8Ad Design Tips to Create A Powerful Advertisement