سرعت؛ یک مزیت رقابتی در سئو وب سایت

هدف شما این است که وقتی یک محتوای جدید منتشر می‌کنید، می‌خواهید کاربران، در سریع ترین زمان ممکن، رتبه بندی را در نتایج جست و جو کنند. خوشبختانه در جعبه ابزار سئو وب سایت (سرچ کنسول)، تعدادی نکات و ترفند هایی وجود دارد که به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کند.

سئو

می‌خواهیم در مورد 10 نکته برای فهرست‌بندی و رتبه‌بندی سریع محتوای جدید صحبت می‌کنیم. شما مطالب جدیدی را در وبلاگ و یا سایت خود منتشر می‌کنید و می‌نشینید و منتظر می‌شوید تا در فهرست گوگل قرار بگیرد. همچنین منتظر رتبه ی آن هستید ممکن است این انتظار برای افزایش رتبه بندی هفته ها و یا ماه ها طول بکشد، این روند در سئو وب سایت بسیار ناامید کننده به نظر می‌رسد. چند کار ساده وجود دارد که می‌توانیم با انجام آن در کنار یکدیگر، گوگل را وادار کنیم و به دیگران کمک کنیم تا این محتوا را هرچه سریع تر فهرست و رتبه بندی کنند. ما به سوی این موارد که برخی از آن ها پایه و برخی دیگر پیشرفته می‌باشد، حرکت می‌کنیم.

 

سرعت در سئو وب سایت

سرعت یک مزیت رقابتی در سئو

1- بازدید URL برای سئو وب سایت

در حالت کلی در مورد سئو وب سایت، فهرست بندی مطالب کار چندان سختی نمی‌باشد. گوگل تعدادی از ابزار را در اختیار ما قرار داده است که ساده ترین آن احتمالاً بازدید سایت است. جست و جوی جدید به صورت کنسول می‌باشد در حالی که در گذشته به صورت Fetch and Render بوده است. با این وجود این دو ابزار همچنان وجود دارند. آن ها در حال کاهش ارزش Fetch and Render هستند. ابزار جدید بازدید سایت، به شما این امکان را می‌دهد که آن را ارسال کنید و به گوگل بگویید که آن را ایندکس کند تا روند سئو سریعتر شود. وقتی این کار را انجام دادید، آن ها محتوا را در اولویت صف خزنده (یک نرم افزار برای گوگل) قرار می‌دهند. این بدین معنی است که گوگل لیستی از آدرس ها را برای خزیدن (یک نرم افزار) در دست دارد. به طوری که می‌گوید این موضوع در اولویت قرار دارد و قرار است هر چه سریع تر از بقیه کرول (خزیده) و ایندکس شود.

سئو وب سایت و بهینه سازی

URL و سئو

2-نقشه ی سایت و سئو

روش متداول دیگر در مورد سئو، استفاده از نقشه ی وب سایت یا همان سایت مپ می‌باشد. اگر از نقشه های سایت استفاده نکرده‌اید این را بدانید که این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ایندکس (ثبت کردن) URL های شماست. وقتی آن‌ها را در نقشه سایت خود داشته باشید، می‌خواهید به Google اطلاع دهید که در واقع آنجا هستند. تعدادی تکنیک مختلف وجود دارد که می‌توانند باعث شوند که روند سئو کمی سریع‌تر انجام شود. اولین و اساسی ترین موردی که همه در مورد آن صحبت می‌کنند، قرار دادن آسان آن در فایل robots.txt است. شما یک لیست از دستورالعمل ها را دارید و در پایان فایل robots.txt شما قرار می‌گیرد. به سادگی به شما نقشه ی سایت را به گوگل می‌گوید که نقشه ی سایت شما کجا قرار گرفته است. شما می‌توانید این کار را برای پرونده های فهرست نقشه سایت انجام دهید. می‌توانید چندین نقشه سایت را فهرست کنید. انجام این واقعاً آسان است.

همچنین در زمینه ی سئو می‌توانید با استفاده از ثبت نقشه ی سایت در کنسول جست و جو، نقشه ی وب سایت دیگری در کنسول جست و جوی ثبت نمایید. می‌توانید به آنجا بروید و نقشه های سایت را ارسال نمایید. می‌توانید نقشه های سایت را حذف و معتبر و قانونی نمایید. همچنین می‌توانید این کار را از طریق کنسول سرچ API انجام دهید. اما یک روش بسیار جالب برای اطلاع دادن گوگل به نقشه ی سایت شما، که بسیاری از افراد از آن استفاده نمی‌کنند، جست و جوی ساده در گوگل به منظور سئو بهتر می‌باشد. می‌توانید آدرس آن را در مرورگر وارد کنید. شما به سادگی می‌توانید در google.com/ping تایپ کنید و آدرس نقشه ی سایت خود را وارد می‌کنید. می‌توانید همین حالا این کار را با نقشه های فعلی خود انجام دهید. آن را در نوار مرورگر تایپ کنید و بعد از آن گوگل بلافاصله نقشه ی سایت را برای خزیدن (نرم افزار گوگل) آماده می‌کند و اگر آدرس‌های استاندارد در گوگل را رعایت کنید، تمامی آدرس های موجود، در آنجا باید سریعاً فهرست بندی شوند.

به طور مثال:

https://www.google.com/ping?sitemap=https://example.com/sitemap.xml

استفاده از ابزار سئو سایت

نقشه‌ی سایت و سئو

3-فهرست API گوگل و سئو

در حیطه ی سئو وب سایت، طی چند سال گذشته گوگل و بینگ، API های جدیدی را به منظور کمک کردن به افزایش سرعت کرول کردن (خزیدن؛ نوعی نرم افزار گوگل) به صورت خودکار و ثبت کردن آدرس‌ها معرفی کرده‌اند. هر دو این راه حل‌ها پتانسیل این را دارند که با ارائه ی 100 یا 1000 بسته ی آدرس، از طریق API، موجب سرعت بخشیدن به فهرست بندی های با حجم بالا را داشته باشند. در حالی که API بینگ برای هر آدرس جدید و به روز در نظر گرفته شده است، گوگل اظهار می‌دارد که API آن‌ها بطور خاص برای “تبلیغات شغلی یا اطلاعات ساخته شده که به صورت همگانی در بستر اینترنت درآمده” است. به گفته ی بسیاری از متخصصان سئو مانند دیوید سوتیمانو با API های Google که در این زمینه آزمایش کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند می‌تواند با انواع مختلفی از محتوا کار کند. اگر می‌خواهید از این API های ذخیره سازی استفاده کنید، تعدادی گزینه ی انتخابی پیش رو دارید: 1-ریچارد باکستر با استفاده از API Google ، یک پست عالی در مورد استفاده از ابزارهای جستجوگرها در Excel نوشت. 2-اطلاعات API ثبت شده در گوگل. Yoast (یوست) اعلام کرد که آن‌ها به زودی از ثبت کردن به روز در Google و Bing در افزونه سئو وردپرس خود پشتیبانی می‌کنند.

ثبت و مرتب سازی و رتبه بندی

این مورد درباره ی ذخیره سازی سئو است. اکنون روش‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید مطالب خود را سریع تر فهرست بندی کنید و به آن کمک کنید تا در همان زمان به صورت رتبه‌های بالا ثبت نمایید.

 

نکات اساسی سئو وب سایت

4-لینک کردن از صفحات مهم و ارتباط داخلی

در زمینه ی سئو وب سایت ، زمانی که محتوای جدید منتشر می‌کنید، اگر کار دیگری انجام نمی‌دهید، در همان ابتدا می‌بایست مطمئن شوید که صفحات مهم را لینک کرده‌اید. صفحات مهم ممکن است صفحه اصلی شما باشد و اضافه کردن لینک هایی به محتوای جدید، وبلاگ خود و صفحه منابع را در نظر داشته باشید. این یک مرحله اولیه است که شما می‌بایست انجام دهید. شما نباید آن صفحات را در سایت خود بدون داشتن لینک ها یا پیوندهای ورودی رها کنید. افزودن پیوند ها یا لینک‌ها به منظور داشتن یک سئو خوب، دو چیز را به گوگل می‌گوید؛ اول اینکه ما باید در آینده برخی از این لینک ها را کرول (نوعی نرم افزار گوگل) کنیم، علاوه بر آن باعث مهم‌تر شدن لینک می‌شود. Google می‌تواند بگوید ، “خوب، ما صفحات مهمی را به این موضوع پیوند میزنیم. ما نشانه هایی با کیفیت داریم که به ما در تعیین چگونگی رتبه بندی آن کمک می‌کنند.” بنابراین پیوند گرفتن از صفحات مهم ایجاد می‌شود.

 

لینک کردن برای سئو

لینک کردن و سئو

5-محتواهای قدیمی را بروز کنید

گامی که اغلب مردم به منظور سئو وب سایت، فراموش می‌کنند این است که نباید فقط از صفحات مهم لینک بگیرند. اما شما میبایست نوشته های قدیمی خود را در نظر داشته باشید و جای مناسبی را برای قرار دادن این پیوندها پیدا کنید. بسیاری از افراد از پیوندی در صفحه اصلی خود یا پیوند به مطالب قدیمی استفاده می‌کنند، اما در این مرحله به منظور توجه به مقاله های قدیمی تر در سایت شما و اضافه کردن پیوندهایی به محتوای جدید را فراموش می‌کنند. اکنون چه صفحه هایی باید اضافه کنید؟ یکی از تکنیک های مورد علاقه من استفاده از این موتور جستجو گوگل در اینجاست، جایی که کلمات کلیدی را که محتوای شما در آن است تایپ می‌کنید و سپس سایتی را مانند این وارد می‌کنید؛ site:example.com. این به شما امکان می‌دهد صفحات مربوطه ای را که مرتبط با کلمه ی کلیدی مورد نظر شماست،در سایت خود پیدا کنید و این‌ها اهداف واقعاً مناسبی برای افزودن این پیوندها به محتوای قدیمی شما دارند.

 

به روز رسانی برای سئو

 

6-اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

یک گام واضح در روند سئو وب سایت، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می‌باشد. وقتی محتوای جدیدی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، در واقع با دیگران ارتباط برقرار کرده و محتوا را به آن‌ها معرفی می‌کنید. بین اشتراک گذاری اجتماعی و رتبه بندی محتوا ارتباط مستقیمی وجود دارد. اما به خصوص هنگامی که در جمع کننده‌های محتوا مانند Reddit به اشتراک می‌گذارید، این لینک ها موقعیت مناسبی را برای خزنده ی گوگل به منظور تسریع در سئو ایجاد می‌کند. گوگل می‌تواند آن نشانه ها و فعالیت های اجتماعی را ببیند.و از آن میتوانید در طراحی وب سایت خودتان نیز استفاده کنید.

 

منبع:  10Basic SEO Tips to Index + Rank New Content Faster