یکنواختی محتوا برای شما چه معنایی دارد؟

شاید این کلمات، شما را به یاد ایست فکری نویسنده بیاندازد؛ زمانی­‌که هیچ ایده جدیدی به ذهنتان نمی­‌رسید. یا شاید باعث شود به روزها، هفته‌ها یا ماه‌هایی بیاندیشید که به نظر می­‌رسید که تولید محتوا جدید امکان­‌پذیر نیست.

بخش بزرگی از ساخت یک استراتژی محتوای قوی، آزمایش انواع جدید محتوا است. مخاطبین شما ممکن است پادکست­‌های شما را دوست داشته باشند، اما این به این معنی نیست که تنها تولید محتوای شما باید در زمینه پادکست باشد. انواع تازه محتوا می‌تواند دسترسی شما را گسترش دهد و حتی ممکن است باعث سبقت گرفتن شما شود.

در این مقاله به ۲۰ موضوع تولید محتوا اشاره شده که به شما در کسب پیشرفت­‌های جدید و ایجاد تغییرات اساسی در تولید محتوا کمک کند. راه‌هایی که می‌توانید صفحه فرود خود را بر اساس هر نوعی از تولید محتوا بهینه کنید نیز به شما ارائه شده‌است.

۱. کتاب­‌های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی نوعی محبوب از تولید محتوا برای ایجاد سرنخ‌ها، آموزش مشتریان و خریداران احتمالی و کسب اعتبار در حوزه کاری شما هستند. موضوعی را انتخاب کنید که باعث شود یک خریدار احتمالی پس از دانلود کتاب الکترونیکی، یک مکالمه سازنده با یکی از اعضای تیم فروشتان داشته باشد.

کتاب الکترونیکی
کتاب الکترونیکی یا همان E_Book

2. دوره‌ها

ممکن است مخاطبین شما در ازای یک دوره ویدیویی یا برنامه آموزشی به پر کردن یک فرم تشویق شوند. این به شما بستگی دارد که فیلم را خودتان تولید، عکاسی و ویرایش کنید یا یک متخصص استخدام کنید. شما می‌توانید درس را به­‌طور زنده برگزار کنید و یا به صورت ضبط‌ شده به اشتراک بگذارید. در هر صورت، از شرکت­‌کنندگان بخواهید آدرس ایمیل خود را در ازای آموزش به اشتراک بگذارند، بنابراین می‌توانید یک ایمیل حاوی ویدیوی ضبط شده برای آن‌ها ارسال کنید که تا همیشه به آن دسترسی داشته باشند.

۳. نسخه‌­های آزمایشی

نسخه‌­های آزمایشی تنها محدود به چیزهایی مانند دوره‌ها نیستند. گاهی اوقات، خریدار احتمالی پیش از خرید محصول می‌خواهد آن را امتحان کند تا تصمیم بگیرد که آیا گزینه­‌ی مناسبی است یا خیر. شما می‌خواهید مشتریانی وفادار و علاقه­‌مند داشته باشید، هرچند ممکن است تلاش بیشتری نیاز داشته باشد. به همین دلیل است که ارائه یک نسخه رایگان آزمایشی از محصول یا سرویس شما می‌تواند مفید باشد. تنها کاری که خریدار احتمالی باید انجام دهد پر کردن یک فرم است.

۴. نمونه­‌ها

اگر بازدیدکنندگان آماده کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول یا سرویس شما هستند، برنامه‌ریزی برای دریافت نمونه از تیم را برای آن‌ها آسان کنید. شما می‌توانید فراخوان‌های نمایشی را روی صفحات مهم وب سایت خود از جمله صفحه اصلی قرار دهید.

5. مسابقات

مردم مسابقات را دوست دارند. مسابقات می‌توانند مطالب زیادی در مورد مخاطبین در تعامل با آنها و با افزایش دسترسی شما به آن‌ها، به شما بیاموزند و همچنین افزایش ترافیک به وب­‌سایتتان می­‌تواند به شما در سبقت گرفتن از دیگر رقبا (با بهبود سئو سایت) کمک کند. شما می‌توانید در وب­‌سایت خود و یا تقریباً در هر شبکه اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام این مسابقات را انجام دهید.

برنده
برگزاری مسابقات وچالش‌ها، یک راه برای افزایش ترافیک سایت

6. خلاصه دستورات

خلاصه دستورات یک نوع تولید محتوا است که یک کاربر ممکن است برای مراجعات آینده آن را نشان کند. آن‌ها را به عنوان راهنمایی جامع برای اصطلاحات، دستورها، نمادها و یا چیزهای دیگر در نظر بگیرید. آن‌ها باید برای ارجاع سریع قالب‌بندی شوند، که به معنی سرتیترهای واضح و بدون ذکر جزئیات زیاد است.

۷. چک لیست‌ها

چک لیست‌ها نوع دیگری از تولید محتوا شامل سرتیتر‌های واضح، طراحی رنگی و خلاصه نگه داشتن رونوشت‌ها هستند که می‌توانید آن را در صفحه فرود (landing page)  قرار دهید تا خوانندگان بتوانند آن را چاپ یا دانلود کنند.

۸. مجموعه ایمیل

یک مجموعه ایمیل، تعدادی ایمیل چند قسمتی است که به فردی فرستاده می‌شود که تصمیم به دریافت آن‌ها گرفته‌است. این مجموعه با اشتراک ایمیل متفاوت است و تعداد محدودی ایمیل ارسال می‌شود. این برنامه‌ها به­ ویژه در طول تعطیلات محبوب هستند، زمانی که بسیاری از برندها “۱۲ روز” تبلیغات موضوعی را انجام می‌دهند. برای مثال، مایکروسافت هر سال این برنامه را اجرا می‌کند.

۹. اشتراک ایمیلی

تولید محتوا در قالب وبلاگ­‌نویسی نه تنها ترافیک بیشتری را به وب­‌سایت شما هدایت می‌کند، بلکه می‌تواند یک منبع مهم برای پیشرفت باشد. اما چگونه می‌توانید خوانندگان وبلاگ را به عوامل پیشرفت تبدیل کنید؟

ابتدا آن‌ها را به مشترکین اختصاصی تبدیل کنید با درخواست ساده آدرس ایمیل شان برای ارسال روزانه، هفتگی یا ماهانه پست‌های جدید وبلاگ. با اضافه کردن یک فرم یک مرحله‌ای به وبلاگ خود، این کار را برای آن‌ها آسان کنید.

اشتراک ایمیلی
نمونه‌ای از دریافت اشتراک ایمیلی در وب‌سایت American Writers Museum

10. راهنما

تولید محتوا در قالب راهنماها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف انجام می­‌شود. راهنماهای اصلی، طولانی، عمیق و معمولاً شامل توضیحات دقیق، عکس‌هایی از صفحات و دستورالعمل‌های گام‌به‌گام هستند. راهنماهای ساده، کوتاه‌تر و بسیار مختصر‌تر هستند. همچنین راهنماهای تاکتیکی، راهنماهای جیبی، راهنماهای مقدماتی و راهنماهای پیشرفته نیز وجود دارند. وجه اشتراک آن­‌ها چیست؟ همه آن‌ها نوعی آموزش هستند و بسیاری از آن‌ها شامل آموزش گام‌به‌گام هستند.

راهنما در وبسایت
نمونه‌ای از استفاده از راهنماها در وب‌سایت مرجع نام‌گذاری دامنه‌های اینترنتی کانادا

11. کیت‌­ها

کیت‌ها یکی از موضوعات مورد استفاده برای تولید محتوا هستند که با هم در یک پیشنهاد گروه‌بندی شده‌اند. کیت‌­ها برای تغییر هدف­‌گذاری محتواهای موجود در یک دسته یکپارچه استفاده می­‌شوند. شما نه تنها اطلاعات و رسانه‌های بیشتری را در مورد شرکت خود برای یک کاربر فراهم می‌کنید، بلکه آن را در ازای اطلاعات تماس افراد ارائه می‌کنید.

12. داده‌­ها و تحقیقات اصلی

تولید محتوا با استفاده از داده‌ها و معیارها با توجه به اینکه اکثر حوزه­‌ها داده‌­محور هستند، بسیار ارزشمند شده است. اگر تیم شما دارای پهنای باند است، ارائه گزارش‌های صنعتی اورجینال و داده­‌محور، می‌تواند به شما رسمیت بخشیده و برای مخاطبین ایجاد اعتماد کند. مسئله این است که گردآوری آن­‌ها ممکن است زمان، منابع و تخصص بسیاری نیاز داشته باشد.

یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای جمع‌آوری داده‌ها و تحقیقات اصیل انجام یک نظرسنجی در میان مشترکین، مشتریان و متخصصان صنعت است. نتایج را به شکل گزارش قابل دانلود یا مطالعه و یا اینفوگرافیک به اشتراک بگذارید. گزارش‌های سالانه شبیه به داده‌ها و تحقیقات اصلی هستند، گرچه آن‌ها معمولاً بر اطلاعات مربوط به یک سازمان خاص، به جای یک صنعت بزرگ متمرکز می‌شوند. در حالیکه این گزارش‌ها اغلب برای مخاطبان مورد نظر سهامداران نوشته می‌شوند، در واقع می‌توانند منابع مفیدی برای تعدادی از کاربران مانند اهدا کنندگان بالقوه یا اعضای مطبوعات، باشند.

13. پادکست­‌ها

پادکست­‌ها می‌توانند مخاطب ایجاد کنند و برند شما را به عنوان متخصصین در یک حوزه معرفی کنند درحالی که شخصیت شرکت شما را نیز نشان می‌­دهند. آن­‌ها یک صدا به برند شما می­‌دهند و تولید آن­‌ها می­‌تواند بسیار کم­‌هزینه باشد؛ شما تنها به یک میکروفون مناسب و یک مجری باهوش و شوخ نیاز دارید که مخاطب را جذب کند تا هر بار که قسمت جدیدی منتشر شد به آن گوش دهد. زمانی که صحبت از استفاده از پادکست برای پیشروی است، یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار درخواست از شنوندگان برای دنبال­ کردن شما برای دریافت اطلاعات به ­روز است.

پادکست
تولید محتوا به شکل پادکست

14. ارائه­‌های اسلایدشیرها

از آنجا که تولید محتوا در قالب اسلایدشیرها، برای دریافت ترافیک بالاتر عالی هستند، برخی بازاریابان انتخاب می‌کنند که آن‌ها را بدون پنهان کردن پشت یک فرم به اشتراک بگذارند. اما این به آن معنی نیست که شما نمی‌توانید در ازای دریافت برخی اطلاعات، یک دانلود از اسلایدشیر را پیشنهاد دهید. اگر اسلایدشیر شما به اندازه کافی خوب باشد، می‌تواند راهی کم تلاش برای تبدیل خوانندگان به مشتریان احتمالی باشد.

15. الگوها

الگوها پیشنهادهای خوبی هستند زیرا آن‌ها ستون تولید محتوای اصیل را برای خوانندگان فراهم می‌کنند. الگوها اغلب اشکال مختلفی دارند، تقویم‌ها، کاربرگ‌ها و طرح‌های دیگر می‌توانند به شکل یک الگو برای مخاطبان مختلف مفید باشند.

16. رویدادها

برگزاری یک گردهمایی در دفترتان، ملاقات در رستورانی محلی یا کنفرانس در شهری بزرگ؟ رویداد شما هر چه باشد، از شرکت‌کنندگان بخواهید که اطلاعات خود را برای شما بفرستند تا بتوانید بلیت­‌هایشان را زودتر ارسال کنید و یک کارت شناسایی در هنگام ورود دریافت کنند.

تولید محتوا با استفاده از رویدادها
نمونه‌ای از یک فرم ثبت‌نام یک رویداد با استفاده از فرمت‌های Google Forms

17. ابزارها

ایجاد ابزارهای تعاملی می‌تواند دشوار و وقت‌­گیر باشد، اما اگر آن‌ها واقعاً برای مخاطبین شما مفید باشند، نتیجه اغلب ارزش انجام این کار را دارد.

18. اپلیکیشن­‌های رایگان

برنامه‌­های رایگان فرصتی عالی برای پیشرفت هستند. سعی کنید نسخه‌ه­ای رایگان از محصول یا سرویس خود را ارائه دهید. این نسخه می‌تواند ساده­‌تر باشد یا ویژگی‌های کمتری نسبت به نسخه کامل داشته باشد. تنها کاری که کاربران برای استفاده از آن باید انجام دهند، تکمیل یک فرم است.

اپلیکیشن رایگان/ تولید محتوا
وب‌سایت Booking.com برای ارائه لینک دریافت نسخه رایگان اپلیکیشن، از کاربران درخواست ایمیل یا شماره تلفن می‌کند.

19. وبینارها

وبینار یک فرمت محتوای مفید برای معرفی چشم‌­اندازهای فکری در حوزه کاری شماست و شما را به عنوان یک متخصص در این زمینه معرفی می‌کند. یک وبینار موفق کارهای زیادی (به ویژه در رابطه با برنامه‌ریزی و تبلیغ) نیاز دارد، اما با استراتژی درست، می‌تواند راهی خوب برای جذب مشتریان باکیفیت باشد.

20. مقالات سفید (Whitepapers)

کتاب‌های الکترونیکی محتواهایی غیر رسمی و سرگرم‌کننده هستند. مقالات سفید آموزشی­‌تر و گزارش­‌های متقاعدکننده­‌تری هستند. این نوع از تولید محتوا برای ارائه یک مسأله و سپس یک راه­‌حل مورد استفاده است. مردم آن‌ها را دانلود می‌کنند چون معتبر، دقیق و آموزنده هستند. از آن‌جا که هر مخاطب می‌تواند از تسلط خوبی بر جزئیات صنعت مربوطه خود استفاده کند، مقالات سفید می­‌توانند بسیار مفید باشند. نکته جالب در مورد مقالات سفید این است که می‌توانند تقریباً در هر صنعتی ایجاد شوند.

مقالات سفید/ تولید محتوا
نمونه‌ای از استفاده از مقالات سفید در وب‌سایت Hook Logic

نتیجه این که:

از کتاب‌های الکترونیکی گرفته تا برنامه‌ها و الگوها، از هر نوع تولید محتوا که در صفحه خود استفاده می­‌کنید، عملکرد به خصوصی دارد. با آزمایش انواع مختلف تولید محتوا، می‌توانید ببینید که کدام یک از آن‌ها برای مخاطبین شما جذابیت بیشتری دارند و کدام یک بیش‌ترین مشتریان را به خود جذب می‌کنند. به یاد داشته باشید که مخاطبین خود را نسبت به موضوعات و فرمت­‌های جدید بسیار نوآورانه و مرتبط تولید محتوا، هوشیار و مشتاق نگه دارید.

منبع: 20Types of Lead Generation Content to Put Behind Your Landing Pages