آیا در مورد ویژگی جدید اینستاگرام، ریلز چیزی شنیده‌اید؟ این ویژگی توسط برخی از کلون فیس بوک در تیک تاک توصیف شده است. قابلیت ریلز اینستاگرام به کاربران امکان می‌دهد 15 ثانیه محتوای ویدیویی را در یک محتوای اختصاصی در اینستاگرام ایجاد و به اشتراک بگذارند. تیک تاک یک اپلیکیشن جوان پسند است که مخاطبان آن رنج سنی 16 تا 20 سال را دارا می‌باشند. این قابلیت قبلاً در اپلیکیشن تیک تاک که برای مسیر رشد خود تلاش زیادی انجام می‌دهد، ارائه شده بود. قابلیت ریلز اینستاگرام کمک می‌کند به داده‌های مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. رنج سنی کاربران اینستاگرام بین 25 تا 34 سال است.

ریلز اینستاگرام
ریلز اینستاگرام

اگر مشتریان شما در گروه مسن‌تر قرار بگیرند، خوش شانس هستید. در اینجا چگونگی ادغام آسان قابلیت ریلز اینستاگرام در استراتژی رسانه‌های اجتماعی و بهبود عملکرد بازاریابی آورده شده است.

چگونه با قابلیت ریلز اینستاگرام محتوای موفق تولید کنیم؟

قبل از شروع ساخت فیلم، بسیار مهم است که برنامه ریزی منظمی انجام دهید و نحوه دقیق تولید محتوا با قابلیت ریلز اینستاگرام را که با موفقیت نام تجاری شما را تبلیغ می‌کند و کاربران را جذب می‌کند، درک کنید. در اینجا چندین نکته وجود دارد که باید هنگام ادغام ریلز اینستاگرام در استراتژی بازاریابی خود رعایت کنید.

1- در قابلیت ریلز اینستاگرام یک استراتژی بازاریابی ویدیویی قوی بسازید:

استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ای برای هر کاری است که برند شما در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهد. این جایی است که شما اهداف خود را برای فعالیت اجتماعی خود تعریف می‌کنید تا در انتها آن‌ها را با سایر فعالیت‌های بازاریابی ادغام و تجزیه و تحلیل و پیاده سازی می‌کنید. اگرچه هیچ فرمول جهانی برای یک استراتژی موفق در رسانه‌های اجتماعی وجود ندارد، بسیاری از بازاریاب‌ها این مراحل را انجام می‌دهند:

بازاریابی در اینستاگرام
بازاریابی در اینستاگرام
  1. در رابطه با رقبا تحقیق کنید.
  2. اهداف M.A.R.T خود را تعریف کنید.
  3. مخاطبان خاص را شناسایی کنید.
  4. شبکه های اجتماعی مناسب را انتخاب کنید.
  5. محتوای جذاب ایجاد کنید.
  6. ارسال پست های اجتماعی را با استفاده از ابزار بازاریابی شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید.
  7. با اینفلوئنسر ها همکاری کنید.
  8. عملکرد در برابر اهداف را تحلیل کنید.

2- در قابلیت ریلز اینستاگرام محتوای آموزشی تولید کنید:

اینستاگرام برای رتبه بندی و نشان دادن ریلز‌ های برتر از الگوریتم مشابه پست ها و استوری ها استفاده می‌کند. خنده دار، خلاق و سرگرم کننده بودن کلید های حداکثر بازدهی ویدئو در اینستاگرام هستند و ریلز اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. در کنار ارائه سرگرمی، این یک امتیاز است که می‌توانید به کاربران خود آموزش دهید تا آن ها برند شما را به عنوان یک برند خوب و قابل قبول تشخیص دهند. به عنوان مثال، شما می‌توانید تلاش کنید محتوای آموزنده‌ای در مورد تأثیر COVID 19 در کسب و کار خود تولید کنید. شما می‌توانید برتری خود را در زمینه کاری خود برای کاربران و رقبا به نمایش بگذارید.

3- در قابلیت ریلز اینستاگرام از محتوای تولید شده ی کاربران به عنوان یک اهرم استفاده کنید:

در بحث بازاریابی ویدیویی، وقت و پول همیشه چالش‌های مهمی بوده‌اند. خبر خوب این است که می‌توانید با استفاده از فیلم‌های تولید شده توسط کاربرانی که با قابلیت ریلز ویدئو درست می‌کنند، دو هدف را با یک تیر بزنید.  در مرحله اول، در حالی که شما فیلم‌های با کیفیت کاربران را به دست می آورید، در وقت و هزینه خود صرفه جویی می‌کنید. ثانیاً، شما این فرصت را خواهید داشت که نرخ تعامل خود را افزایش دهید. زیرا این کاربران محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، که این امر باعث شهرت خودکار نام تجاری شما می‌شود. با بررسی ویدئو ها و فیلم های کاربران می‌توانید محتوا های بسیار خوبی تولید کنید.

بازاریابی ویدیویی در اینستاگرام
بازاریابی ویدیویی در اینستاگرام

4- در قابلیت ریلز اینستاگرام شفاف و واضح کار کنید:

فیلم‌های کوتاه برای محتوای پشت صحنه بسیار مناسب هستند. این فیلم‌ها تا حد زیادی به شهرت برند شما و بیان داستان برند شما کمک می‌کنند. بنابراین قابلیت ریلز اینستاگرام یک رسانه عالی برای تعامل با مخاطبان شما در سطح شخصی و جلب اعتماد آن ها است. به عنوان مثال، شما می‌توانید بخش‌هایی از روند تولید محصولات خود را به اشتراک بگذارید. این از نظر وفاداری مشتری می‌تواند بسیار مفید باشد.

5- در قابلیت ریلز اینستاگرام از قدرت اینفلوئنسر ها به عنوان یک اهرم برای بازاریابی ریلز خود استفاده کنید:

همکاری با اینفلوئنسرهای اینستاگرام یکی از موثرترین ابزارها برای افزایش آگاهی از برند شما خصوصاً برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​است. اینستاگرام در دنیای اینفلوئنسرها سلطان است و بسیاری از آن‌ها سالانه میلیون ها درآمد در اینستاگرام دارند. در واقع، بسیاری از کاربران می‌خواهند اینفلوئنسر اینستاگرام شوند تا بتوانند حساب‌های اینستاگرام خود را بفروشند. قابلیت ریلز اینستاگرام فرصتی دیگر برای کسب و کارها و افراد تاثیرگذار است تا دنبال کنندگان خود را افزایش دهند و درآمد بیشتری کسب کنند.

سعی کنید مرتبط ترین و تاثیرگذار ترین اینفلوئنسر های اینستاگرام در صنعت خود را پیدا کنید تا روابط طولانی مدت با آن ها برقرار کنید. همکاری در ساخت فیلم یا حتی به اشتراک گذاشتن فیلم های قبلی شما می‌تواند در استراتژی بازاریابی شما بسیار مفید باشد.

بررسی قابلیت ریلز اینستاگرام
بررسی قابلیت ریلز اینستاگرام

6- در قابلیت ریلز اینستاگرام تجزیه و تحلیل را فراموش نکنید:

به یاد داشته باشید که نمی‌توانید برای همیشه به یک روش واحد در قابلیت اینستاگرام ریلز اعتماد کنید. هر طرحی به معیارهایی نیاز دارد که با استفاده از آن ها می‌توانید عملکرد خود را بسنجید و تاکتیک‌های خود را متناسب با آن تطبیق دهید.

به طور مداوم از ابزارهای تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی، از جمله Instagram Insights، برای ارزیابی محتوای منتشر شده خود با قابلیت ریلز اینستاگرام استفاده کنید. به این ترتیب نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی خواهید کرد تا بتوانید براساس آنچه که به خوبی انجام می‌دهید پیشرفت کنید و از اتلاف وقت برای کارهایی که انجام نمی‌دهید جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید از نظرسنجی‌ها استفاده کنید تا بفهمید کاربران شما کدام نوع محتوا را بیشتر دوست دارند. این یک روش عالی برای بهینه سازی استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما است.

7- از انواع مختلف بازاریابی ویدئویی در قابلیت ریلز اینستاگرام استفاده کنید:

استفاده از انواع مناسب روش‌های بازاریابی ویدئویی به شما کمک می‌کند بتوانید میدان را از رقیب‌های خود بگیرید. اما روش نامناسب بازاریابی ویدئویی سبب اتلاف وقت شما می‌شود.

  • فیلم‌های مرتبط با محصولات شرکت خود قرار دهید. فیلم‌های محصول برای نمایش محصولات شما و جلب توجه مردم به آن‌ها است. فیلم‌های آزمایشی محصول و فیلم‌های راه اندازی محصول نمونه هایی از فیلم های محصول است که می‌توانید در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.
  • از رضایتمندی مشتریان خود فیلم قرار دهید. برندهای تجاری با استفاده از توصیفات رضایتمندی مشتریان خود نشان می‌دهند که مردم محصولات یا خدمات آن‌ها را دوست دارند. با استفاده از توصیفات واقعی و قابل اعتماد، می‌توانید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید که برای قابلیت ریلز اینستاگرام بسیار مهم است. توصیفات مشتری و توصیفات کارمندان دو نوع عمده توصیفات و رضایتمندی هستند.
  • ویدئو های آموزشی قرار دهید. شما می‌توانید از ویدئوها استفاده کنید تا به مخاطبان خود چیزهای مفیدی در مورد صنعت، فناوری‌های جدید، محصولات جدید و غیره بیاموزید. فیلم های آموزشی با کیفیت می‌توانند مورد توجه کاربران قرار گیرند. خصوصاً این ویدئو ها برای افرادی که به طور فعال در جستجوی محتوای آموزنده در رسانه‌های اجتماعی هستند، بسیار تاثیرگذار می‌باشند.
استفاده از ریلز در اینستاگرام
استفاده از ریلز در اینستاگرام

نمونه‌هایی از برند های موفق در قابلیت ریلز اینستاگرام

بیایید نگاهی به برخی از برندهای موفق بیندازیم که از قابلیت ریلز اینستاگرام برای رشد و پیشرفت خود با موفقیت استفاده می‌کنند:

  • برند لویی ویتون: حساب رسمی اینستاگرام Louis Vuitton بیش از 39 میلیون دنبال کننده دارد و فیلم‌های ریلز آن‌ها عملکرد خوبی داشته اند. هر فیلم ریلز به حدود 5 میلیون بازدید رسیده است. این برند از جلوه‌های بصری و داستان‌های خلاقانه برای تمایز دادن به فیلم‌های ریلز خود و ایجاد علاقه بین کاربران استفاده می‌کند.
  • برند آدام وحید: این یک حساب تایید شده دیگر در اینستاگرام است که از قابلیت ریلز برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده می‌کند. آدام وحید از حساب اینستاگرام خود که 2.4 میلیون فالوئر دارد برای تبلیغ و سوق دادن کاربران به وب سایت محصولات لباس خود استفاده می‌کند. برند و محصولات او کاملاً شوخ طبعانه هستند. او برای پیشرفت کار خود از فیلم‌های ریلز استفاده می‌کند.
  • برند سفورا فرانسه: برند سفورا فرانسه با بیش از 1.7 میلیون فالوور در اینستاگرام یکی از محبوب ترین کاربران زیبایی و مد است. او در استفاده از قابلیت ریلز اینستاگرام برای افزایش مخاطبان خود بسیار موفق بوده است. بازدیدهای 300K نتیجه به اشتراک گذاری محتوای جذاب است که بینندگان را ترغیب می‌کند با پست های وی تعامل داشته باشند. شما می‌توانید فیلم‌های بررسی محصولات و محتوای تولید شده توسط او را در قابلیت ریلز مشاهده کنید. اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه از قابلیت ریلز برای تاثیرگذاری در اینستاگرام استفاده کنید، این یک حساب کاربری است که باید آن را دنبال کنید.

 

منبع: How to Integrate Instagram Reels Into Your Marketing Strategy