سایت ساز که در این مقاله به تشریح آن می پردازیم امکانی را برای کاربران به وجود می آورد که توسط آن بتوانند وب سایت های مورد علاقه خود را با کمترین هزینه و به آسانی پیاده سازی کنند. گروه فناوران ایما متشکل از یک تیم حرفه ای و کارآمد انتخاب های زیادی را جهت طراحی وب سایت برای کاربران خود فراهم کرده است که هر کاربر با توجه به بودجه و نیازهای خود می تواند گزینه مورد نظر خود را انتخاب نماید. در این میان سایت ساز قابل دسترس ترین گزینه برای کاربران خواهد بود.

امروزه طراحی سایت با متدهای مختلفی صورت میگیره و شرکت‌های زیادی هستند که در این زمینه به مشتریان ارائه خدمات می‌کنند که همین امر در بعضی موارد هزینه های سرسام آوری رو برای مشتری به ارمغان میاره.

در این مقاله کاربردی ابتدا به طراحی سایت توسط سیستم های مدیریت محتوا و مقایسه آن با سایت ساز و سپس به تشریح سایت ساز خواهیم پرداخت.

سایت ساز ایما

نرم افزار های سایت ساز برای چه کسانی مناسب هستند؟

هر کسی می تواند از سایت ساز ها استفاده کند اما برای افراد زیر توصیه می شود حتما از سایت ساز ها استفاده نمایند:

  • افرادی که نیاز دارند به سرعت یک سایت راه‌اندازی کنند.
  • افرادی که هیچ مهارت فنی ای ندارند و زمان و علاقه ای جهت یادگیری ندارند.
  • افرادی که بودجه کمی برای طراحی سایت دارند.
  • افرادی که تمایل دارند خودشان بتوانند هر قسمتی از سایتشان را تغییر دهند.
  • وبطور کلی میتوان گفت سایت ساز ها گزینه مناسبی برای اشخاص و کسب و کار های کوچک و متوسط هستند که بودجه محدودی دارند به عنوان مثال:

    صاحبان کسب و کار کوچک
    نویسندگان
    هنرمندان
    عکاسان
    مغازه ها
    و غیره …

یک نرم افزار سایت ساز خوب شامل تعدادی زیادی قالب مثلاً برای وبلاگ، کسب و کار و … است. سایت ساز ایما علاوه بر این که برای هر کسب و کاری یک قالب دارد شما را محدود به چند قالب نکرده است و این امکان را فراهم کرده است تا به راحتی خودتان بتوانید بدون دانش فنی قالب دلخواه خودتان را انتخاب کنید.

تکنولوژی های به کار رفته در سایت ساز 

ما در گروه فناوارن ایما نرم افزار سایت ساز رو با استفاده از بروزترین متدها و زبان های برنامه نویسی ساخت یافته طراحی کردیم که در ادامه به آنها اشاره میکنیم :

سایت ساز ایما

 

بعنوان مثال برای قسمت منطق و بک اند نرم افزار از زبان Php که یک زبان فول داینامیک است که بخاطر سرعت بالای آن در پردازش عملیات سمت سرور بسیار محبوب است.برای دیتیا بیس و ذخیره سازی اطلاعات هم از دیتابیش MySql استفاده کردیم بدلیل اینکه هم کارائی بالائی داره و هم سهولت در تنظیم و هم پشتیبانی بسیار خوبی که از زبان پی اچ پی داره. و فناوری AJAX ابزاری است که به برنامه‌نویسان و طراحان سایت اجازه می‌دهد اطلاعات و فایل‌ها را بدون نیاز به بارگزاری کامل صفحه به سرور بفرستند و اطلاعات مورد نیاز را به تعداد دلخواه از سرور دریافت کنند ،بنابراین ماهم از AJAX برای افزایش سرعت انتقال و تبادل اطلاعات بین کاربر و سرور استفاده کردیم.

در قالب‌های طراحی شده هم سعی شده برای زیبا سازی بیشتر و از کتابخانه های زبان javascript برای بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری UX استفاده بشه که هم از نظر روانشناسی و هم علمی تاثیر بسزائی در جذب ترافیک سایت شما به همراه داره.

پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله بخوانید : راهکار UX برای جذب مشتری

مقایسه سایت ساز با CMS های آماده

سیستم مدیریت محتوا یا به عبارتی cms ها ابزاریست که توسط آن یک وب سایت به آسانی طراحی می گردد. مهم ترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس، جوملا و دروپال می باشند که این نرم افزارها با زبان های برنامه نویسی نوشته شده اند و به صورت اپن سورس می باشند؛ برای نمونه نرم افزار وردپرس با زبان برنامه نویسی php تولید شده است.

سیستم های مدیریت محتوا دارای نرم افزاری است با نصب قالب های آماده می باشند تا حدود زیادی نیاز کاربران رو برطرف میکند اما این نرم افزار ها بدلیل ساختار پلاگینی و افزونه ای که هم در ساختار نرم افزار  دارد و هم در پایگاه داده استفاده شده بعد از بارگذاری محتوای حجیم و زیاد به مرور دچار افت سرعت می‌شوند و برای اعمال تغییرات در آن نیازمند تبحر در زبان های برنامه نویسی (همچون php برای وردپرس) خواهد بود که نیازمند صرف وقت و هزینه است.  اما با سایت ساز ایما امکانی فراهم شده که که کاربر با مراجعه به قسمت سایت ساز ایما بعد از دیدن قالب ها و انتخاب قالب مورد نظر تنها با چند کلیک و فقط با پرداخت هزینه خیلی کم صاحب وب سایت شرکتی ، وب سایت فروشگاهی و وب سایت شخصی خود می‌شوند.

از دیگر مزیت های سایت ساز نسبت به سیستم های مدیریت محتوا یا همان (Content Management System)می توان به سرعت بالای سایت ساز اشاره نمود. در cms های آماده با توجه به ساختار پلاگینی که در طراحی آن‌ها به کار می رود حجم وب سایت افزایش پیدا کرده و سرعت بارگذاری سایت بسیار پایین می آید و همین سرعت پایین وب سایت در مباحث بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یک امتیاز منفی از طرف گوگل محسوب خواهد شد. ذکر این نکته بسیار مهم است که طبق آمار منتشر شده در گوگل وب سایت هایی که از سرعت پایینی برخوردار هستند از نظر کاربران غیر قابل اطمینان شناخته شده و کاربران به هیچ عنوان رغبتی برای ورود و کاوش در وب سایت را نخواهند داشت و به سرعت وب سایت را ترک خواهند کرد.

اما در سایت ساز تمام قالب‌ها بطور کاملاً استاندارد و اختصاصی و دقیقا متناسب با الگوریتم های گوگل نوشته شده.که همین امر تاثیر بسزائی در روند سئو سایت و بهینه سازی برای کاربران به همراه داره.

این نکته را در نظر داشته باشید که سادگی و کاربرپذیری، مهمترین معیار ما برای انتخاب یک سایت ساز است. دومین فاکتور ، سرعت و اخرین فاکتور قیمت تمام شده ارزان و مقرون به صرفه آن برای کاربران است.

مزایای طراحی وب و پیاده سازی آن با سایت ساز

سایت ساز ایما جهت طراحی و پیاده سازی انواع وب سایت های مختلف برای کاربرانی که تمایل به پیاده سازی یک وب سایت اینترنتی دارند؛ ایجاد شده است و مزایای بسیاری نسبت به طراحی با زبان های برنامه نویسی و cms ها دارد.

گروه فناوران ایما در سایت ساز تعداد زیادی قالب آماده سایت را برای کاربران خود فراهم نموده است و بدین ترتیب کاربران با توجه به نیازهای خود می توانند هر کدام از این قالب ها را انتخاب نمایند. هر کاربر برای پیاده سازی وب سایت خود با پرداخت مبلغی اندک به صورت سالیانه به راحتی می تواند با پیاده سازی وب سایت مورد نظر اهداف خود را در دنیای دیجیتال دنبال کند.

از مزایای باور نکردنی پیاده سازی وب سایت توسط این سایت ساز ارزان اختصاص دامنه .ir ، میزبان و پنل پیامکی به صورت کاملا رایگان می باشد. اگر هزینه ها را با طراحی وب سایت با روش های دیگر مقایسه کنید خواهید دید که هزینه پرداختی بسیار ناچیز می باشد و نکته مهم اینجاست اگر به روش برنامه نویسی وب سایت مورد نظر طراحی گردد و سفارش دهنده از وب سایت خود رضایت نداشته باشد تعویض آن بسیار هزینه بر خواهد بود ولی در سایت ساز بدلیل اینکه به صورت سالیانه تنها هزینه پهنای باند پرداخت می شود به راحتی می توان آن را تعویض کرد.

عامل دیگری که در سایت ساز بسیار حائز اهمیت می باشد سرعت در تحویل وب سایت به سفارش دهنده می باشد به طوری که فقط مدت زمان کوتاهی جهت تایید دامنه .ir مختص کاربر از پایگاه ایرنیک مورد نیاز می باشد تا وب سایت با دامنه مورد نظر بر بستر اینترنت قرار گیرد.

سایت ساز ایما

طراحی وب سایت های فروشگاهی و شرکتی با سایت ساز

سایت ساز امکان پیاده سازی دو نوع وب سایت شرکتی و فروشگاهی را برای کاربران خود فراهم نموده است. وب سایت های شرکتی برای معرفی خدمات و محصولات شرکت به دنیای مجازی استفاده می شود. امروزه پیشرفت به بایستی در دو دنیای فیزیکی و مجازی به صورت موازی صورت پذیرد.

در وب سایت های شرکتی که توسط سایت ساز طراحی و پیاده سازی می گردد نیز پنل مدیریتی جهت انجام کلیه عملیات مورد نیاز را در دسترس سفارش دهندگان قرار داده است که برخی از مهم ترین آن عبارنتد از:

  • درج و حذف متن
  • درج و حذف تصویر
  • درج و حذف ویدیو
  • مشاهده نظرات و پاسخ به آنها
  • آمار بازدید کنندگان

طراحی وب سایت فروشگاهی در گروه فناوران ایما توسط فروشگاه ساز به صورت بسیار حرفه ای امکان پذیر می باشد. با فروشگاه ساز اینترنی کلیه افراد می توانند از یک کسب و کار پر سود برخوردار شوند و به صورت شبانه روزی بدون توقف در هر نقطه از کشور محصولات خود را به فروش رسانده و از مزایای آن برخوردار گردند. 

با سفارش یک فروشگاه اینترنتی تمامی امکانات مورد نیاز برای کاربران در فروشگاه مربوطه فراهم خواهد شد؛به صورتی که سفارش دهنده به راحتی با استفاده از پنل مدیریت قادر خواهد بود بسیاری از اعمال مورد نظر خود را انجام دهد که

برخی از مهم ترین آن عبارتند از:

  • درج محصول
  • حذف محصول
  • ایجاد تخفیف
  • مقایسه محصولات
  • گزارش گیری
  • مشاهده و جوابدهی نظرات
  • لیست فروش
  • و غیره

 

با توجه به ضرورت بسیار زیاد داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا ثبت نام کنید، از مهلت تست 7روزه رایگان استفاده کنید و پس از بررسی و تست سایت، اقدام به تهیه سایت مختص به کسب و کار خود کنید و کار خود را در دنیای آنلاین گسترش دهید.