انتقال تلفن به یک سرویس تلفن ویپ به دلیل صرفه جویی در هزینه‌ای که از آن به صورت مقدماتی استفاده می‌شود، به طرز غیرقابل باوری گزینه ای محبوب برای مشاغل و مصرف کنندگان شده است ، اما چندین مزیت دیگر وجود دارد که ویپ به ارمغان می‌آورد. در این مقاله ، نگاهی دقیق‌تر خواهیم داشت به آنچه باعث می‌شود مشاغل و سازمان‌های بزرگ  سرویس تلفن ویپ را به سرویس تلفن ثابت ترجیح دهند.

سرویس تلفن ویپ چیست؟

VoIP مخفف پروتکل Voice over Internet protocol است که به پروتکل استاندارد برای دستیابی به اتصالات صوتی از طریق اینترنت تبدیل شده است. تلفن‌های ویپ برای اتصال به روتر و برقراری تماس تقریباً در هر نقطه از کره زمین از طریق اینترنت طراحی شده‌اند. از آنجا که سرویس تلفن ویپ می‌تواند با شماره تلفن ثابت و همچنین هر دستگاهی با اتصال اینترنت و شماره تلفن، تماس دریافت و برقرار کند، در نتیجه در مقایسه با سرویس ثابت تلفن ثابت، پرکاربدتر و مقرون به صرفه‌تر است.

مقایسه سرویس ویپ و خط تلفن ثابت با لینک‌های سریع:

  • مقایسه قیمت و ویژگی‌های ویپ و خط تلفن ثابت
  • مرور کلی فناوری خدمات مورد نیاز
  • قابلیت اطمینان ادغام دستگاه‌های سازگار
  • کدام سرویس برای شما مناسب است؟

تفاوت‌های سرویس تلفن ویپ و خدمات تلفن ثابت

تلفن های ویپ برای اتصال به روتر و برقراری تماس تقریباً در هر نقطه از کره زمین از طریق اینترنت طراحی شده اند.

قیمت

خدمات تلفن ثابت بخصوص از نظر تماس با مسافت طولانی گران‌تر است. هنگامی که یک تماس از طریق شبکه PSTN هدایت می‌شود ، یک مدار اختصاصی بین تماس گیرنده و شماره تماس گرفته شده باز می‌شود و تا زمان پایان تماس باید باز باشد. این امر ایجاد ظرفیت بیشتری برای رسیدگی به تماس با صدا را در ساعات شلوغ ضروری می‌سازد و ارائه دهندگان خدمات برای حفظ آن ، مشتریان را مجاب به پرداخت هزینه می‌کنند. VoIP پس انداز قابل توجهی می‌کند زیرا از اینترنت برای برقراری تماس های طولانی استفاده می‌کند ، و ارائه دهنده خدمات VoIP شما نیازی به تأمین هزینه ساخت و یا حفظ شبکه تلفن محلی ندارد.

امکانات

تلفن ثابت از فناوری قابل اطمینان تری استفاده می‌کند که در مقابل قطع برق مقاوم است. گذشته از این مزیت ، چند مزیت دیگر برای استفاده از خدمات تلفن ثابت تلفن وجود دارد که عبارتند از:

تعمیر و نگهداری کم: خطوط تلفن ثابت به ندرت خراب می‌شوند و قبل از نیاز به تعویض چندین دهه دوام می‌آورند.

تحت تأثیر قطع برق: تلفن ثابت توسط شرکت تلفن محلی تأمین می‌شود ، نه شبکه برق.

امنیت: خطوط ثابت می‌توانند از نظر فیزیکی ضربه ببینند اما هیچ داده، سرور یا نرم افزاری وجود ندارد که بتواند هک شود.

خدمات ارزش افزوده مانند ارسال تماس، پیام صوتی و کنفرانس تلفنی VoIP ، مجموعه ای از ویژگی ها را در نظر می‌گیرد:

قابلیت حمل و نقل: در صورت داشتن قابلیت اتصال به اینترنت، می‌توانید از طریق سرویس تلفن ویپ تماس بگیرید.

مقیاس پذیری: اضافه کردن تعداد بیشتری کاربر فقط نیاز به افزودن گوشی و شماره تلفن‌های بیشتر به برنامه خدمات شما دارد.

فناوری تلفن هوشمند: تماس VoIP با استفاده از نرم افزاری که ارتباط اینترنت با سایر دستگاه‌های VoIP را انجام می‌دهد با رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه کار می‌کند.

ادغام ارتباطات یکپارچه: سرویس تلفن ویپ می تواند یکپارچه با سایر کانال های ارتباطی که از اینترنت و فناوری های دیجیتال استفاده می‌کنند ادغام شود.

با سرویس تلفن ویپ  میتوان پیام های صوتی را به ایمیل یا پیامک تبدیل کرد. همچنین میتوان از خدمات ارسال، ضبط و تجزیه و تحلیل تماس بهره برد. فن‌آوری خدمات تلفنی تلفن ثابت به یک شبکه اختصاصی سیم مسی موسوم به شبکه عمومی سوئیچ تلفن (PSTN) متکی است. در حالی که PSTN قابل اعتماد و تقریباً در برابر قطع برق مصون است، ساخت و نگهداری آن نیز گران تر است. از طرف دیگر ، سرویس تلفنی VoIP از شبکه‌ی محلی شما و زیرساخت اینترنت عمومی موجود برای برقراری تماس صوتی استفاده می‌کند. این کار با تبدیل مکالمه صوتی به داده های دیجیتال و ارسال آن داده ها از طریق شبکه مانند سایر انواع داده ها مانند تصاویر یا جریان‌های ویدئویی انجام می شود. پروتکل VoIP برای ایجاد ارتباط برای تماس تلفنی ، عمل دیگری را با دستگاه VoIP انجام می دهد و سپس داده های صوتی ارسال شده بین تماس گیرنده و گیرنده را تا زمان پایان تماس مدیریت می‌کند.

خدمات مورد نیاز

خدمات تلفن ثابت نیاز به اتصالات سیم فیزیکی با هر خط تلفن در یک مکان دارد، به این معنی که برای افزایش تعداد کاربران تلفن باید زیرساخت تلفن ثابت نصب، نگهداری و به روز شود.

سرویس تلفن ویپ دارای دو ویژگی اصلی است. اول ، برای انتقال داده های صوتی از انتهای دیگر تماس، به یک شبکه و سرویس اینترنتی موجود احتیاج دارد. مشتری همچنین باید منبع تغذیه را تأمین کند. در محیط‌های اداری تجهیزات شبکه‌ای که از قبل موجود است معمولاً برای یک سرویس تلفن ویپ کافی است، اما ممکن است روترها و سوئیچ های موجود برای ارتقاء کیفیت تماس به روز شوند.

 قابلیت اطمینان

خدمات تلفن ثابت در بیشتر موارد از سرویس تلفن ویپ قابل اطمینان تر است ، به خصوص برای شرایط اضطراری و قطع برق بسیار مفید است. سیستم اضطراری 911 بر روی فناوری تلفن ثابت ساخته شده است و خطوط تلفن ثابت منبع تغذیه خود را دارند که توسط شرکت تلفن محلی شما تهیه شده است. قابلیت اطمینان VoIP نیز مناسب است ، اما این قابلیت را دارد که به عملکرد سرویس اینترنت و منبع تغذیه متکی باشد. در خلال قطع شدن خدمات از بین می رود، مگر اینکه خدمات پشتیبان گیری در آن وجود داشته باشد.

ادغام

یكی از اصلی‌ترین نكات فروش فن آوری VoIP این است كه می‌تواند با سایر فن آوری های دیجیتال مانند كنفرانس های ویدئویی ، ایمیل و پیام رسانی به صورت یکپارچه ادغام شود. این بدان معنی است که سرویس تلفن ویپ می‌تواند تماس های صوتی را به بسته های ارتباطاتی تبدیل کند. در مقابل ، خطوط ثابت می‌توانند با شماره سرویس تلفن ویپ تماس بگیرند و ارتباط برقرار کنند، اما ادغام آن با دنیای دیجیتال به همین جا ختم می‌شود.

دستگاه های سازگار

یکی از دلایلی که سرویس تلفن ویپ یک فناوری همه کاره محسوب می‌شود، این است که تماس صوتی را به دستگاه‌های مختلف تلفن‌های VoIP ، تلفن‌های هوشمند ، رایانه های رومیزی و برنامه‌های پیام رسان امکان پذیر می‌سازد. هر دستگاهی با اتصال به اینترنت ، میکروفون و بلندگو می‌تواند یک تلفن VoIP باشد. شماره تلفن VoIP به یک خط تلفن خاص که در یک مکان خاص نصب شده است، گره خورده است، بنابراین می‌توانید در هر مکانی که می‌خواهید، از چندین دستگاه تماس دریافت کنید. در عوض ، سرویس تلفن ثابت ، فقط به گوشی‌های سیمی و بی‌سیم و تلفن‌های رومیزی محدود می‌شود.

کدام خدمات برای شما بهتر است؟

برای مصرف کنندگان ، VoIP یک گزینه مقرون به صرفه تر از تلفن ثابت است که می‌تواند با اینترنت و سایر خدمات همراه باشد ، اما مزایای این فناوری برای کاربران خانگی به طور کامل تحقق نمی‌یابد. مصرف کنندگان خانگی که مرتباً مکالمه های طولانی و بین المللی برقرار می‌کنند با استفاده از سرویس تلفن ویپ بیشترین سود را می‌برند.

تماس تلفنی طولانی

برقراری تماس در خارج از منطقه محلی خود ، هزینه برقراری تماس های از راه دور را حذف می‌کند. اگر تماس های بین المللی برقرار کنید ، خط پایین حتی بیشتر به نفع خدمات تلفن VoIP است. در ازای این پس انداز ، کیفیت مکالمه از راه دور با تلفن ثابت قابل مقایسه است.

اینترنت و برنامه های داده

تلفن ثابت هزینه اضافی است که باید جداگانه از یک سرویس اینترنتی خریداری شود ، اما خدمات تلفنی VoIP به طور معمول با خدمات اینترنت و کابل همراه هستند، که می‌تواند پس انداز اضافی را ارائه دهد. مگر اینکه روزانه تعداد زیادی تماس برقرار کنید ، VoIP بر پهنای باند سرویس اینترنت شما به روشی که می‌تواند جریان ویدیو تأثیر بگذارد تأثیر نمی‌گذارد.

تماس اضطراری

خطوط ثابت ایده خوبی است که در مواقع اضطراری وجود داشته باشد زیرا احتمال اینکه دچار خاموشی شوند کمتر است. خدمات تلفنی VoIP در سالهای اخیر در سیستم خدمات اضطراری 911 موجود ادغام شده است و ارائه دهندگان خدمات VoIP در کانادا هم اکنون ملزم به ارائه آن هستند. اشکال VoIP این است که مستلزم قطع سرویس در هنگام قطع برق یا هنگام مواجهه با بلایای طبیعی هستیم.

مصرف کنندگان خانگی که مرتباً مکالمه های طولانی و بین المللی دارند با استفاده از سرویس ویپ بیشترین سود را می برند.

ملاحظات تجاری

مشاغل دارای دو دلیل قانع کننده برای در نظر گرفتن تغییر سرویس خدمات تلفنی VoIP هستند: کاهش هزینه و تلفیق تماس های صوتی با دیگر فناوری های دیجیتال.

تماس تلفنی طولانی

مشاغل به دلیل نیاز به برقراری تماس با مسافت‌های طولانی و تماس با خدمات مشتری ، صورتحساب های مسافت طولانی با خدمات ثابت تلفن ثابت را تحمل می‌کنند ، و سازمان های بین المللی باید بین مکان هایی که ممکن است در بسیاری از کشورها پخش شود تماس برقرار کنند. VoIP این هزینه های مکالمه مسافت طولانی را تقریباً به صفر کاهش می‌دهد بدون اینکه کیفیت مکالمه کاهش یابد.

پهنای باند اینترنت

میزان پهنای باند استفاده شده توسط سرویس تلفن ویپ برای سازمان‌های بزرگ با مراکز تماس و مکان‌های متعدد قابل توجه‌تر است ، اما میزان داده های استفاده شده توسط VoIP به اندازه سایر کاربردهای اینترنتی مانند کنفرانس ویدیویی یا ترافیک وب سایت قابل توجه نیست.

ادغام و ویژگی های تماس پیشرفته

یكی از مهمترین دلایلی كه خدمات سرویس تلفن ویپ توسط مشاغل انتخاب و محبوب شده است، تلفیق تماس صوتی آنها در سیستم عاملهای ارتباطاتی است. VoIP همچنین سرویس های تلفنی دیگر را فراهم می‌سازد زیرا مبتنی بر فناوری دیجیتال است. این موارد شامل امکاناتی مانند بایگانی ضبط صدا و تبدیل پیام صوتی به ایمیل یا پیامک است. همچنین امکان ردیابی داده‌های تماس صوتی در سیستم عامل های اطلاعاتی تجاری امکان پذیر است ، این امر به مدیریت در تجزیه و تحلیل کیفیت خدمات مشتری و عملکرد مرکز تماس کمک می کند.

 

منبع : Should Your Business Switch to VoIP