راهنمای ورود به  اخبار گوگل

گوگل  امروز یک موتور جستجو  بسیار معتبری در دنیاست که به جرات میتوان گفت بالاترین میزان ترافیک مربوط به این موتور جستجو می‌باشد، لذا امروز ما با سؤالی روبرو هستیم که بسیاری طی این سال‌ها می‌پرسند: چگونه شانس خود را برای ورود مطالب خود به Google News افزایش دهیم؟ زیرا هنگامی که در فهرست Google News قرار گرفتید، می‌توانید در نتایج جستجوی گوگل در میان برترین‌ها ظاهر شوید و این می‌تواند ترافیک زیادی  از بازدیدکنندگان را برای شما به ارمغان آورد. در این مقاله قصد داریم نحوه ورود به اخبار گوگل را برای شما تشریح نماییم.

google news

چگونه می‌توانید به فهرست راهنمایی Google News وارد شوید؟

چگونه می‌خواهید وب سایت خود را جزئی از فهرست کتابچه راهنمای Google News کنید تا  ترافیک بیشتر را برای خودتان بدست آورید؟ قبل از ورود به  گوگل باید کارهایی را انجام دهید.

یک وب سایت خبری اختصاصی داشته باشید.

شما باید در نظر داشته باشید که وقتی در اخبار گوگل شروع به فعالیت می‌کنید، تیمی از متخصصان گوگل وجود دارد که به صورت دستی  شروع به بررسی وب سایت شما می‌کنند تا تصمیم بگیرند آیا شما شایسته حضور در فهرست اخبار هستید یا خیر. این یک روند معمول است و وب سایت شما باید یک وب سایت اختصاصی خبر باشد.

گوگل وب سایت‌های خبری را می‌خواهد، که کاملاً در مورد اخبار باشند؛ زیرا وب سایت‌های تجاری وجود دارند که دارای بخش اخبار هستند؛ اما  کاملا خبری نیستند و گوگل این را نمی‌خواهد. آنها می‌خواهند وب سایت های اختصاصی خبری؛ وب سایت هایی باشند که هدف آن‌ها تنها تهیه اخبار و مطالب در موضوعات خاص باشد؛ بنابراین این اولین مانع و احتمالاً مهمترین آن بر سر راه شما است. اگر نمی‌توانید این مانع را  از سر راهتان بردارید حتی نباید وارد Google News شوید.

شرایط فنی را لحاظ کنید؛

نکات دیگری نیز وجود دارد که  باید مدنظر قرار داده و رعایت کنید؛ برخی از الزامات فنی نیز مهم است که باید بدانید.

google news

URL استاتیک و واحد داشته باشید؛

گوگل می‌خواهد مقالات و صفحات شما دارای URL استاتیک و واحد باشد تا یک مقاله یا یک بخش همیشه در همان URL باشد و گوگل بتواند بدون نیاز به تغییر مسیر یا موارد دیگر ، آن را پیدا کرده و مجدداً آن URL را بازخوانی کند. اگر از URL  داینامیک استفاده می‌کنید باید بدانید با  Google News چندان سازگاری ندارد؛ بنابراین باید این مسئله را در نظر داشته و مطمئن شوید که محتوای شما، مقالات شما و حتی صفحات استاتیک شما در URL استاتیک قرار دارند که تمایل به تغییر در طول زمان ندارند.

محتوای خود را با HTML ساده داشته باشید؛

این  موضوع کمک می کند تمام مطالب خود را در HTML ساده داشته باشید. اخبار گوگل، هنگامی که محتوای شما را  ایندکس می‌کند، می‌خواهد با سرعت این کار را انجام دهد. او تلاش می‌کند مقالات هرچه سریع‌تر ایندکس شوند؛ بنابراین هر محتوایی که  مشتری  از JavaScript  و یا انواع دیگر زبان‌های برنامه نویسی  استفاده کرده باشد  با Google News  به خوبی سازگار نخواهد بود.

گوگل یک فرآیند ایندکس کردن دو مرحله ای دارد که مرحله اول بر اساس کد منبع  HTML است و مرحله دوم بر اساس رندر کامل صفحه از جمله اجرای JavaScript انجام می‌شود.

اگر محتوای شما به اجرای JavaScript متکی باشد، هرگز توسط Google News مشاهده نمی‌شود. Google News فقط از مرحله اول فهرست بندی  که بر اساس کد منبع HTML است، استفاده می‌کند، بنابراین جاوا اسکریپت خود را به حداقل برسانید و اطمینان حاصل کنید که محتوای مقالات شما در کد منبع HTML موجود است و نیازی به دیده شدن  JavaScript برای حضور ندارد.

HTML
HTML

کد  تمیز داشته باشید.

کد تمیز  داشتن بدین معنا می‌باشد که محتوای مقاله در کد منبع HTML باید یک  سلسله کد از تیتر تا آخر باشد. این امر کمک می‌کند بهترین و کارآمدترین فهرست بندی در Google News  انجام شود؛ زیرا نمونه های زیادی وجود دارد  که در آن‌ها  وب سایت ها در وسط کد مقاله‌ها چیزهایی مانند مقالات مرتبط یا چرخ فلک های ویدئویی، گالری‌های عکس را قرار می‌دهند و این واقعا می‌تواند مخرب باشد.

بنابراین از داشتن کد تمیز اطمینان حاصل کنید  و مطمئن باشید کد مقاله در یک سلسله از کدهای منبع HTML که به راحتی قابل درک است  قرار دارد به صورتی که بهترین کارایی را برای Google News داشته باشد.

ملاحظات فنی اختیاری (اما کم و بیش اجباری)

از نظر فنی موارد بسیار کاملی وجود دارند که اختیاری هستند؛ اما  به دلیل اینکه واقعاً به سرعت گرفتن مطالب شما در Google News کمک می‌کنند و همچنین اطمینان می‌دهند شما در موقعیت‌های بهتری با سرعت بالا  قرار خواهید گرفت آن‌ها بسیار واجب هستند؛  موقعیتی که شما بیشترین ترافیک را از آن خود خواهید داشت.

یک نقشه سایت XML خاص برای اخبار داشته باشید.

گوگل در اصل می‌گوید نقشه سایت خبری XML  اختیاری است اما داشتن آن توصیه می‌گردد، این نقشه  این امکان را به موتور جستجو می‌دهد که به همه صفحات وب سایت پی ببرد.  وقتی شما در وبسایت خود در 48 ساعت گذشته مقالاتی حداکثر تا 1000 مقاله منتشر کرده اید، داشتن یک نقشه سایت مخصوص XML کاملاً ضروری است. این  یک مکانیسم جستجو ابتدایی است که Google News استفاده کرده و وب سایت شما را جستجو می‌نماید  و سعی می‌کند مقالات جدیدی را پیدا کند.

بنابراین، نقشه سایت XML خاص برای اخبار بسیار مهم است و شما باید قبل از ثبت کردن سایت خود در  اخبار گوگل، اطمینان حاصل کنید که آن را در دست دارید.

XML sitemap
XML sitemap

مقالات با داده های ساختار یافته News Article را علامت گذاری کنید.

بر طبق نظراتی که کارشناسان می‌دهند مهم است که مقالات خود را با داده های ساختار یافته مقاله خبری منتشر کنید. داده‌های ساختار یافته کدهایی با فرمت مشخص هستند که برای موتورهای جستجو قابل درک می‌باشد؛ بنابراین این داده‌ها را باید به صفحات مقالات خبری خود اضافه نمایید.

همچنین قابل ذکر است با چنین عملکردی داده‌های ساختاری مانند تجزیه و تحلیل مقاله و نظرات مقاله معرفی می‌شود.

اما نشانه گذاری مقاله یا اخبار در صفحات مقاله شما تقریباً اجباری است. اگر شما این صفحات را در صفحات مقاله خود داشته باشید، می‌توانید وب سایت خود را در موقعیت عالی ببینید.

موارد اضافی مفید:

همچنین، همانطور که  در بالا ذکر گردید این یک فهرست‌نویسی دستی است. بنابراین چندین حرکت اضافی وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها در موتور جستجو گوگل موفق باشید و مطمئن شوید وقتی یک متوگل به وب‌سایت شما نگاه می‌کند و آن را بررسی می‌کند، همه گزینه ها را تیک می‌زند و به نظر می‌رسد یک وب سایت خبری معتبر خواهید داشت.

نویسندگان متعدد

داشتن چندین نویسنده در وب سایت شما بسیار ارزشمند و مهم است و کمک می‌کند شما در میان همه وبلاگ‌ها و سایت‌های کوچک بالاتر از همه  قرار گیرد. این تعدد نویسندگان شما را بالا می‌برد و باعث می‌شود که احتمال بیشتری  وجود داشته باشد تا گوگل هنگام بررسی، سایت شما را تایید نماید.

به روز رسانی های روزانه

برای هر وب سایت خبری داشتن به روزرسانی روزانه قطعاً ضروری می‌باشد. فقط یک پست خبری هر دو روز یک بار برای شما کفایت می‌کند. در حالت ایده آل، هر روز  باید چندین مقاله جدید و  با کیفیت بالا بارگذاری گردد. شما می‌توانید نوعی محتوای  صنفی در آنجا داشته باشید، شما می‌توانید از AP یا رویترز یا هر خبرگزاری دیگری مطالب داشته باشید؛ اما اکثر مطالب شما باید محتوای منحصر به فردی داشته باشند. نباید برای پر کردن وب سایت خود با مطالب خبر، بیش از حد به مقالات صنفی  اعتماد کنید.

updating

بیشتر از محتوای منحصر به فرد استفاده کنید:

سعی کنید تا حد امکان محتوای منحصر به فرد بنویسید. نسبت مشخصی برای آن وجود ندارد. به طور کلی، من به مشتریان توصیه می‌شود حداقل 70٪ از مطالب را خودشان بنویسند مطالبی که بی‌نظیر بوده و مختص خودشان است و حداکثر 30٪ محتواها را از منابع خارجی تهیه و منتشر نمایند.

موضوع تخصصی

داشتن یک حوزه خبری  تخصصی و یا یک موضوع تخصصی که شما به عنوان یک وب سایت خبری روی آن تمرکز می‌کنید، بسیار کمک کننده می‌باشد. سایت‌های خبری زیادی وجود دارند که اخبار عمومی را منتشر می‌کنند و سعی می‌کنند در همه حوزه ها خبر منتشر نمایند، Google News به بسیاری از این موارد واقعاً احتیاج ندارد. آنچه که گوگل به آن علاقه‌مند است وب سایت‌های  شاخصی هستند که در مورد موضوعات خاص یا  مناطق خاصی است می‌توانند گزارش عمیق از آن صنایع یا موضوعات خاص ارائه دهند. بنابراین اگر موضوعی بسیار مشکل  یا یک صنعت شاخص دارید که اخبار خود را درباره آن می‌توانید پوشش دهید، شانس آن را دارید که موقعیت عالی را کسب نمایید و در مقام برتر بایستید.

به طور خلاصه، باید بگوییم نحوه ورود به اخبار گوگل بسیار ساده به نظر می‌رسد؛ اما همانطور که گفتم، عدم رعایت برخی نکات شانس شما را کاهش می‌دهد تا در رتبه خوبی قرار نگیرید. اگر می‌خواهید موفق باشید باید موارد فنی را در وب سایت خود نیز پیاده سازی کنید. اگر تمام آن گزینه‌ها را تیک بزنند، می‌توانید در میان برترین‌ها قرار گرفته و ترافیک زیادی را برای خود کسب نمایید، و این مساله بسیار سودمند است.

 

منبع: How to Get Into Google News