چگونه یک وبلاگ می‌تواند موجب اعتماد در کسب و کار و تجارت آنلاین شود؟ مقوله اعتماد در کسب و کارها و تجارت‌‌های آنلاین، یک موضوع بسیار مهم است. هنگامی که شما تصمیم می‌گیرید کسب و کار خود را به صورت آنلاین پیش ببرید، الزامی است تا مخاطبان و مشتریان شما بتوانند به شما اعتماد کنند. تبلیغات اینترنتی شما باید بر این پایه و اساس باشد که اعتماد مشتریان را جلب کند. از طرفی اگر بخواهید ‌یک سایت فروشگاهی برای کسب و کار آنلاین خود داشته باشید، باید مجوز اعتماد خرید آنلاین را نیز داشته باشید. داشتن این مجوز نقش مهمی در اعتماد مشتریان به کسب و کار و تجارت شما دارد. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چگونه یک وبلاگ می‌تواند موجب اعتماد در کسب و کار شما بشود، با ما همراه باشید.

ایجاد اعتماد در کسب و کار
ایجاد اعتماد در کسب و کار

در رابطه با اعتماد در کسب و کار لازم است بدانید، روزانه هزاران تبلیغ اینترنتی مبنی بر خرید محصولات به روش آنلاین انجام می‌شود. این تبلیغات باید به گونه‌ای باشند که مشتری به کسب و کار مبلغ اعتماد کند. اگر تبلیغات اینترنتی نتوانند رضایت و اعتماد مشتری را جلب کنند، در واقع هیچ فایده‌ای ندارند. به عنوان مثال در سال 1987 جو سوگارمن تبلیغاتی را برای عینک آفتابی Blub locker انجام داد. این تبلیغات بر‌این اساس بودند که ویژگی‌هایی از این عینک آفتابی را به مشتری معرفی کنند که واقعا وجود داشتند. در نهایت 20 میلیون نسخه از آن عینک آفتابی به فروش رفت.

امروزه با گسترده شدن کسب و کارها و تجارت های آنلاین دیگر روش‌های قدیمی بازاریابی نمی‌توانند موجب اعتماد مشتری شوند. برای اعتماد در کسب و کار برای مشتری، الزامی است کارهایی را انجام دهید. یکی از این کارها ایجاد یک وبلاگ است. این وبلاگ می‌تواند موجب اعتماد مشتری به کسب و کار و تجارت آنلاین شما بشود.

اعتماد در کسب و کار با ایجاد وبلاگ
اعتماد در کسب و کار با ایجاد وبلاگ

چرا وبلاگ می‌تواند موجب اعتماد در کسب و کار بشود؟

در رابطه با اعتماد در کسب و کار لازم است بدانید، داشتن یک وبلاگ می‌تواند موجب اعتماد مشتری به کسب و کار شما بشود. موتورهای گوگل وب سایت‌های مختلف را بر اساس سئو به کاربران نشان می‌دهند. فرقی نمی‌کند شما یک وب سایت فروشگاهی دارد یا یک وب سایت برای اطلاع رسانی. اگر وب سایت شما برای کلمه کلیدی که کاربر سرچ کرده است سئو شده باشد، گوگل آن را به کاربر نشان می‌دهد.

اصلی‌ترین دلیل برای این که یک وبلاگ می‌تواند موجب اعتماد در کسب و کار شما بشود این است که نشان می‌دهد کسب و کار شما متعلق به یک انسان است. متاسفانه در سال‌های اخیر با رشد کسب و کارهای آنلاین بسیاری از افراد با ایجاد کردن وب سایت های فروشگاهی با استفاده از ربات‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از عموم مردم کرده‌اند. این امر سبب شده است اعتماد مردم نسبت به خرید آنلاین خدشه‌دار شود. هنگامی که شما یک وبلاگ در سایت فروشگاهی خود دارید و به صورت منظم آن را با استفاده از مقاله‌های مرتبط و گوناگون به روز رسانی می‌کنید، این امر نشان می‌دهد پشت کسب و کار آنلاین شما یک مدیریت انسانی وجود دارد.

نقش وبلاگ در موفقیت کسب و کار
نقش وبلاگ در موفقیت کسب و کار

در رابطه با اعتماد در کسب و کار لازم است بدانید، از طرفی داشتن یک وبلاگ در وب سایت فروشگاهی شما موجب افزایش مشتریان بالقوه شما می‌شود. می‌پرسید چگونه؟ پاسخ ساده است هنگامی که کاربر یک کلمه یا اصطلاح را در گوگل سرچ می‌کند، موتور‌های جستجو گوگل سایت‌هایی را به کاربر نشان می‌دهند که سئو شده باشند. به عنوان مثال تصور کنید شما یک وب سایت فروشگاهی برای فروش کت و شلوار مردانه دارید، هنگامی که شما در وبلاگ خود مقاله‌هایی با کلید واژه‌های مرتبط قرار می‌دهید، اعتبار وب سایت شما نزد موتور‌های جستجو گوگل بیشتر‌می‌شود. در نتیجه گوگل سایت شما را بیشتر از دیگر سایت‌های فروشگاهی رقیب به مشتریان نشان می‌دهد. این مسئله مهم‌ترین دلیل برای داشتن یک وبلاگ برای جلب اعتماد در کسب و کار آنلاین است.

عناصر لازم برای یک وبلاگ موفق و اعتماد ساز کدامند؟

حال بعد از بررسی این که یک وبلاگ چگونه می‌تواند موجب اعتماد در کسب و کار شود، شاید برای سوال باشد که عناصر لازم برای یک وبلاگ موفق و اعتماد ساز کدامند؟ مهم‌ترین عناصر برای داشتن یک وبلاگ اعتماد ساز به شرح زیر هستند:

شماره 1: محتوای با کیفیت و مناسب تولید کنید.

در رابطه با اعتماد در کسب و کار لازم است بدانید، محتوای با کیفیت می‌تواند اعتبار سایت شما را در گوگل افزایش دهد. در واقع محتوای مرتبط با حوزه کاری شما نشان می‌دهد شما در حرفه‌ی‌ خود تخصص دارید. علاوه بر این بهترین کار این است که محتوای شما یکتا و سئو شده باشد. محتوای سئو شده امتیاز بسیار بیشتری نزد موتورهای جستجو دارد. در واقعی در گام اول باید تلاش کنید محتوای شما اصولی، صادقانه و دقیق باشد. علاوه بر این محتوای شما باید نیاز کاربر را پاسخ دهد. یعنی هنگامی که کاربر محتوای شما را مشاهده می‌کند بتواند با استفاده از آن پاسخ سوالات خود را پیدا کند. چنین محتوایی از کیفیت مناسبی برخوردار است. در گام دوم باید دقت کنید طول محتوای شما مناسب باشد. بهتر است هر مقاله شما طولی بین 800 تا 1000 کلمه داشته باشد. این یعنی شما یک محتوای جامع تولید کرده اید. در گام بعد باید تلاش کنید محتوای خود را بر اساس قوانین سئو بنویسید. قوانین سئو موارد خاصی هستند که نشان می‌دهند محتوای تولید شده توسط شما فاکتور‌های یک محتوای سئو شده را دارد. لازم است ذکر کنیم محتوای سئو شده از اعتبار بسیار بیشتری نزد موتورهای جستجو گوگل برخوردار است.

محتوای علمی و تخصصی تولید کنید
محتوای علمی و تخصصی تولید کنید

شماره 2: با محتوای خود آزمایش کنید و نتایج را پیگیری کنید.

در رابطه با اعتماد در کسب و کار لازم است بدانید، محتوای شما باید مورد بررسی قرار بگیرد تا واکنش مخاطبان نسبت به آن سنجیده شود. بعد از این که محتوای خود را مطابق با آن چه گفتیم تولید کردید، حال نوبت آن است که محتوای خود را آزمایش کنید. برای آزمایش مقاله‌های خود می‌توانید در پایان هر مقاله یک نظر سنجی قرار دهید. از کاربران سوال‌های مرتبط بپرسید و از آن‌ها بخواهید نظرات خود را بیان کنند. این امر سبب می‌شود علاوه بر مشارکت مخاطبان در وبلاگ، بتوانید به سلیقه آن‌ها نیز پی‌ببرید. از این طریق شما می‌توانید متوجه شوید مخاطبان از چه موضوعاتی بیشتر لذت می‌برند و به کدام سبک تولید محتوا علاقه نشان می‌دهند.

نکته شماره 3: تولید محتوای خود را صادقانه انجام دهید.

در رابطه با اعتماد در کسب و کار لازم است بدانید، هنگام تولید محتوا باید توجه کنید که با مخاطب و مشتریان خود صادق باشید. گستردگی فضای اینترنت سبب شده است کاربران اینترنت به راحتی بتوانند جستجو کنند و پاسخ سوال‌های خود را پیدا کنند. بنابراین هنگام تولید محتوا تلاش کنید از مقاله‌های معتبر و اصولی استفاده کنید. استفاده از منابع معتبر را فراموش نکنید، هر چه شما در تولید محتوای وبلاگ خود با کاربر صادقانه‎ تر برخورد کنید بیشتر می‌توانید موجب جلب اعتماد در کسب و کار خود بشوید.

تولید محتوای خود را صادقانه انجام دهید
تولید محتوای خود را صادقانه انجام دهید

کاربران فضای اینترنتی باهوش هستند، آن‌ ها می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی صحت و صداقت محتوا‌های مختلف را بررسی کنند. بنابراین دقت کنید هنگام تولید محتوا از مطالب دقیق، علمی و معتبر استفاده کنید. هر چه مطالب و مقاله‌های شما اصولی‌تر و معتبر‌تر نوشته شوند، اعتبار شما نزد مخاطبان افزایش می‌یابد. این امر نشان می‌دهد شما نسبت به تخصص خود آگاهی و تسلط دارید.

نکته شماره 4: وبلاگ خود را به صورت مداوم به روز رسانی کنید.

در رابطه با اعتماد در کسب و کار لازم است توجه داشته باشید تولید محتوا و مقاله‌های مختلف در وبلاگ شما باید به صورت مداوم و همیشگی انجام شود. شما باید بتوانید با استفاده از محتوا‌ها و مقاله‌های اصولی و دقیق وبلاگ خود را به صورت منظم به روز رسانی کنید. برای این کار می‌توانید از یک تقویم محتوا بهره بگیرید. به عنوان مثال در ابتدای هر ماه تعیین کنید این ماه قصد دارید در رابطه با چه مسائلی برای مخاطبان خود تولید محتوا کنید. تعداد مقاله‌هایی که می‌خواهید در این ماه را ‌تولید کنید مشخص نمایید. محتوا‌ها را بررسی کرده و منابع معتبر را برای آن‌ها پیدا کنید.

به روزرسانی وبلاگ
به روزرسانی وبلاگ

یک برنامه ریزی دقیق برای وبلاگ شما می‌تواند مانند چراغ راهی باشد که مسیر را به شما نشان می‌دهد. فراموش نکنید یک وبلاگ معتبر و به روز می‌تواند تعداد مشتریان شما را چندین برابر کند. این نکته را در نظر داشته باشید که هنگامی که خود شما نیز به یک وب سایت فروشگاهی مراجعه می‌کنید، اگر در رابطه با محصول یک محتوای مفید و صادقانه را نیز بررسی کنید بیشتر برای خرید محصول مورد نظر ترغیب می‌شود. بنابراین داشتن یک وبلاگ به روز، اصولی، سئو شده و صادقانه می‌تواند کمک شایانی برای موفقیت بیشتر شما باشد. علاوه بر این در طرف مقابل نداشتن یک وبلاگ در وب سایت فروشگاهی شما می‌تواند موجب شود مشتریان کمتر به شما اعتماد بکنند.

منبع:

How a Blog Can Build Trust in Your Business