طراحی استوری اینستاگرام چگونه است؟ دیزاین استوری یعنی چه اینستاگرام شبکه مجازی پرطرفداری است که دنیای وسیعی را دربرمی‌گیرد. در واقع باید بگوییم اینستاگرام امروزه یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که برای اهداف تجاری و کسب کارها نیز از آن استفاده می‌شود. استوری اینستاگرام یکی از بخش‌های این اپلیکیشن محبوب است. استوری اینستاگرام در سال‌های اخیر بسیار محبوب ظاهر شده است به گونه‌ای که اگر استفاده از آن را بلد باشید می‌توانید موجب پیشرفت چشمگیری در صفحه اینستاگرام خود شوید. طراحی استوری اینستاگرام مبحثی است که قصد داریم در ادامه به آن بپردازیم.

"<yoastmark

فرقی نمی‌کند شما یک صفحه تجاری در اینستاگرام دارید و یا یک صفحه اطلاع رسانی و سرگرمی، اهمیت استوری اینستاگرام برای شما زیاد است. در برخی موارد حتی ممکن است شما استوری‌های یک صفحه اینستاگرامی را دنبال کنید اما پست‌های آن را دنبال نکنید. امتیازات و استفاده راحت از استوری اینستاگرام سبب شده است تا شما بتوانید با اندکی دانش با استفاده از این بخش، موجب پیشرفت صفحه اینستاگرامی خود شوید.

6 نکته اساسی که در طراحی استوری اینستاگرام باید در نظر بگیرید

1- از یک قالب استوری استفاده کنید

اولین گام برای طراحی استوری اینستاگرام این است که برای نمایش تصاویر در استوری اینستاگرام خود از یک قالب یا تمپلیت مناسب استفاده کنید. لازم است بدانید چشم انسان به صورت ذاتی تمایل بیشتری برای مشاهده تصاویر منظم دارد. استفاده از یک تمپلیت یا قالب برای نمایش تصاویر در استوری اینستاگرام سبب می‌شود، استوری شما با قاعده‌تر، اصولی‌تر و چشم نواز‌تر دیده شود.

بدون شک هنگامی که شما از یک مجموعه تصاویر دیدن می‌کنید که در یک قالب منظم و شکیل ارائه شده اند، لذت بیشتری می‌برید تا هنگامی که از یک مجموعه تصاویر نامنظم و بدون قالب دیدن می‌کنید. علاوه بر این لازم است بدانید در واقع قالب اینستاگرام شما می‌توانید نشان دهنده هویت صفحه شما یا اعتبار آن باشد.

قالب استوری اینستاگرام
قالب استوری اینستاگرام

قالب های آماده زیادی در اینترنت و اپلیکیشن‌های مختلف وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. علاوه بر این با استفاده از ابزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، می‌توانید یک قالب منحصر به فرد نیز برای خود طراحی کنید. استفاده از یک قالب منحصر به فرد در طراحی استوری اینستاگرام نشان می‌هد که استوری‌های مورد نظر متعلق به صفحه شما می‌شوند و از کپی برداری جلوگیری می‌شود.

 2- در طراحی استوری اینستاگرام خود سازگار باشید

هنگام طراحی استوری اینستاگرام خود توجه کنید قالبی که می‌خواهید برای استوری خود طراحی و استفاده کنید با محتوای پست‌های شما و همچنین قالب پست‌های شما سازگار باشد. این امر سبب می‌شود انسجام میان اجزای مختلف صفحه اینستاگرام شما بیشتر شود. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک صفحه تجاری در اینستاگرام هستید باید توجه کنید که قالب استوری شما بیانگر این موضوع باشد که استوری‌های درج شده متعلق به یک صفحه تجاری هستند.

3- از رنگ های مرتبط با برند خود استفاده کنید

استفاده از یک پالت رنگی مشخص در طراحی استوری اینستاگرام نقشی اساسی دارد. رنگ‌هایی که برای طراحی قالب استوری خود استفاده می‌کنید، باید با رنگ‌های قالب پست‌های شما همخوانی بصری و معنایی داشته باشد. بدون شک نام پیج شما در واقع همان برند شما است. اگر صاحب یک کسب و کار یا تجارت هستید نیز حتما یک برند برای کسب و کار خود دارید. بدون شک برند شما از یک پالت رنگی مشخص پیروی می‌کنید.

قالب پست اینستاگرام
قالب پست اینستاگرام

هنگام طراحی قالب برای پست‌ها و استوری‌های صفحه اینستاگرام خود حتما این نکته را در نظر داشته باشید که از همان پالت رنگی مشخص برند خود استفاده کنید. این امر موجب می‌شود تا صفحه اینستاگرام شما هدفمند تر و شکیل تر به نظر برسد. علاوه بر  این در چنین حالتی انسجام درونی صفحه شما نیز بیشتر جلوه می کند. همین امر موجب می شود تا مخاطب باهوش متوجه شود که شما برای طراحی پست ها و استوری های خود ذوق و سلیقه به خرج می دهید تا یک طراحی و انسجام چشم نواز داشته باشید. در نتیجه این یعنی جذب مخاطب و دنبال کننده بیشتر برای صفحه اینستاگرام شما.

4-‌ یک کتابخانه برای تصاویر استوری خود ایجاد کنید

در طراحی استوری اینستاگرام اگر می‌خواهید موفق شوید بهتر است یک کتابخانه برای تصاویر استوری خود ایجاد کنید. یک کتابخانه به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصاویر مورد نظر را دسته بندی کرده و در مواقع ضروری بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در واقع هنگام برنامه ریزی برای استفاده از بخش استوری اینستاگرام بهتر است یک برنامه هدفمند و اصولی برای تصاویری که می‌خواهید در استوری خود قرار دهید، تهیه کنید تصاویر مرتبط را در کنار یکدیگر قرار دهید. هنگامی که از یک تصویر در استوری اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، آن را علامت گذاری کنید تا به خاطر داشته باشید که از تصاویر تکراری استفاده نکنید. استفاده از یک کتابخانه جامع برای تصاویر اینستاگرام سبب می‌شود بتوانید کار خود را منظم تر و اصولی تر پیش ببرید.

چگونه استوری اینستا طراحی کنیم؟
چگونه استوری اینستا طراحی کنیم؟

5- به طراحی فونت استوری خود توجه کنید

در طراحی استوری اینستاگرام هنگامی که می‌خواهید برای استوری‌های خود فونت نوشته‌ها را تنظیم کنید، نهایت دقت را به خرج دهید. بهترین کار این است که از یک فونت خوانا استفاده کنید. به جای این که زیبایی فونت برای شما مهم باشد، ابتدا توجه کنید فونت مورد نظر از خوانایی خوبی برخوردار باشد. سپس به زیبایی فونت دقت کنید. بعد از این کار باید به اندازه فونت دقت کنید. اندازه فونت شما باید متناسب با تصاویر باشد. در واقع اندازه فونت باید به گونه‌ای باشد که مانع از دیده شدن قسمت زیادی از تصویر نشود.

6-از ویدیوهای مرتبط و جالب استفاده کنید

گاه لازم است پیام خود را به صورت ویدیویی به مخاطبان خود برسانید. در برخی از مواقع می‌توانید از ویدیوهای کوتاه و جالب برای استوری اینستاگرام خود استفاده کنید. توجه داشته باشید ویدیوهایی که استفاده می‌کنید باید مطابق با اصول و قواعد اصلی صفحه شما باشد.

معرفی چند ابزار مناسب برای طراحی استوری اینستاگرام

حال بعد از بررسی اصول و قواعدی که هنگام طراحی استوری اینستاگرام باید در نظر بگیرید، نوبت آن است تا در ابزارهایی را به شما معرفی کنیم که بتوانید با استفاده از آن‌ها استوری‌های خود را طراحی کنید. 5 مورد از بهترین ابزارها برای طراحی استوری به شرح زیر می‌باشند:

سفارشی سازی استوری اینستا
سفارشی سازی استوری اینستا
  • Viseme : Viseme یک نرم افزار قدرتمند است که به شما کمک می‌کند بتوانید با استفاده از امکانات آن، استوری‌های جذاب و مفیدی برای صفحه اینستاگرام خود طراحی کنید.

  • Adobe Spark Post‌ : همه‌ی ما با نام شرکت Adobe آشنایی داریم و در بسیاری از مواقع از نرم افزارهای مختلف این شرکت استفاده می‌کنیم. Adobe Spark Post یک نرم افزار حرفه‌ای و بسیار مفید است که شما می‌توانید از آن برای پیشرفت صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید. با استفاده از Adobe Spark Post شما می‌توانید ویدیو‌ها و انیمیشن‌های جذاب و جالب تولید کنید. علاوه بر این در Adobe Spark Post قالب‌های آماده زیادی وجود دارند که توسط متخصصان طراحی شده‌اند. شما می‌توانید از‌یان قالب های آماده استفاده کرده و یا از آن‌ها ایده بگیرید.

  • Filmm: بسیاری از صفحه‌های مشهور و پربازدید اینستاگرام از ابزار Filmm برای پیشرفت و طراحی بخش مختلف صفحه خود استفاده می‌کنند. این ابزار امکانات و امتیاز‌های زیادی برای طراحی استوری اینستاگرام دارد. شما می‌توانید از این جلوه‌ها استفاده کنید و استوری خود را با استفاده از آن‌ها طراحی کنید. علاوه بر این نکته‌ی قابل توجه این است که با استفاده از این ابزار می‌توانید به ویدیو‌های خود افکت‌های صوتی اضافه کنید.

  • StoriesEdit: یکی دیگر از ابزار‌های مفید و قدرتمند برای مدیریت و طراحی استوری در اینستاگرام StoriesEdit است. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با استفاده از امکانات آن استوری‌های اینستاگرام خود را سفارشی و شخصی سازی کنید.

  • Unfold : Unfold نیز یک ابزار حرفه‌ای و عالی است که به شما کمک می‌کند بتوانید قالب‌های زیبا و جذاب برای استوری و پست‌های خود در اینستاگرام طراحی کنید. علاوه بر این این برنامه می‌تواند به شما کمک کند قالب‌های خود را هم برای استوری و هم برای پست، شخصی سازی کنید و آنها را برای استفاده آسان ذخیره کنید. برخی از کاربران بیان می‌کنند از استفاده از برنامه فتوشاپ برای آن‌ها سخت است. اگر نمی‌توانید از برنامه فتوشاپ برای طراحی استوری‌ها و پست‌های خود استفاده کنید برنامه Unfold می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای شما باشد.

نتیجه گیری:

اگر می‌خواهید در صفحه اینستاگرام خود رشد کنید باید علاوه بر پست‌هایی که در صفحه قرار می‌دهید، به استوری‌های خود نیز توجه کافی داشته باشید. حتما برای استوری اینستاگرام خود از قالب مناسب استفاده کنید. در طراحی قالب استفاده از رنگ‌های مرتبط و مناسب را در دستور کار خود قرار دهید. همچنین بهتر است از یک فونت مناسب استفاده کنید.

منبع:  11Instagram Story Design Tips and Tools