مطمئنا ، ممکن است شما بهترین مطالب را در مورد یک موضوع ایجاد کرده باشید ، اما نتیجه آن چیست؟

متأسفم که این رو میگم ، اما ایجاد بهترین محتوای ممکن برای شما تضمین موفقیت نمی کند.اما در بازاریابی محتوا پنج دانش مهم وجود دارد که به شما کمک می کنند تا شانس موفقیت خود را در دنیای جذب مشتری افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم تا به 5 راز بازاریابی محتوا و نقش آن در رشد کسب و کار و اهمیت آن اشاره کنیم.

در این مقاله بخوانید : بازاریابی محتوا و مزیت های آن

و اما آن 5 اصل مهم در بازاریابی محتوا چیست؟

1. بهترین مطالب ≠ موفق ترین محتوا

ما در یک دنیای ایده آل زندگی نمی کنیم. ما در دنیایی زندگی می کنیم که می تواند واقعاً ناعادلانه باشد.این امر در مورد بازاریابی محتوا نیز صدق می کند. بطوریکه ممکن است شما ساعت ها و روزها برای کار روی یک مطب و محتوا وقت بگذارید،تحقیق کنید ، نتیجه گیری کنید اما بعد از یک مدت کوتاه در گوگل رقیبی برای محتوای شما پیدا شود.

پس لازم است که همواره از یک استراتژی بازاریابی محتوا را که برای شما مفید است تبعیت کنید.قطعا این یک پروسه زمانبر است ، اما داشتن یک برند تازه تأسیس با طرفداران درگیر برای موفقیت محتوای شما بسیار مهم و حیاتی است.پس روی موضوعات خاص تمرکز کنید.نقاط ضعف رقیب و نقاط قوت و قدرت خود را بدانید. شاید شما بهتر باشید ، یا شاید بتوانید محتوایی ایجاد کنید که بحث برانگیزتر باشد.

2. ایجاد محتوا چندمنظوره

شما در حال نوشتن مطالب خود تحقیقات زیادی می کنید. اما همیشه میتوانید به روشهای دیگری بر مطلب و محتوای خود سرمایه گذاری کنید بعنوان مثال:

  • بحث یا کنفرانس : محتوای مقاله خود را در قالب بحث یا کنفرانس تهیه کنید.
  • مقاله پشتیبانی : در رابطه با پشتیبانی یا خدمات خاص و ویژه در رابطه با یک محصول مطالب خود را منتشر کنید
  • پادکست : متن و محتوای یک پادکست را به رشته تحریر درآرید
  • پست مهمان : از مطالب و محتوای های دیگران در محتوای خود استفاده کنید (البته با ذکر منبع)

طبق گزینه های بالا با ایجاد محتوای چند منظوره ، می توانید به راحتی توجه را بر روی سرمایه گذاری خود سه برابر کنید.

3- خودتان را جای جویندگان بگذارید

بر ایجاد چیزی که بیشترین ارزش را برای بازدید کنندگان فراهم می کند ، متمرکز شوید. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما جستجوی آنها را تامین می کند. مانند بازدید کنندگان بالقوه خود فکر کنید. چگونه می توانید به بهترین وجه قصد سوال آنها را برآورده کنید؟

به طور مثال وقتی افراد در جستجوی سؤالات مربوط به پخت و پز هستند ، غالباً آنها می خواهند یک ویدیو نیز مشاهده کنند. و نظرات / رای افرادی که قبلاً از دستور العمل شما برای خود استفاده کرده اند را ببینند.حتی می توانید پشتیبانی را هم اضافه کنید که به بازدید کنندگان شما اجازه دهد عکس هایی از پخت خود را با استفاده از دستور شما بارگذاری کنند.

5 راز بازاریابی محتوا و نقش آن در رشد کسب و کار4- روی محتوای اصلی بیشتر تمرکز کنید

محتوای اصلی محتوایی است که مخاطب هدف شما به آن علاقه مند است و به محصولات و یا خدمات شما نزدیک است. انجام جهش از آن محتوا به یک فروش آسان است.
می توانید محتوای مرتبط با این محتوای اصلی ایجاد کنید که بازدید کنندگان را به سمت خود جلب کند و سپس مردم را ترغیب کند تا به محتوای اصلی شما ادامه دهند. این شبیه به مدل های کلاسیک و مدل گفتگو است.به دنبال همپوشانی در موضوعاتی باشید که مخاطب هدف شما با آن دست و پنجه نرم می کند و شرکت شما به حل یا ارائه آن کمک می کند. محتوای اصلی ایجاد کنید و محتوای مرتبط با آن را نیز قرار دهید.
هنگام تعیین موضوعات جدید ، آنها را با دقت در نظر بگیرید. اگر به موفقیت کوتاه مدت نیاز دارید ، سرمایه گذاری در قطعه ای که مربوط به محصولات یا خدمات شغلی شما نیست احتمالاً حرکت درستی نیست.

5- در انتخاب پلتفرم دقت کنید

استفاده از سیستم عامل هایی مانند Medium ، Quora Posts و LinkedIn Pulse بسیار عالی به نظر می رسد ، زیرا می توانید بلافاصله شروع به نوشتن کنید ، و به طور بالقوه می توانید به مخاطبان گسترده ای برسید.اما نقاط ضعف عمده ای نیز در آن وجود دارد.شما با ایجاد جذاب ترین قطعات محتوای موجود در آنجا سرمایه گذاری گسترده ای انجام می دهید ، بنابراین باید بتوانید یک مقدار بازدید خوب بدست آورید و از آن سرمایه گذاری محافظت کنید.یا – اگر بستر تبلیغات در آن پلتفرم اجازه می دهد – تبلیغات رقیب شما در کنار محتوای شما نمایش داده می شود.

برای به حداکثر رساندن شانس خود در بازاریابی محتوا ، حتماً محتوای خود را ارتقا دهید ، محتوایی را تهیه کنید که به هسته اصلی تجارت شما نزدیک باشد ، و از آن برای اهداف دیگری مانند گفتگوهای کنفرانس ، سؤالات متداول و پست های مهمان استفاده مجدد کنید.
و نکته آخر: حتماً سرمایه گذاری خود را در بازاریابی محتوا کنترل و محافظت کنید. اگر تجارت شما به آن متکی است ، در حفظ و بروز رسانی آن کوشا باشید.5 راز بازاریابی محتوا و نقش آن در رشد کسب و کار

در گروه فناوران ایما علاوه بر ارائه خدمات طراحی وب سایت ، سئو و بهینه سازی سایت با بهره گیری از افراد با تجربه در زمینه تولید محتوا و بازاریابی محتوا در تیم دیجیتال مارکتینگ خود آماده خدمت به شرکت ها و کسب و کارهای آنلاین در زمینه بازاریابی محتوا است.برای آشنائی بیشتر از این قسمت از سایت گروه فناوران ایما دیدن کنید.