تحلیل سئو رایگان از جمله مهمترین مسائلی است که یک سئوکار با آن مواجه می شود . همانطور که می دانید امروزه همه می دانند که در عرصه تجارت و دیگر مشاغل، وب سایت ها نقش اساسی را بازی می نمایند.وب سایت اصلی ترین بخش این مشاغل می باشد که نقش روح را در تجارت این دوران ایفا می نماید. دستیابی به رتبه های برتر در گوگل و همچنین در موتورهای محبوب جستجو بسیار دشوار می باشد.

برای رقابت با دیگر سایت ها، فقط طراحی وب سایت کافی نیست چرا که  مدیران وب سایت برای اینکه بتوانند با دیگر رقبا خود رقابت کنند و در رتبه های برتر جستجو قرار بگیرند، باید با مفهوم سئو و بهینه سازی وب سایت آشنایی کامل داشته باشد بطوریکه محتوایش منحصر به فرد باشد واطلاعات کافی در مورد یک تجارت یا موضوع را در اختیار مخاطب قرار دهد و دارای پیوندهای اجتماعی و بک لینکها باشد.

شاید پیش بیاید که همه این نکات هم رعایت شده باشد و باز هم رتبه وب سایت ما پایین رود، در این هنگام به نظر می رسد که این اتفاق دلیل مشخصی ندارد. در اینگونه از موارد، در ابتدا نیاز به تحلیل سئو رایگان داریم.

به همین دلیل لازم است که با استفاده از برخی از وب سایت هایی که سئو سایت را به صورت رایگان تحلیل میکنند را به کار بگیریم و مشکلات سئو سایت خود را تا حدود زیادی برطرف کنیم . بنابراین سعی کردیم در این مقاله لیستی از وب سایت ها و ابزارهای معروف و برتر تحلیل سئو رایگان را معرفی کرده و در ادامه اونهارو بررسی میکنیم :

1- SEOptimer ، ابزاری قدرتمند جهت تحلیل سئو رایگان

7 ابزار قدرتمند رایگان تحلیل سئو سایت

این سایت یک وب سایت برای تجزیه و تحلیل سئو رایگان می باشد. SEOptimer یکی از شناخته شده ترین سایت ها در زمینه تحلیل سئو رایگان است که تمامی فاکتورهای سئو را در کل وبسایت بررسی می کند. یکی از نکات خوب و مثبت این وبسایت محیط کاربر پسند و رابط کاربری آن است که بسیار ساده طراحی شده و کاربر ها برای استفاده از امکانات این وبسایت نیاز به هیچ آموزش خاصی ندارند.

برای بررسی و آنالیز وضعیت سایت خودتون در موتور های جستجو فقط کافیه آدرس وبسایت خودتون در قسمتی که در نظر گرفته شده وارد کنید. این سایت بصورت اتوماتیک خودش تحلیل سئو رایگان رو برای وب سایت شرکتی ، سایت فروشگاهی ، سایت شخصی ویا سایت سازمانی شما انجام میده .

SEOptimer آدرس اینترنتی داده شده را با توجه به فاکتورهای سئو مورد تحلیل سئو رایگان قرار می دهد و مشکلات را پیدا می کند. سپس شما می توانید با توجه به نیازهایتان تغییراتی را روی آنها ایجاد نمایید. از جمله ویژگی های مثبت این سایت می توان به ارزیابی محتوای تکراری اشاره نمود، شما می توانید با تغییر محتوا های تکراری سایت خودتون ، رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.

2-  Neil Patel SEO Analyzer ، یک وبسایت جامع برای آنالیز سئو سایت

سئو و بهینه سازی سایت

از دیگر ابزارهای شگفت انگیزی که برای تحلیل سئو رایگان وجود داره و شما میتونید از اون استفاده کنید وب سایت آقای Neil Patel می باشد. اگه بخواهیم در مورد آقای پاتل توضیح مختصری بدیم باید بگیم که ایشون یک اینفلوئنسر خیلی معروف هستند که در زمینه دییجیتال مارکتینگ ، سئو و بهینه سازی وب سایت در مورتورهای جستجو فعالیت میکنند.ایشون توی بلاگ سایتش مطالب و محتواهای خوبی در زمینه سئو سایت بصورت رایگان برای کاربران منتشر میکنه که خوندن اونها خالی از لطف نیست و خیلی از متخصصین سئو و مدیران سایت ها از مطالب ایشون برای ارتقا رنک سایت خودشون در موتور های جستجو استفاده میکنند. علاوه بر این سایت  Neil Patel ابزارهایی رو برای سنجش وضعیت سئو سایت داره که به صورت آنی و فوری سایت شما را مورد بررسی و تحلیل سئو رایگان قرار میده و به شما اطلاع می دهد که نقاط ضعف سایت شما از لحاظ سئو کجا می باشد و نکته مثبت دیگه ایی هم که داره و ما میتونیم بهش اشاره کنیم این وبسایت بعد از انالیز سایت و پیدا کردن نواقص و خودش شما رو راهنمایی میکنه که میتونید با رفع نواقص سایت رنک و رتبه سایت خودتون رو در موتورهای جستجو بهبود ببخشید.
این وبسایت عوامل و فاکتورهای مختلفی از جمله سئو داخلی یا on page و سئو خارجی یا off page را مورد بررسی قرار میدهد. این عوامل شامل انتخاب کلمه کلیدی مناسب ، سازگاری کلمه کلیدی یا انطباق کلمه کلیدی، توصیفات تاثیرگذار و موثر، و تعداد بک لینک ها می باشد.

3- Grader تعیین کننده قدرت سئو سایت شما

 

گروه فناوران ایما-سئو و بهینه سازی سایت

این وب سایت نیز یکی دیگر از ابزارهای آنلاینی است که شما می توانید از آن استفاده کنید،Grader نیز مثل سایت هایی که در بالا به اونها اشاره کردیم برای شما امکان تحلیل سئو رایگان را فراهم آورده است. این سایت، آدرس اینترنتی که شما در آن وارد می نمایید را تجزیه و تحلیل می نماید.
این وب سایت تحلیل سئو رایگان، سرعت عملکرد وب سایت شما را مورد بررسی قرار می دهد. همانطور که می دانید یکی از مشکلاتی که باعث می شود کاربر به سایت شما تمایلی نشان ندهد، سرعت بارگذاری پایین آن می باشد بسیار خسته کننده می باشد. سایت گریدر ، وب سایت شمار را از نظر دسترس پذیری یا قابلیت دسترسی سایت بررسی می نماید تا مطمئن شوید از این بابت مشکلی وجود ندارد.
علاوه بر این سایت گریدر به عنوان یک سایت تحلیل سئو رایگان، بررسی می نماید که سایت شما استقرار خوبی دارد و کاربران و مشتریان می توانند به کسب و کار یا سایت شما اعتماد نمایند. بک لینک ها بخش اصلی برای افزایش ترافیک بازدیدکنندگان هستند، شما با این وسیله می تونید بررسی کنید که چه تعداد لینک خوب دارید و البته از تعداد لینک های بد نیز شمارو آگاه میکنه.

باید بگویم که وب سایت گریدریکی از بهترین سایت هایی است تحلیل سئو رایگان را به منظور بررسی بخش های مختلف وب سایت انجام می دهد اما نسبت به سایر سایت ها و ابزارهایی که کار تحلیل سئو سایت رو انجام میدهند جنبه های کم و محدودی از سئو سایت شمارو مورد بررسی قرار میده.

4 -SEO Site Checkup ، هرآنچه که برای تحلیل رایگان سئو نیاز دارید

تحلیل سئو رایگان

seositecheckup سایتی که بطور خیلی دقیق و جز به جز کار آنالیز و تحلیل سئو رو برای سایت شما انجام میده،. تمرکز اصلی این سایت بر روی بهینه سازی سایت از طریق بهبود سئو off page در موتورهای جستجو می باشد. تیم طراحی سایت seositecheckup ابزاری رو طراحی کردند که بر تحلیل سایت شما براساس فاکتورهای سئو نظارت می نمایند.
تیم این سایت به طور کامل از الگوریتم های گوگل آگاه می باشد و از مجازات های آن نیز مطلع است بنابراین با پروتکل های مختلف موتورهای جستجو کار می کند.این سایت گزارش های حرفه ای و بسیار خوبی را ارائه می دهد که شامل همه خطاهای سئو وب سایت می باشد تا بتوانیدمشکلات مربوط به آن را برطرف نمایید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

بعنوان مثال برخی از مواردی که با کمک سایت seositecheckup میتوانید برطرف کنید:

  1. نمایش صفحات ریدایرکت
  2. سایز و حجم صفحات HTML
  3. نمایش کدهای جاوا اسکریپتی خراب
  4.  page cache صفحات وب سایت
  5.  page object صفحات وب سایت
  6. سرعت بارگیری صفحات وب سایت
  7. بک لینک های خراب
  8. لینک های خراب
  9. و ….

5- Site Analyzer ، مناسب برای سئو تکنیکال و آنالیز

تحلیل سئو رایگان

این سایت همانطور که از نامش مشخص است، به شما تحلیل سئو رایگان سایتتان را ارائه می دهد. Site Analyzer، در  کل امتیازات شامل امتیازات طراحی، امتیازات مالتی مدیا، امتیازات شبکه، امتیازات دسترس پذیری اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد.
همچنین باید بگوییم که این سایت، به طراحی وب سایت نظارت می کند و به پیاده سازی HTML و CSS  نظارت دارد. همینطور سهولت دسترسی وب سایت که شامل کش صفحه ( page cash) و آدرس آی پی، هاستینگ و بهینه سازی آدرس اینترنتی را نیز بررسی می نماید. علاوه بر این ، این سایت قابلیت بررسی فایل های robot.txt ، صفحات ایندکس شده، نقشه xml سایت را نیز دارد. این سایت به بررسی تصاویر، استفاده از کلمات کلیدی، متا تگ و توصیفات متا می پردازد.

6-SEO Web Checkup ، تعین کننده امتیاز سئو سایت شما از دید موتور های جستجو

گروه فناوران ایما-سئو سایت

sitechecker سایتی که عنوان شده است یک ابزار برای تحلیل سئو رایگان می باشد. این سایت با بررسی های خطاهای رایج سئو به شما کمک می نماید.این سایتبه شما کمک کرده تا در مورد فایل هایrobots.txt ،آدرس URL بهتر و بهینه تر برای سئو بیشتر مطلع شوید و بر روی بک لینک ها نظارت کرده و شما می توانید با این سایت بک لینک های دیگر رقبا را نیز بررسی نمایید.

همچنین می توانید بک لینک ها را بررسی نموده و متوجه شوید که چرا رقیب شما موفق تر است. همچنین با بررسی سایت های لینک شده با بلک لیست ها ، و محافظت از پسورد به امنیت نیز اهمیت ویژه ای می دهد.

همچنین اتصال به اکانت های شبکه های اجتماعی را بررسی می نماید تا متوجه شود که آیا سایت شما از سایت های سازگار با موبایل می باشد یا خیر. بسیاری از کاربران به سایت هایی که در موبایل به خوبی کار می کنند و با موبایل سازگار هستند علاقه دارند.

7- Woorank ، بهترین گزینه برای انتخاب کلمات کلیدی

ابزار تحلیل رایگان سئو

Woorank ، از ابزارهای تحلیل سئو رایگان دیگری که در اختیار شما قرار گرفته است، این سایت می باشد. این سایت با دیگر ابزارها کمی متفاوت می باشد. همچنین به بررسی چگالی کلمات کلیدی و فاکتورهای سئو ، استفاده مناسب از کلمات کلیدی، متا تایتل، متا تگ، آلت تگ و هدرتگ می پردازد. این سایت نقشه ایکس ام ال سایت، و فایل robot.txt را نیز بررسی می نماید. باید به شما بگویم که این سایت از جمله سایت هایی است که سرعت عملکرد را در صفحه های گوناگون مانیتور می نماید. همچنین بررسی می نماید که سایت در دسکتاپ و گوشی همراه به یک شکل نمایش داده شود. همچنین بررسی می نماید که بک لینک ها مفید هستند یا خیر.

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد برای بهینه سازی وب سایت ابزارها و سایت های مختلفی وجود داره ،که میشه از اونها کمک گرفت اما نکته ایی که باید در نظر داشت اصولا مفهوم سئو به دانش و مهارت های خاصی نیاز داره و قطعا کار کردن با این ابزار نیازمند صرف زمان و وقت هست ، اما ما در گروه فناوران ایما با بهره گیری از تیم متخصص در زمینه سئو سایت و ارتقا رنک و رتبه سایت شما در موتور های جسنجو در صرف هزینه ، وقت و زمان شما صرفه جویی کنیم.سایت خود را بما بسپارید .