آشنایی با کلمات کلیدی و اهمیت آن در سئو سایت

کلمات کلیدی نقش بسیار مفیدی در سئو سایت دارند، با توجه به اهمیت بهینه سازی سایت، امروزه افرادی که در زمینه سئو سایت فعالیت دارند به دنبال پیدا کردن بهترین و تاثیر گذار ترین نمونه از کلمات کلیدی برای بهبود سئو سایت می باشند. این موضوع باعث شده تا مقالات بسیار زیادی در مورد اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در سئو سایت نوشته شود.

با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب با نکات بسیار مفیدی در مورد اهمیت و مزایای استفاده از کلمات کلیدی در سئو سایت آشنا شوید.

 

اهمیت کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی مناسب برای بهبود سئو سایت معمولا باید توسط وبمستر جستجو شوند و این کلمات هر چند وقت یک بار می بایست مورد بررسی قرار بگیرند، زیرا ممکن است میزان جستجو از سوی کاربران برای هر کلمه در یک بازه زمانی خاص کمتر و یا بیشتر شود، بدین ترتیب با اطلاع از چگونگی میزان سرچ برای هر کلمه کلیدی، می توان بهترین کلمات کلیدی برای رسیدن به رتبه های نخست موتور های جستجو را پیدا کرد.

بدین ترتیب پروسه جستجو برای کلمات کلیدی جهت سئو سایت همواره ادامه داشته و نباید هیچگاه از این موضوع غافل شد تا بتوان به بهترین نتیجه ممکن دست یافت.

کلمات کلیدی سئو سایت کدامند؟

کلمات یا عباراتی وجود دارد که معمولا در مقالات مختلفی که بر روی وبسایت منتشر می شوند، با چگالی مشخص تکرار می شوند، این کلمات کمک می کنند تا گوگل با موضوع مقاله آشنا شده و از روی این کلمات و نحوه استفاده از آنها و همچنین معنا و مفهوم کلی مقاله، جایگاهی را برای مطلب در نظر می گیرد. چنانچه یک مقاله سئو شده باشد و از نظر گوگل فاکتور های مختلف سئو را داشته باشد، جایگاه مناسبی در صفحه نخست گوگل پیدا می کند.

کلمات کلیدی می توانند یک کلمه یا یک عبارت باشند، این موضوع به متخصص سئو بستگی دارد که بر روی چه عبارات یا کلمات کلیدی تمرکز کنند. معمولا برخی از کلمات کلیدی دارای رقابت بسیار سنگینی هستند، از این رو نمی توان به راحتی برای آن کلمات جایگاه مناسب را دریافت کرد.

تعریف کلمات کلیدی

از این رو بهتر است آن کلمه را به صورت ترکیبی با برخی کلمات دیگر به عنوان کلمه کلیدی اصلی یا کانونی در نظر گرفت، این موضوع باعث می شود تا گرفتن جایگاه برای کسب و کارهای مختلف بسیار ساده تر از رقابت در کلماتی مانند قیمت، خرید و یا فروش که کلماتی تجاری و پر کاربرد هستند، باشد.

چرا باید از کلمات کلیدی برای سئو سایت استفاده کنیم؟

معمولا افرادی که به دنبال خدمات یا محصولی هستند، و یا نیاز به اطلاعات در مورد هر موضوعی می باشند، به سراغ موتور های جستجو از جمله گوگل می روند. این افراد با جستجوی یک عبارت کوتاه، وارد یک صفحه می شوند که 10 سایت برتر از نظر گوگل که در حوزه سرچ شده فعالیت داشته، نمایش داده می شوند.

این فرد می تواند در این صفحه عنوان مطلب و بخشی از خلاصه مطلبی که در سایت مذکور با کلمات کلیدی سرچ شده وجود داشته را ببیند. بدین ترتیب با یک نگاه می تواند بهترین سایت را پیدا کرده و وارد آن شود.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت باعث می شود تا افرادی که کلمات کلیدی مربوط به سایت شما را در موتور های جستجو سرچ می کنند، بتوانند به راحتی و در مدت زمان بسیار کوتاهی سایت شما را پیدا کنند.

سئو سایت با استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای سایت های تجاری اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا میزان درآمد کسب و کارهای آنلاین به تعداد افرادی بستگی دارد که وارد سایت آنها می شوند. بدین ترتیب سئو سازی مناسب می تواند به رشد کسب و کارهای اینترنتی کمک بسیار زیادی بکند.

چگونه می توان کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت را پیدا کرد؟

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد تازه کار در زمینه سئو سایت با آن مواجه می باشند، چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب می باشد. از این رو در این مطلب روش هایی برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی متناسب با فعالیت وبسایت معرفی می شود تا افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند، بتوانند به راحتی کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرده و از این بابت با مشکل خاصی مواجه نشوند.

شناخت کلمات کلیدی

یکی از روش هایی که بسیار ساده بوده و همیشه در دسترس افراد می باشد، پیدا کردن کلمات کلیدی از طریق گوگل می باشد. پیشنهادات گوگل خود می توانند کلمات کلیدی بسیار مناسبی باشند. زیرا معمولا پیشنهادات گوگل در هنگام سرچ کلماتی هستند که از سوی کاربران بیشترین میزان جستجو را داشته اند.

یکی دیگر از روش هایی که می توان از آن برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کرد، استفاده از ابزار KWFinder می باشد. تنوع کلمات کلیدی در ابزار KWFinder بسیار زیاد بوده و این موضوع باعث می شود تا افراد انتخاب های بسیار زیادی پیش روی خود داشته باشند.

ابزار KWFinder

این قابلیت را دارد که میزان جستجوی دقیق برای هر کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی را مشخص می کند. بدین ترتیب می توان بهترین کلمات کلیدی را به کمک ابزار KWFinder پیدا کرد.

محل مناسب استفاده از کلمات کلیدی برای سئو سایت کجاست؟

شاید این سوال برای بسیاری از افراد به وجود آمده باشد که در چه قسمتی از سایت باید از کلمات کلیدی استفاده شود که بیشترین تاثیر را بر روی سئو سایت داشته باشد.

اولین جایی که می توان معرفی کرد، عنوان مقالات می باشد. معمولا گوگل اولین چیزی را که به کاربران در هنگام سرچ نشان می دهد، عنوان سایت می باشد، بدین ترتیب افرادی وارد سایت می شوند که عنوان را متناسب با نیاز خود بدانند. بدین ترتیب باید مخاطب خود را به خوبی شناخته و بهترین و مناسب ترین عنوان ها را برای مقالات سایت خود بسازیم.

آدرس سایت یا URL

دیگر مکان هایی بوده که باید کلمات کلیدی وجود داشته باشند. این موضوع می تواند در بهینه سازی یا سئو سایت تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. از دیگر مواردی که باید از کلمات کلیدی استفاده شود، متن اصلی مقالات می باشد. چگالی مناسب کلمات کلیدی در متن اصلی مقالات بین 1 الی 3 درصد کل متن می باشد. توضیحات متا یا خلاصه مطلب و همچنین متا تگ ها یا سرتیتر ها از دیگر مواردی به شمار می روند که می توان از کلمه کلیدی اصلی در آنها استفاده کرده و به سئو سایت کمک کرد.

متن جایگزین تصاویر یا متن ALT نیز محل دیگری است که می توان از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مرتبط برای بهبود رتبه سایت استفاده کرد. در لینک سازی نیز می توان از کلمات کلیدی به عنوان انکرتکست استفاده کرد.

اهمیت مرتبط بودن کلمات کلیدی با فعالیت وبسایت

یکی از موضوعاتی که در سئو سایت تاثیر بسزایی دارد، این است که کلمات کلیدی که انتخاب می شوند، با فعالیت سایت ارتباط داشته باشند. در صورتی که کلمه کلیدی که برای مقالات سایت انتخاب می شود، با فعالیتی که سایت انجام می دهد مرتبط نباشد، تاثیر منفی بر روی بهینه سازی سایت می گذارد.

اهمیت کلمات کلیدی

بدین ترتیب نیاز است در هنگام جستجو برای کلماتی انتخاب شوند که بیشترین ارتباط را با فعالیت سایت دارند.گاهی اوقات ممکن است تمرکز افراد به سمت چگالی برود و موضوعاتی مانند مرتبط بودن این کلمات با فعالیت سایت مورد توجه قرار نگیرند. این در حالی است که ثابت شده مرتبط بودن کلمات کلیدی تاثیر بسیار بیشتری از چگالی این کلمات دارد.

بدین ترتیب معمولا افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت دارای تجربه کافی بوده، مرحله انتخاب کلمات کلیدی را از مهمترین مراحل سئو سایت دانسته و بیشترین میزان تمرکز خود را بر روی انتخاب این کلمات می گذارند. این موضوع کمک می کند تا وبسایت بتواند در مدت زمان کوتاه تری به رتبه و جایگاه هایی که هدف گذاری شده است برسد. گرفتن جایگاه مناسب معمولا برای سایت های تجاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بیشترین میزان رقابت نیز بین سایت های تجاری برقرار می باشد.

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

یکی از مواردی که شاید برای برخی از افراد تازه کار موضوع ساده ای نباشد، چگالی کلمات کلیدی می باشد. تراکم تکرار کلمه کلیدی در متن اصلی را چگالی می گویند. این تراکم معمولا تاثیر بسزایی در سئو سایت دارد، از این رو میزان چگالی  از سوی متخصصین سئو باید کنترل شود. کم بودن یا زیاد بودن چگالی کلمه کلیدی هر دو ممکن است برای بهینه سازی سایت مشکلاتی را به وجود بیاورند.

معمولا کمترین حد مجاز چگالی کلمه کلیدی در متن اصلی مقالات منتشر شده بر روی وبسایت یک درصد می باشد و بیشترین میزان تکرار کلمه کلیدی در متن یا همان چگالی کلمه کلیدی 3 درصد می باشد. بدین ترتیب برای یک مقاله 1000 کلمه ای حداقل 10 بار و حداکثر 30 بار می توان از کلمه کلیدی اصلی استفاده کرد.

در بهترین حالت می توان بین 1.5 الی 2.5 درصد را در نظر گرفته و چنانچه به بیشترین و یا کمترین حد مجاز استفاده از مطالب نزدیک نشویم بهتر می باشد. با رعایت این نکات می توان مسیر سئو و بهینه سازی سایت را با سرعت بسیار بیشتر طی کرد.

اهمیت استفاده از عبارات کلیدی در سئو سایت

عبارات کلیدی به آن دسته از عباراتی اطلاق می شود که دارای چندین کلمه بوده و کلمه کلیدی اصلی نیز جزء این کلمات می باشد. معمولا عبارات کلیدی از کلمه طولانی تر می باشند. این موضوع باعث شده تا میزان رقابت در عبارات بسیار کمتر از کلمات باشد.

بدین ترتیب گرفتن جایگاه مناسب در عبارات کلیدی ساده تر و سریع تر انجام می شود. بدین ترتیب بهتر است کسب و کارهای آنلاین توجه ویژه ای به عبارات کلیدی مرتبط با فعالیت وبسایت خود داشته باشند تا از این طریق بتوانند به رتبه های نخست گوگل برسند.

برای مثال می توان به یک سایت اشاره کرد که در حوزه کفش در حال فعالیت می باشد. عبارات کلیدی بسیار زیادی برای این سایت وجود دارد که یکی از آنها می تواند کفش ورزشی مردانه باشد. از دیگر عبارات کلیدی که برای چنین سایتی می توان معرفی کرد، کفش مجلسی زنانه می باشد.

این عبارات را به سادگی می توان برای هر کسب و کاری پیدا کرده و با تمرکز بر روی آنها، با سرعت بسیار مناسبی جایگاه هایی که مد نظر بوده را فتح کرده و در معرض دید مشتریان قرار گرفت.

آشنایی با کلمات کلیدی

تاثیر کلمات کلیدی بر روی افزایش بازدید از سایت

یکی از موضوعاتی که برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بسیار مهم می باشد، افزایش بازدید از سایت می باشد. زیرا افزایش بازدید از سایت می تواند بر روی سئو سایت تاثیر گذار بوده و از طرفی دیگر بر روی میزان فروش نیز تاثیر گذار بوده و باعث افزایش میزان فروش سایت می شود.

بدین ترتیب معمولا صاحبان کسب و کارهای اینترنتی اهمیت بسیار زیادی به میزان بازدید سایت داده و برخی از افراد ممکن است به صورت مرتب این موضوع را کنترل کنند تا بتوانند تصمیمات صحیح را در بهترین زمان ممکن بگیرند.

کلمات اگر به خوبی انتخاب شوند، می توانند به بهبود سئو سایت کمک کنند. با بهینه سازی سایت بر روی کلمات مناسب، معمولا افرادی که از طریق موتور های جستجو وارد سایت می شوند، بسیار بیشتر می شوند. بدین ترتیب انتخاب و نحوه به کار گیری انواع کلمات می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش بازدید از سایت داشته باشد.

بازدید کنندگان سایت اغلب افرادی هستند که به محصول و یا خدمات سایت نیاز داشته، بدین ترتیب به محض ورود به سایت، تبدیل به مشتری محصول یا خدمات سایت می شوند. این در حالی است که محصول یا خدمات ارائه شده در سایت نیز کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد.

نتیجه گیری

کلمات را معمولا باید افرادی انتخاب کنند که دارای تجربه و اطلاعات کافی در زمینه بهینه سازی سایت دارند. این موضوع به خاطر اهمیت و تاثیر بسیار زیاد این کلمات بر روی سئو سایت می باشد.

در صورتی که انتخاب کلمه به خوبی انجام شود، نیمی از راه سئو سایت طی شده است. بدین ترتیب با صرف وقت و استفاده از دانش و تخصص کافی افراد متخصص، می توان به این امر مهم دست یافت. کلمه نامناسب می تواند باعث تاثیر منفی بر روی سئو سایت شود.