فروشگاه‌ساز براساس نیاز روزافزون جامعه امروزی وارد دنیای کسب و کار شده است. امروزه که تعداد کاربران اینترنت در سراسر دنیا هرروز نسبت به روز قبل افزایش می‌یابد، دیگر نمی‌توان برای بلندپروازی در دنیای کسب و کار به مغازه و فروشگاه‌های فیزیکی اکتفا نمود، دیگر نمی‌توان برای فروش و توسعه کار تنها به فکر افتتاح شعبه‌های زیاد بود و سعی نمود با استخدام نفرات بیشتر، آگهی‌های چاپی مشتریان را جلب نمود.

فروشگاه‌ساز چیست

ما امروزه در دنیای زندگی می‌کنیم که تنها با توجه به آمار افزایش کاربران اینترنتی متوجه می‌شویم دنیای فردا دنیای مجازی است و مشاغل سنتی و کسب و کارهایی که خود را محدود به مکان و زمان کرده‌اند نفس نمیتوانند بکشند.

معرفی کامل فروشگاه‌ساز و استفاده از آن

فروشگاه‌سازها به وجود آمدند، زیرا طراحان دیدند اینترنت به‌طور شگفت‌آوری خود را وارد منازل مردم کرده است، آنان دیدند در اواسط دهه 90 تنها 13 میلیون نفر از این دنیای بدون حدومرز استقبال کرده بودند در صورتی که از سال 2000 به بعد به‌طور فزاینده‌ای استقبال کنندگان بیشتر شده‌اند.

به‌طوری که اکنون میلیاردها انسان با گوشی‌ها و کامپیوترهای شخصی خود روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند و نیازهای خود را سعی می‌کنند توسط آن رفع نمایند.

توجه کرده‌اید؛ دیگر مثل گذشته مردم از خریدهای اینترنتی نمی‌ترسند، شبکه‌های اجتماعی را می‌بینید چگونه پلی شده‌اند مابین تولیدکننده و یا فروشنده با مصرف کننده؟

سایتهای اینترنتی را می‌بینید دیگر به‌راحتی هرمحصولی را برای فروش معرفی می‌کنند؛ از غذای حیوانات تا محصولات فرهنگی همگی به‌راحتی توسط فروشگاه‌های اینترنتی در دسترس قرار گفته‌اند؛ اما در این میان چه اتفاقی افتاد که به‌جایی رسیده‌ایم که لزوم وجود فروشگاه‌سازها احساس شده است؟

مقایسه فروشگاه‌ساز با طراحی اختصاصی فروشگاه آنلاین

فروشگاه‌ساز محصول شرکت‌هایی است که به مشتریان خود بادقت بیشتری نگاه کرده‌اند؛ آنان دیدند هزینه طراحی سایت اختصاصی چگونه جلوی دست‌وبال مشتریان را می‌گیرد؛ گویی مانند غولی شده است که با حربه زور می‌خواهد مانع رشد کسب و کارها شود.

فروشگاه‌ساز خوب

هزینه طراحی فروشگاه آنلاین آن‌قدر بالا است که بسیاری از کسانی که در ابتدای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی هستند از قصد و خواسته خود پشیمان می‌شوند، لذا اینجا بود که خلاقیت به کمک طراحان سایت آمد تا با استفاده از امکانات خود نرم‌افزاری را در اختیار کاربران قرار دهند تا باتوجه به انعطافی که دارد کمک کند.

آنان با حداقل هزینه و گاها رایگان فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده و به دنیای کسب و کار اینترنتی قدم بگذارند. این خدمت بزرگ فروشگاه‌ساز به همه کسانی است که از کارمند بودن و محصور شدن خسته شده‌اند.

فروشگاه‌ساز

تعریف ساده ماهیت انواع فروشگاه‌ساز

فروشگاه‌ساز شاید برای بعضی از کسانی که مطالب ما را می‌خوانند واژه ناآشنایی باشد و این مطلب جرقه‌ای شود در ذهن آنان که به‌فکر استفاده از این امکانات جهت شروع کار خود و یا توسعه کسبشان بیفتند؛ بنابراین قبل از رفتن به سراغ فروشگاه‌سازها لازم دیدیم درباره خود این نرم‌افزار مطالبی را خدمت شما عرض نماییم؛ امیدواریم مفید افتد، حتی اگر یک‌نفر از شما توسط مطالب ما راه خود را بیابد ما رسالت خودرا انجام داده‌ایم.

درباره سیستم مدیریت محتوا و یا cms آیا تاکنون شنیده‌اید؟ سیستم مدیریت محتوا کلید صحبت درباره فروشگاه‌سازها است، زیرا فروشگاه‌ساز همان سیستم مدیریت محتوا آماده است که هزینه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی شما را به حداقل ممکن می‌رساند.

سیستم قابلیت نظم دادن

این سیستم قابلیت نظم دادن و مدیریت هراتفاقی را که برای محتوای شما می‌افتد دارد؛ اگرچه فروشگاه‌سازها از مدیریت محتوا تحت وب استفاده می‌کنند؛ اما این نرم‌افزار فقط محدود به وب نیست.

سیستم مدیریت محتوا توانسته است با عرضه وب‌سایت‌های آماده مانع بزرگی به‌نام برنامه‌نویسی را برای بسیاری بردارد تا آنان صفحاتی را در اختیار مشتریان فروشگاه قرار دهند که محصولات را بیایند ببینند، توضیحات آن‌ها را بخوانند، در سبد خود بریزند؛ گویی در فروشگاهی بزرگ حضور دارند، در آخر قیمت آن را یا بپردازند و یا سفارش دهند در درب منزل پرداخت نمایند.

بعد از مصرف مشتریان نظر خود را با سایر مصرف‌کنندگان به اشتراک گذارند و این تمام ماجرای رسالت فروشگاه‌سازها است.

مزایای ویژه استفاده از فروشگاه‌ساز

فروشگاه‌ساز جهت جبران نقص‌های طراحی اختصاصی فروشگاه‌های آنلاین درحال تکاپو می‌باشد.فروشگاه‌ساز تلاش می‌کند با سرعتی که در عرضه فروشگاه آماده دارد مشکل زمان‌بر بودن ایحاد وبسایت اختصاصی را حل کند؛ شما اگر بخواهید سفارش طراحی اختصاصی را بدهید

فروشگاه‌سازها را بشناسید

باید احتمالا ماه‌ها صبرکنید تا یک وبسایت خوب را به شما تحویل دهند، اگرچه ممکن است درنهایت آن‌چیزی که انتظار داشتید را به دست نیاورید؛ اما با فروشگاه‌ساز شما می‌توانید در عرض دوهفته فروشگاه خودتان را راه بیندازید و محصولاتتان را بفروشید؛ سرعت در کسب درآمد یعنی این.

وقتی فروشگاه می‌خواهید راه بیندازید آن هم در اینترنت دارید در حقیقت با فروشگاه‌هایی که ماهیت فیزیکی دارند رقابت می‌کنید، باید مانند آنان پاسخگو بوده و در دسترس باشید.

فروشگاه‌ها در سطح شهر رادیده‌اید؟

همیشه صندوق‌دار و فروشنده حضور دارند، حالا اگر سایت شما دچار مشکل شود، چگونه مشتریان را دوباره باز خواهید گرداند؟ ممکن است از جای دیگری خرید کنند، لذا در طراحی اختصاصی اگر شرکت طراح پاسخگو نباشد کار سایتتان تمام است، زیرا کس دیگری نمیتواند کار آنان را انجام دهد.

اما فروشگاه‌سازها مجبورند به علت تعداد زیاد مشتریانی که از سیستم مدیریت محتوا آن‌ها استفاده می‌کنند همیشه پاسخگو باشند و مشکلات را رفع نمایند، این یعنی خیالتان از بابت مشکلات آتی راحت است.

مشکل بعدی که طراحی اختصاصی فروشگاه دارد و فروشگاه‌ساز چون قهرمان رفع می‌نماید مشکل انعطاف‌پذیری کمتر وبسایت‌های اختصاصی است؛ آن‌‌ها برای هرتغیری نیاز به زمان و بررسی و هزینه دارند؛ اما فروشگاه‌سازها به علت زیادبودن کاربران باید چنان انعطافی داشته باشند که هر وبسایتی با آن قابل راه‌اندازی باشد.

سیستم‌های مدیریت محتوا

میدانید سیستم‌های مدیریت محتوا خوب می‌دانند فروشگاه دارند در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ فروشگاه به معنی ردوبدل شدن پول است و هک شدن مساوی است با افشا شدن اسرار مالی مشتریان و فاش شدن مشخصات کارت‌های بانکی افراد و وقوع کلاهبرداری؛ بنابراین چاره‌ای جز بالا بردن امنیت این فروشگاه‌ها ندارند؛ اما در طراحی اختصاصی تنها شمایید تنها تنها.

شما دارید هزینه می‌کنید تا صاحب یک فروشگاه شوید؛ در طراحی اختصاصی هزینه بیشتری می‌دهید برای داشتن فروشگاه مخصوص خودتان. قبلا هم اشاره کردیم تاپایان کار تنها امیدوارید همان باشد که می‌خواهید؛ اما فروشگاه‌ساز درحال عرضه تعداد زیادی وبسایت است که آزمایش خود را پس داده‌اند.

باوجود بیان خدمات فروشگاه‌ساز در بالا ولی بازهم ما می‌گوییم لازم است قبل از تصمیم‌گیری کمی درنگ کنید، شرایط خود را بسنجید و سپس تصمیم بگیرید.

انواع فروشگاه‌ساز

از شرایطی که بررسی آ‌ن‌ها کمک می‌کند تصمیم درستی بگیرید آیا سراغ فروشگاه‌ساز بروید و یا فروشگاه اختصاصی سفارش بدهید و یا اصلا مابین فروشگاه‌سازهای مختلفی که تبلیغ می‌کنند کدام را انتخاب کنید در ذیل سعی می‌کنیم مواردی را خدمت شما توضیح دهیم.

مهمترین معیارهای انتخاب یک فروشگاه‌ساز

فروشگاه‌سازی را انتخاب کنید که بتوانید در آن محصولات زیادی را عرضه کنید؛ قرر نیست که همیشه کوچک باقی بمانید، شما سودای رشد و توسعه را در ذهن خود دارید، شما نمی‌خواهید محدود شوید.

فروشگاه‌ساز ها

وارد کسب و کار اینترنتی شده‌اید تا مرزها را بشکنید و به همه جای دنیا پرواز کنید، مشکل مکان ندارید، زیرا فروشگاه اینترنتی که انبار نمی‌خواهد وگرنه ای‌بی رشد نمی‌کرد، آمازون شکل نمی‌گرفت.

قرار نیست تا آخر عمرتان یک فروشگاه کوچک با محصولات محدود داشته باشید؛ بنابراین اگر فروشگاه‌ساز شما ظرفیت این را ندارد که شما به صورت نامحدود بلندپروازی کنید و محصولات مختلف را در آن بفروشید به‌درد نمی‌خورد.
شاید تعدادی از محصولات محبوب نباشند؛ نباید با افزایش محصول درامد خود را تضمین نمایید؟ پس جهت انتخاب فروشگاه‌ساز عجله نکنید؛ به آینده بیندیشید، به‌روز مبادا هم فکر کنید.

کسب درامد خوب

برای کسب درامد خوب باید تنوع محصول و طرح و رنگ و مدل و قیمت داشته باشید، باید بتوانید خواسته مشتریان زیادی را براورده کنید، نباید بگذارید مشتریان با دستان خالی از فروشگاه شما بروند، باید سلایقشان را درک کنید. آنان باشرایط مالی و روحی و جسمی مختلفی به فروشگاه شما سر می‌زنند، یکی کالای لوکس می‌پسندد، یکی کالای ارزان، یکی کیفیت می‌خواهد، یکی برند، و یکی هم تنوع رنگ می‌خواهد، هرکس چیزی را می‌خواهد.

طراحان فروشگاه‌ساز باید این را بدانند شما برای ماندن نیاز دارید کالای مورد نیاز اکثر بازدیدکنندگان را تامین کنید، لذا تعداد زیادی محصولات باید در فروشگاه فروخته شوند تا تفاوت شرایط بازدیدکنندگان به نفع شما باشد. باز تاکید می‌کنیم باید به حداکثر این مراجعان بفروشید.

در کنار تعداد محصولات به‌خاطر داشته باشید؛ فروشگاه‌سازی که این امکان را به شما بدهد محصولاتی را عرضه کنید که قابل دانلود باشند، دست شمارا درکسب درامد باز خواهد گذاشت. ما هروز بیشتر به سمت این چنین محصولاتی پیش می‌رویم، از زمانه عقب نمانید.

امکانات حرف اول را در فروشگاه میزند؛ شما فروشگاه دایر می‌کنید که بفروشید، اگر امکاناتی در اختیار نداشته باشید که با کمک آنها در استراتژی‌های فروشتان انعطاف داشته و تغییرات ایجاد نمایید، فروشگاه به زودی متروکه میشود.

فروشگاه‌ساز ها چیست

کاربردهای فروشگاه‌ساز

یکی از این امکاناتی که در استراتژی‌های فروش شما نقش مهمی را بازی می‌کند اعطای تخفیف است؛ شاید بخواهید حراج بزنید، تخفیفی به ازای مقدار مشخصی خرید بدهید، شاید بخواهد به مشتریان وفادار کالایی را ویژه بفروشید؛ این از آن امکاناتی است که اگر فروشگاه‌ساز نمی‌تواند برایتان درنظر بگیرد فراموشش کنید.

امکان بعدی که باید توجه کنید؛ امکان ارسال پیامک یا ایمیل است، اگر خریدار در جریان فرایند خرید و فرایند ارسال محموله خود نباشد، چگونه می‌تواند مطمئن باشد کلاه‌برداری در حال انجام نیست؟ لذا به این موارد که بتوانید مشتریان خود را مطمئن نمایید، حتما دقت کنید.

گروهی از شما خوانندگان صاحب کسب و کار هستید و به فروشگاه به عنوان کمک‌رسان توسعه کارتان نگاه می‌کنید؛ بنابراین ایمیل اختصاصی در کلاس کاری شما می‌تواند کمک کننده باشد، فروشگاه‌سازی که این امکان را به شما بدهد ایمیل اختصاصی بسازید، قابل تامل می‌باشد.

فروشگاهی را از فروشگاه‌ساز تهیه کنید که بتوانید سایت خود را کاملا زیر نظر بگیرید؛ تعداد بازدیدکننده‌ها، مطالبی که بیشتر خوانده می‌شوند، مدت ماندن در سایت و محصولات محبوب و… از جمله مواردی هستند که اگر ندانید مانند کسی هستید که بدون چراغ در دل تاریکی گام برمی‌دارد و هرلحظه امکان دارد سقوط کند.

استراتژی فروشگاه ساز

به‌طور مثال شما اگر ندانید کدام محصولات و کلمات بیشترین جست‌وجو را به خود اختصاص می‌دهند چگونه برای فروش خود می‌خواهید استراتژی بچینید؟ شاید بخواهید محصولات کم فروش را در قالب ارائه تخفیف همراه با محصولات پرفروش در یک پک بفروشید.

شاید بخواهید محصولاتتان را با کلماتی توصیف کنید که بیشترین جست‌وجو را دارند چه کار خواهید کرد؟ گاهی یکم بیشتر هزینه کردن ارزشش را دارد، چون بسیار بیشتر بازخواهد گرداند.

امکانات دیگری که به فروش بهتر شما کمک می‌کند دادن امکانی است به مصرف کننده که نظر خود را بدهد؛ هم دیگران تشویق به خرید میشوند و ترسشان از محصول می‌ریزد، زیرا آنان می‌ترسد چیزی که تبلیغ می‌شود با چیزی که دریافت می‌کنند متفاوت باشد و هم به شما می‌گویند کدام محصول چه ایرادی دارد.

بهترین فروشگاه‌ساز ها

حتی گاهی راهنمایی در رابطه با مصرف انجام می‌گیرد که کمک می‌کند مشتریان دیگر آن را انجام داده، راضی باشند. فروشگاه‌سازی که محصولی به شما عرضه کند بتوانید با سهولت با آن کار کنید، هنرمند است.

بهترین فروشگاه‌سازهای ایران و دنیا کدامند؟

فروشگاه‌سازهای حرفه‌ای باید معرفی گردند تا با جریان آزاد اطلاعات این امکان به کاربران داده شود با خیال راحت به کسب و کارشان برسند.

ما با دونوع از فروشگاه‌سازها روبرو هستیم که دسته اول متن باز هستند؛ این امکان را دارید که خودتان و یا برنامه‌نویستان در آن تغییراتی را اعمال کنید؛ اما دسته دوم اشتراکی بوده و باید کدها را از شرکت اجاره کنید.

ابتدا فروشگاه‌سازهای محبوب متن باز

اولین مورد مجنتو است که برای شمایی که می‌خواهید فروشگاهی با محصولات زیاد داشته باشید مناسب است.
مورد بعدی ووکامرس است که به‌عنوان افزونه‌ای برروی وردپرس نصب شده و بدین ترتیب یک سیستم فروشگاهی به آن اضافه میشود.

اپن کارت با ویژگی سهولت استفاده در اختیار شما است. پرستاشاپ محبوب است؛ با اضافه نمودن افزونه‌های بیشتر می‌تواند فروشگاهی عالی داشته باشید.

بهسا وب هم از فروشگاه‌سازهای خوب ایرانی است.  مورد بعدی پورتال است که این نیز وطنی میباشد و با دو گزینه فروشگاه پایه و فروشگاه حرفه‌ای در خدمت شما است.

نوبت به فروشگاه‌سازهای اشتراکی محبوب رسید؛شاپفای فروشگاه‌سازی است که بیشتر از 6000 فروشگاه دارد، اگرچه هزینه آن بالا است؛ اما برای خرده فروشی توصیه می‌گردد.

بهترین فروشگاه‌ساز ها بیشتر بشناسید

بیگ کامرس فروشگاه‌ساز کسب و کارهای کوچک است این فروشگاه‌سازی با امتیازهای عالی است.سازیتو به عنوان فروشگاه‌ساز ایرانی برای کسب و کارهایی با سرمایه کم مورد خوبی است، هم میتوانید کارمزدی کارکنید و هم اشتراکی.

فروشگاه‌سازها را بشناسید

فروشگاه‌سازها به صورت مختصری معرفی شدند؛ اما در نهایت این شمایید که باید باتوجه به امکاناتی که در اختیار دارید و بودجه‌‌تان انتخاب نمایید.

اما کلام آخر؛ فراموش نکنید باید فروشگاه شما در صفحه اول جست‌وجو باشد، فرقی نمی‌کند اختصاصی باشد یا از طریق فروشگاه‌ساز اقدام نموده‌اید؛ شما دارید هزینه می‌کنید، کاربران اغلب سراغ صفحات بعدی جست وجو نمی‌روند، لذا به امکان سئوکردن فروشگاه خود بسیار توجه نمایید.