ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) چیست؟

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا همان بازاریابی از طریق ایمیل، روشی بسیار مؤثر و کم هزینه برای شناخته شدن و پیشرفت مشاغل نوپا و کوچک به حساب می آید. ماهیت ایمیل مارکتینگ در اصل برای تبلیغ کردن محصولات یا خدمات طراحی شده است.

ایمیل مارکتینگ

با این حال تعریف بهتر ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) استفاده کردن از ایمیل ها برای توسعه دادن و ایجاد کردن روابط بین مشتریان قبلی و مشتریان بالقوه است. ماهیت ایمیل مارکتینگ بخشی از بازاریابی اینترنتی را شامل می شود که عبارت از بازاریابی های آنلاین از طریق وب سایت ها و رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و… است.

در روش ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) به جای ارسال کردن نامه ها و تبلیغات به کمک سرویس های فیزیکی پستی، پیام های شما به صورت الکترونیکی به آدرس ایمیل افراد فرستاده می شود.

شکل گیری ایمیل مارکتینگ

از زمانی که اینترنت و شبکۀ جهانی آن رواج بیشتری یافته است، ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) نیز به ابزاری اساسی برای تجارت تبدیل شده است. با این حال بعضی از محتواهایی که به ایمیل ما وارد می شوند، پیش از آن که باز شوند وارد سطل زباله مان شده اند! بنابراین با اینکه ماهیت ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارها و تجارت ها توسعه دهنده و سود آور است، ولی باید بیاموزید که چگونه و طبق چه اصولی باید از آن استفاده کرد تا به میزان بیشتری از آن بهره مند شوید.

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) نوعی از بازاریابی های مستقیم است که از نامه های الکترونیکی به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با مخاطبان بالقوه و جذب آن ها استفاده می کند. به طور کلی هر ایمیلی که برای مشتری های فعلی و یا مشتریان بالقوه ارسال می شود، می تواند نوعی از ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) به حساب بیاید.

اصطلاح ایمیل مارکتینگ معمولاً در چه موقعیت هایی استفاده می شود؟

  • برای ارسال کردن ایمیل به منظور تقویت ارتباط میان یک تاجر یا فرد صاحب کسب و کار با مشتریان فعلی و قبلی و تشویق کردن آن ها به ادامۀ مشارکت و خرید یا استفاده از خدمات.
  • یکی از وجوه ماهیت ایمیل مارکتینگ پیدا کردن مشتریان جدید یا متقاعد کردن مشتریان فعلی برای خریدن سریع کالا یا خدمتی است.
  • ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) گاهی از طریق اضافه کردن تبلیغ شرکت خودتان به ایمیل تبلیغاتی سایر شرکت ها برای مشتریانشان انجام می شود.

استفاده از روش ایمیل مارکتینگ چه مزیت هایی دارد؟

به صورت کلی ماهیت ایمیل مارکتینگ و استفاده از روش های بازاریابی ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) چند مزیت اساسی نسبت به بازاریابی سنتی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

یکی از مزیت های ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) افزایش بازده سرمایه گذاری است و در صورتی که درست انجام شده باشد، بازده بسیار زیادی نیز خواهد بود.

یکی از بی دقتی هایی که افراد غیر حرفه ای دربارۀ ماهیت ایمیل مارکتینگ مرتکب می شوند تولید کردن و ارسال ایمیل های اسپم است که هر کدام از ما حداقل یک بار با آن سر و کار داشته ایم. این شیوه یکی از بدترین نمونه های ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) به شمار می آید و هیچ مزیت و امتیازی را برای تاجران یا صاحبان کسب و کار در پی نخواهد داشت.

بازاریابی از طریق ایمیل

در بهترین و ایده آل ترین صورت خود به صاحبان مشاغل این امکان را می دهد تا جدیدترین خبر ها و آگاهی ها را به مشتریان خود برسانند و از این طریق پیام های بازاریابی خود را به مشتریان خاص خود نیز اختصاص داده باشند.

یکی از بزرگ ترین مزیت های استفاده از ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) قیمت و هزینه های جانبی بسیار پایین در آن است. ارسال کردن نامه های الکترونیکی به صاحبان مشاغل مختلف دیگر یا افراد معمولی در مقایسه با بسیاری دیگر از روش ها و انواع بازاریابی، روشی بسیار ارزان و کم هزینه است.

ماهیت ایمیل مارکتینگ

به گونه ای است که اساساً به سهولت و سادگی انجام می شود. تنظیم کردن و پیگیری یک ایدۀ بازاریابی از طریق ایمیل و صندوق های پستی آن بسیار آسان است و نوعی بازاریابی بسیار در دسترس و ساده برای مشاغل و کسب و کارهای کوچک و نوپا به حساب می آید.

ایمیل مارکتینگ چیست

یکی دیگر از مزیت های بسیار عالی و کاربردی ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) این است که می توانید محتوای بازاریابی خود را برای تمام افرادی که در سایت شما ثبت نام و اطلاعات خود را در آن درج کرده اند به صورت یک جا و از طریق لیست آدرس ایمیل هایشان ارسال کنید.

محتوای بازاریابی

به نوعی در بردارندۀ هویت ایمیل مارکتینگ نیز هست، می تواند شامل خبر ها و رویدادهای جدید شرکت شما یا رویدادهای آینده، پیشنهاد های ویژه و تخفیف ها، جشنواره های فروش ویژه و دادن امتیازات خاص و استثنائی به مشتریان جدید باشد.

آیا استفاده از ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) هنوز هم مؤثر است؟

برای بسیاری از افراد ممکن است این سؤال پیش بیاید که امروزه و با آمدن انواع شبکه های اجتماعی و پیام رسان های گوشی های موبایل که بسیار پر مخاطب و پر طرفدار نیز هستند، نیاز به ایجاد تغییراتی در ماهیت ایمیل مارکتینگ دیده نمی شود؟

و آیا اصولاً ایمیل مارکتینگ  در این شرایط هنوز هم می تواند گزینۀ مناسب و به صرفه ای برای تبلیغات و بازاریابی باشد؟ در ادامه نکاتی را برایتان ذکر می کنیم که آمار نشان داده اند هنوز هم ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یک شیوۀ مؤثر برای بازاریابی و تبلیغات است و نیاز به ایجاد هیچ گونه تغییر یا تحولی در ماهیت ایمیل مارکتینگ وجود ندارد. دلایل ما برای این ادعا عبارت است از:

 کاربران اینترنت

94 درصد هنوز هم از ایمیل استفاده می کنند، در حالی که تنها 68 درصد مردم از شبکه ها و رسانه های اجتماعی دیگر استفاده می کنند و در آن ها عضو هستند. این آمار نشان دهندۀ این است که ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) همچنان مانند گذشته و شاید بیشتر از گذشته می تواند برای تبلیغات و بازاریابی مؤثر واقع بشود.

آشنایی با ایمیل مارکتینگ

کاربران بزرگسال

75 درصد از کاربران بزرگسال آنلاین طی یک مصاحبه و نظرسنجی اعلام کرده اند که هنوز هم بازاریابی ایمیلی روش ترجیحی تبلیغ برای آن هاست و هویت ایمیل مارکتینگ برایشان محفوظ و شناخته شده باقی مانده است.

یکی از ویژگی های مهم ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) که هنوز آن را محبوب نگه داشته است، ویژگی انتخابی بودن آن است و منجر می شود ایمیل های تبلیغی و خبررسانی با رضایت کامل فرد برای او ارسال شود.

این نوعی امنیت خاطر و حس خوب در مشتری ها و مخاطبان بالقوه ایجاد خواهد کرد؛ چرا که هیچ گونه اجباری برای خرید یا حتی مشاهدۀ آگهی و ایمیل در کار نیست.

هویت ایمیل مارکتینگ به گونه ای است که به شما امکان می دهد براساس ویژگی های جمعیتی مانند شغل، سن، میزان درآمد و… روی مخاطب خاص خودتان در ارسال ایمیل ها سرمایه گذاری کنید.

شیوۀ عملکرد ایمیل مارکتینگ

پیام های ارسالی در شیوۀ ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) قالب ها و زمینه های گسترده تری نسبت به پیام های سایر رسانه ها و شبکه های اجتماعی دارد.

در روش بازاریابی های ایمیلی امکان گزارش گیری و گزارش دهی و همچنین تجزیه و تحلیل به نسبت بیشتری وجود دارد. به عنوان مثال می توان تعداد کلیک ها بر روی آگهی را مشاهده کرد یا فهمید که چند نفر ایمیل مورد نظر تبلیغی شما را مشاهده کرده اند.

مزایای ایمیل مارکتینگ

مزیت بزرگ ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) نسبت به سایر رسانه های اجتماعی اینترنتی این است که ایمیل ها تا زمانی که خوانده یا حذف شوند در صندوق ورودی اشخاص باقی می مانند، ولی در رسانه های اجتماعی ممکن است موفق نشوید پیام خود را به جامعۀ هدف خود نمایش بدهید. به یاد داشته باشید صرف ارسال مطلب به رسانه ای اجتماعی متضمن دیده شدن و بازخورد مثبت نخواهد بود.

شناخت ایمیل مارکتینگ

حالت ایده آل برای محقق شدن هویت ایمیل مارکتینگ این است که رسانه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) دست به دست هم بدهند و به نوعی در هم ادغام شوند.

این می تواند از طریق افزودن دکمه های لایک یا اشتراک ایمیلی در رسانه های اجتماعی محقق شود و مشتری را از شبکه های اجتماعی از طریق یک یا چند لینک به محتواهای تبلیغاتی یا خدماتی بازاریابی های ایمیلی هدایت کند و یا آن ها را تشویق کند که در خبرنامه های ایمیلی عضو شوند. همچنین قسمتی از محتواهای تبلیغی رسانه های اجتماعی می تواند در ایمیل ها گنجانده شود.

اگر این کارها را به درستی و به صورتی که هویت ایمیل مارکتینگ اقتضا می کند انجام دهید، ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) خواهد توانست به زودی میزان درآمد، سود و مشتریان واقعی شما را افزایش دهد.

آیا ایمیل مارکتینگ می تواند شخصی سازی بشود؟

ایمیل های تبلیغاتی می تواند به صورت هدفمند و برای گروه های خاصی از مشتریان و یا حتی افراد ارسال شود. به عنوان مثال صاحبان کسب و کارها و شرکت ها می توانند با آگاهی به اصول و هویت ایمیل مارکتینگ در روز تولد مشتری یا برای دعوت او به بازدید از خدمات و کالاهای جدید، ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) را در کسب و کار خودشان شخصی سازی کنند.

حتی ممکن است شرکت یا کسب و کاری در سالروز افتتاح و بازگشایی خود ایمیل هایی حاوی تخفیف های 50 درصدی برای مشتریان خاص و وفادار و همیشگی خود بفرستد.

انجام این کار این موقعیت را برای کارآفرینان فراهم می کند که در طول زمان با مشتری های خود ارتباط های بیشتر و مؤثرتری برقرار کنند و همین امر می تواند منجر به افزایش فروش و تعداد مشتریان نیز بشود؛ چرا که با این کار اعتماد آن ها به شرکت یا خدمات شما کاملاً جلب خواهد شد و اصولاً هویت ایمیل مارکتینگ نیز در نهایت به دنبال تحقق همین اهداف است.

معرفی ایمیل مارکتینگ

بهترین شیوۀ ایمیل مارکتینگ

بهترین شیوۀ تحقق هویت ایمیل مارکتینگ این است که شما به جای خریدن لیست های آمادۀ ایمیل و مشارکت کردن در لیست های آماده، فهرست های شخصی خودتان را از مشتریان واقعی و جامعۀ هدف توسعه دهید. در این شیوه شما با اجازۀ مشتری ها و آگاهی شان برای آن ها محتوا ارسال می کنید و آن ها ارزش این کار شما را خواهند دانست.

نکتۀ دیگری که برای بهبود کیفیت ایمیل های خود در شیوۀ ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) باید رعایت کنید این است که ساختار ایمیل های شما بهتر است به گونه ای باشد که برای دیده شدن در محیط تلفن های همراه بهینه سازی شده است.

زیرا طبق آمار رسمی و اعلام شده، بیش از نیمی از ایمیل ها در دستگاه های تلفن همراه افراد باز و خوانده می شود. بنابراین اگر محتوای شما برای این نوع استفاده بهینه نشده باشد، مشتری های بالقوه را به راحتی از دست خواهید داد.

افزایش بازده ایمیل مارکتینگ

به خاطر داشته باشید که به طور کلی و براساس ماهیت ایمیل مارکتینگ، خرید لیست های ایمیل یک اتلاف وقت به تمام معناست. لیست خاص و واقعی خودتان را بسازید. هرچه ایمیل های غیر مجاز بیشتری بفرستید، بیشتر شانس تبدیل کردن افراد به مشتری های واقعی تان را از دست خواهید داد.

به تمام بند های قوانین CAM-SPAM پایبند باشید. این قانون که در حوزۀ ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) نوشته شده است شامل مواردی مثل داشتن موضوع های اصلی و غیر فریبنده، ایجاد کردن روشی آسان برای اشتراک و دریافت نام و آدرس مشتری ها در انتهای ایمیل های تبلیغاتی است.

نکات مهم

فقط در هنگام پیشنهاد خرید محصول یا خدمات برای مشتریان خود ایمیل نفرستید. شما می توانید با به اشتراک گذاشتن تخصص خودتان یا دیگری از ایمیل ها برای ایجاد ارتباط مؤثر با مشتریان خود استفاده کنید.

همچنین در این شیوه از ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) می توانید راهنمایی های تخصصی در حوزۀ کاری خود یا مشتریانتان نیز برای آن ها ارسال کنید. بهتر است اطلاعاتی را برای مشتری های خود با ایمیل ارسال کنید که آگاهی بیشتری دربارۀ کسب و کار یا شرکت شما و هویت و وظایفش در اختیار آن ها قرار دهد.

تعریف ایمیل مارکتینگ

طبق اصول و هویت ایمیل مارکتینگ شما مؤظف هستید که با مشتریان حاضر در لیست ایمیل هایتان به خوبی رفتار کنید؛ زیرا آن ها به شما اعتماد کرده اند و سزاوار دریافت احترام از جانب شما هستند؛ دقیقاً همان طور که شما شایستۀ تبدیل افراد بالقوه را به مشتریان دائمی خود دارید.

محتوای تبلیغی

به خاطر داشته باشید که بیش از نیمی از کاربران اینترنت هر روز صندوق دریافت ایمیل خود را چک می کنند. بنابراین اگر قصد انجام ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) دارید، باید به تناسب حضور آن ها محتوای تبلیغی یا خدماتی با کیفیت و دقیق و منظم تولید کرده باشید.

به چه دلیل باید به دنبال ایمیل مارکتینگ بروید؟

هزینۀ ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) بسیار منطقی و مناسب است و شما از دو راه می توانید آن را انجام دهید. یا اینکه خودتان به شخصه ایمیل ها را برای مشتریانتان ارسال کنید و یا از یک آژانس بازاریابی حرفه ای بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

درصد بازخورد و موفقیت این روش با توجه به هویت ایمیل مارکتینگ بسیار بالا و اثبات شده است. بینندگان ایمیل شما می توانند به زودی به یکی از مشتریان دائمی و خاص شما تبدیل شوند.

میزان انعطاف پذیری در ماهیت ایمیل مارکتینگ و روش های آن بسیار زیاد است. شما به راحتی می توانید نتایج و بازخوردها را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید کدام بخش از محتوای ایمیل شما جذاب تر بوده و بازخورد بهتری دارد و در کدام بخش ها باید تغییراتی ایجاد کنید.

استراتژی های ایمیل مارکتینگ

هر چه زودتر و دقیق تر نتایج و آمارها را بررسی کنید، زودتر می توانید استراتژی های ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) خود را تغییر دهید و نتایج بهتر و عالی تر بگیرید.

با توجه به سه مورد یاد شده، اصلاً جای تعجب نیست که شیوه های ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) هنوز هم نسبت به سایر استراتژی های بازاریابی یک سر و گردن بالاتر است و نتایج و بازخوردهای بسیار خوبی دارد. برای دریافت نتایج بهتر کافی است زمان بیشتری بگذارید و اصول حرفه ای انجام دادن این کار و ترفندهای مخصوص آن را نیز بیاموزید و در عمل به کار ببندید.

ایمیل مارکتینگ را چگونه و طی چه مراحلی باید انجام داد؟

پس از طراحی کلی بدنه و ساختار ایمیل های خود از نظر طرح ها و تصاویر و رنگ های به کار رفته، باید چند مرحلۀ مهم و اصلی را طی کنید که بتوانید به صورت دقیق هویت ایمیل مارکتینگ را تحقق ببخشید. این مراحل به شرح زیر است:

ارتباط گرفتن و هدف گذاری

اگر می خواهید بازخورد قابل توجه و مناسبی از ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) بگیرید، باید ایمیل های خود را برای هر گیرنده با هدف مشخص و از پیش تعیین شده ای شخصی سازی کنید.

ایجاد انگیزه

مخاطبان پس از دیدن ایمیل شما به این فکر می کنند که چه چیز مفیدی می تواند در این ایمیل برای آن ها وجود داشته باشد؟ می توانید به آن ها یک پذیرایی رایگان یا تخفیف چند درصدی نیز پیشنهاد کنید که توجهشان را به خودتان جلب کرده باشید.

زمان بندی

همیشه به صورت گروهی و در یک زمان خاص، مثلاً شب ها، محتواهای ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) خود را برای مشتریان ارسال نکنید. بهتر است پیغام های شما در ساعات مختلف روز برای آن ها ارسال شود تا بتوانید بسنجید که در چه ساعاتی از روز تعداد و میزان بازخورد هایی که می گیرید بیشتر شده است.

با این کار می توانید حتی در طول زمان، روزها، ماه ها و حتی سال های خاصی را انتخاب کنید و ببینید چه زمان هایی برای ارسال محتوای Email Marketing بهتر از بقیۀ ساعت ها و بازه های زمانی عمل می کند.

ادغام شیوه های بازاریابی

شرکت ها نمی توانند نه به یک شیوۀ بازاریابی و نه به چندین شیوۀ بازاریابی متمایز به صورت هم زمان اعتماد کنند. بنابراین بهتر است در اینجا در زمینۀ هویت ایمیل مارکتینگ مطالعات و تحقیقاتی داشته باشند و از شیوۀ بازاریابی یکپارچه (IMC) استفاده کنند.

در این شیوۀ بازاریابی، جنبه های مختلف بازاریابی برای رسیدن به یک هدف کلی و نهایی کار می کنند. بنابراین در شیوۀ Email Marketing باید تصاویر، پیام ها، لینک ها و زمان بندی های ارسال ایمیل، همه و همه در خدمت هدف نهایی شما باشد تا بتوانید به نتیجۀ مطلوب که همان جذب مشتری و رسیدن به سودآوری است به بهترین شکل ممکن برسید.

کپی کردن محتوا و تهیۀ پیش نویس

هنگام تهیۀ محتوای Email Marketing باید تمام جنبه ها را مثل موضوع، جمله بندی ها، تصاویر و امضاهای الکترونیکی در نظر داشته باشید. هر چند وقت یک بار از مراحل کار خود پیش نویس تهیه کنید و آن را ذخیره نمایید تا همۀ کارها برای مرحلۀ آخر باقی نماند. این یک اصل مهم در هویت ایمیل مارکتینگ و حرفه ای شدن در آن به شمار می آید که با رعایت آن چندین قدم از رقیبان خود جلوتر خواهید بود.

ایمیل مارکتینگ را بشناسید

طراحی حرفه ای هدر ایمیل ها

هدر جزو اولین قسمت هایی است که پس از باز کردن محتواهای Email Marketing مشاهده می شود و طراحی دقیق و اصولی آن اهمیت بسیار زیادی دارد. نوع فونت مورد استفاده، درج آدرس، زمان و تاریخ و قالب کلی هدر نقشی مهم و تعیین کننده در دیده شدن آن دارد.

درج کردن لینک صفحۀ فرود

آیا می خواهید که ایمیل های تبلیغی ارسال شدۀ شما تبدیل به ایمیل های پرفروش و سودآور بشود؟ برای این کار این که مشتریان را به صفحۀ اصلی سایت خود لینک بدهید کافی نیست. هویت ایمیل مارکتینگ برای این است که لینک دقیق جایی را که مشتری قرار است ببیند برای او درج کنید و فرایند تکمیل فرم، عضویت، نظرسنجی، خرید، سرمایه گذاری و… را برای او بسیار راحت کنید تا در میان صفحه های وب سایت شما گیج نشود.

در صورتی که نتواند به راحتی به صفحۀ مورد نظر منتقل شود، ممکن است به طور کلی از خیر ماجرا بگذرد و منصرف شود و طبیعتاً این چیزی نیست که شما می خواهید و برای آن وقت و هزینه صرف کرده اید.

در نتیجه Email Marketing یک عنصر اصلی و اساسی در بسیاری از صنایع، شرکت ها و کسب و کارها به شمار می رود و برای ایجاد رابطه بین شرکت ها و مشتریان کاملاً ضروری است.

بنابراین بهتر است هرچه سریع تر به صورت کامل با کم و کیف و ماهیت ایمیل مارکتینگ و شیوه های آن آشنا شوید و برای معرفی و پیشرفت کسب و کار و شرکت خود از آن استفاده کنید. مطمئن باشید که اگر اصولی و حرفه ای عمل کنید، به موفقیت ها و پیشرفت های زیادی دست خواهید یافت.

نرم افزار ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه کار می کند؟

برای انجام کل فرایند Email Marketing اتوماسیون ها و نرم افزارهای بسیاری طراحی و روانۀ بازار شده است که همۀ آن ها طبق ماهیت ایمیل مارکتینگ و اصول آن به فعالیت می پردازند و می توانند کار بازاریابی محتوا از طریق ایمیل ها را برای شما بسیار راحت و دل پذیر کنند.

به عنوان مثال برنامۀ MailChimp می تواند برای ارسال کردن ایمیل و دریافت نظرات کاربران و درنتیجه ایجاد تعامل با مخاطبان و مشتریان مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارند که می توانند تجزیه و تحلیل های آماری ای مثل تعداد کلیک ها، تعداد مشاهدۀ ایمیل، ایمیل های باز نشده و دیده نشده و…

سادگی و سریع در اختیار شما قرار بدهند و بتوانید ببینید که نتیجۀ کارتان به چه صورت بوده و مسیری که برای  پیش گرفته اید درست و حرفه ای است، یا نیاز است که در قسمت هایی از راهبردها و روش ها تغییرات و اصلاحاتی انجام دهید.

آیا کسب و کار شما به ایمیل مارکتینگ نیازی دارد؟

پس از ذکر همۀ این مقدمات، شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که آیا تجارت و کسب و کار شما نیز از نوعی است که به بازاریابی های ایمیلی نیاز داشته باشد یا خیر؟ پاسخ این است که بله، البته!

همۀ مشاغل و کسب و کارها، به ویژه مشاغل و کسب و کارهای کوچک و نوپا، می توانند از Email Marketing برای معرفی و پیشرفت خود و رسیدن به سودآوری بهره مند شوند. با توجه به این که ماهیت ایمیل مارکتینگ ارزان و کم هزینه و سریع است، می تواند انتخاب مناسب و راهگشایی برای همۀ افرادی که به اینترنت دسترسی دارند به حساب بیاید.

ایمیل مارکتینگ چگونه با سایر رسانه های اجتماعی به تعامل می پردازد؟

هویت ایمیل مارکتینگ به نحوی است که می تواند با سایر شبکه ها و رسانه های اجتماعی در تعامل باشد. به عنوان مثال شما می توانید تصاویر پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را در پایان ایمیل هایتان قرار دهید و با یک لینک مشتری را به آن صفحه ها هدایت کنید.

این کار می تواند برای جمع آوری کردن لیست های ایمیل نیز بسیار مناسب و کارآمد باشد. همچنین می توانید در پست های جداگانه ای که در شبکه های اجتماعی خود قرار می دهید، از دنبال کنندگان خود بخواهید در لیست ایمیلی و خبرنامۀ شما عضو شوند و از طریق یک لینک مخصوص و در همان پست، آن ها را به صفحه ای که فرم پیش ثبت نام و دریافت اطلاعات قرار دارد هدایت کنید.