بهترین زبان برای طراحی سایت چیست؟

شاید مثل خیلی از افراد دیگر تصور شما این باشد که html و css جزو بهترین زبان‌های طراحی سایت هستند. برای افرادی که با تکنولوژی آشنا نیستند، زبان‌های طراحی سایت و کار کردن با یک طراح وب می‌تواند دشوار باشد. آن‌ها از عباراتی مانند CSS، HTML، و جاوا استفاده می‌کنند که ممکن است برای شما به عنوان صاحب کسب‌وکار ناشناخته و نامفهوم باشد.

اما بگذارید با یکدیگر روراست باشیم. اچ تی ام آل و سی اس اس جزو زبان‌های برنامه نویسی و طراحی سایت نیست. در واقع آنها زبان‌های اسکریپتی هستند که می‌توانند محتوایی شما را دستکاری کرده ویژگی‌های خاصی مانند اندازه موقعیت رنگ و نوع قلم و مانند این را تغییر دهند.

آشنایی با زبان‌های طراحی سایت

در این چند ساله اخیر صنعت توسعه وب دوران طلایی را تجربه کرده است تقریباً هر هفته می‌توان گفت که یک چارچوب یا کتابخانه جدید معرفی می‌شود که به توسعه دهندگان وب اجازه می‌دهد تا سایت مورد نظر خود را به آن صورت که می‌خواهند طراحی کنند.

اینکه کدام یک از زبان‌های برنامه نویسی جزو بهترین زبان‌های طراحی سایت است؛ سوالی است که بسیار مهم و جای بحث دارد اما در پاسخ باید گفت که نمی‌شود یک پاسخ کلی جواب این سؤال داد ممکن است یک توسعه دهنده وب زبان برنامه نویسی را در نظر بگیرد که در نظر فرد دیگری آن زبان برنامه نویسی زبان مهم برای طراحی سایت نباشد به هر حال در ادامه ماه بررسی برخی از مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی وب می‌پردازیم.

عوامل مؤثر در انتخاب بهترین زبان‌های طراحی سایت

برای این که بدانید چه عواملی در انتخاب بهترین زبان‌های طراحی سایت تأثیر گذار هستند آشنایی با html و javascript و همچنین Css ضروری بوده و مقدمه آشنایی با توسعه وب است. عوامل زیادی بر انتخاب یک زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت تأثیر گذار هستند. در ابتدا باید ببینید از چه پلتفرمی می‌خواهید استفاده کنید. یعنی سروری که می‌خواهید وب سایت شما بر روی آن پیاده سازی شود چه نوع سروری است.

در همه پلتفرم‌ها نمی‌توان از همه زبان‌های برنامه نویسی وب استفاده کرد. برای مثال اگر سرور شما یک سرور ویندوزی باشد در این صورت برای اجرای زبان برنامه نویسی ASp مناسب است. البته زبان‌هایی هم وجود دارند که می‌توانند هم بر روی سرور ویندوز و هم بر روی لینوکس اجرا شوند مانند زبان برنامه نویسی C.

باید مشخص کنید که در چه زمینه‌ای قرار است به فعالیت بپردازید. این موضوع نیز انتخاب بهترین زبان‌های طراحی سایت نقش مهم و کلیدی دارد. باید با توجه به فعالیت‌هایی که قرار است در حوزه مربوطه انجام دهید زبان برنامه نویسی مورد نیاز را انتخاب کنید. برای این کار می‌توان یک بررسی ساده کرد و دید که پروژه‌هایی که در حوزه مورد نظر موفق عمل کرده‌اند از چه زبان‌هایی برای تولید آن پروژه‌ها استفاده شده است.

زبان‌های طراحی سایت بشناسید

البته اینکه به زبان‌های جدید نیز نظری داشته باشیم می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد. ولی باید توجه کنیم که آن زبان جدید یادگیریش ساده باشد.

فرض کنید شما یک زبان برنامه نویسی بسیار پر قدرت اما دشوار و سخت را انتخاب می‌کنید و بعد برای انجام پروژه خود مجبور هستید که از نیروهای متخصص و فوق حرفه‌ای برای این کار استفاده کنید که در این صورت هزینه و دستمزد آنها ممکن است برای برخی از پروژه‌های نسبتاً بزرگ توجیه اقتصادی نداشته باشد. در ادامه ما به معرفی برخی از بهترین زبان‌های طراحی سایت می‌پردازیم.

جاوا اسکریپت جزو ملزومات و یکی از زبان‌های طراحی سایت

جاوا اسکریپت را نمی توان جزو یکی از کامل ترین زبان‌های طراحی سایت دانست بلکه یکی از زبان های اسکریپتی مهم و تاثیر گذار در طراحی صفحات وب است. این زبان بخش مهم و بسیار بزرگی از طراحی صفحات وب را java script و Html و CSS تشکیل می‌دهند. این زبان را با زبان جاوا نباید مقایسه کرد.

زیرا زبان جاوا یک زبان برنامه نویسی کامل و همه چی تمام است. اما java script یک زبان اسکریپت نویسی است که در طراحی صفحات جذاب و واکنش گرا وب می‌تواند به کار گرفته شود. با استفاده از این زبان اسکریپتی می‌تواند از نظر گرافیکی بر روی طراحی سایت کار کرد.

همچنین برای کنترل کاراکترهای ورودی و اعتبار سنجی در طراحی سایت به کار گرفته شود. جاوا اسکریپت را می‌توان یک زبان چند وجهی دانست که می‌تواند از توابع، api ها المان‌های html در طراحی یک سایت زیبا از آن استفاده کرد.

زبان‌های طراحی سایت بیشتر بشناسید

شکل گیری زبان اسکریپتی جاوا

در ابتدای به وجود آمدن زبان اسکریپتی جاوا اسکریپت از آن بیشتر در طراحی صفحات وب و در سمت کاربر استفاده می‌شده است اما به مرور زمان که بر توانایی‌های آن افزوده کشت اکنون در سمت سرور به صورت node.js استفاده می‌شود.

امروزه حتی می‌توان در برنامه‌های مانند مایکروسافت ورد و نرم افزارهای pdf ردپای استفاده از زبان اسکریپتی جاوا اسکریپت را مشاهده کرد.

یادگیری زبان جاوا اسکریپت برای کسی که می‌خواهد در طراحی وب سایت موفق شود امری لازم و ضروری است زیرا این زبان اسکریپتی هم یادگیری‌اش آسان است و هم این که کاربرد زیادی دارد به حدی که فریم ورک هایی مانند بوت استریپ را با همین کدهای جاوا اسکریپت تولید کرده‌اند که استفاده از این فریم ورک ها می‌تواند در طراحی و توسعه وب سایت سرعت و کیفیت را بالا ببرد.

همچنین همان طور که می‌دانید تمام مرورگرهای وب در حال حاضر از این زبان اسکریپتی به طور کامل پشتیبانی می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتماً این زبان را جزو بهترین زبان طراحی سایت در نظر بگیرید و اگر با آن آشنایی کافی ندارید حتماً شروع به یادگیری آن کنید. زبان جاوا اسکریپت را نیز می‌توان یکی از بهترین زبان‌های طراحی سایت دانست که آشنایی با آن برای یک طراح وب سایت لازم و ضروری است.

پایتون جزو بهترین زبان‌های طراحی سایت

زبان برنامه نویسی پایتون در ردیف بهترین زبان‌های طراحی سایت قرار دارد زیرا این زبان در کنار سادگی بسیار مقیاس پذیر بوده و همچنین از شی‌ء گرایی به طور کامل پشتیبانی می‌کند. این زبان برنامه نویسی در ابتدا که به وجود آمد برای انجام پروژه‌های علمی توسط دانشمندان به کار گرفته شد.

زبان‌های طراحی سایت چگونه اند

زبان برنامه نویسی پایتون جزوه زبان‌های برنامه نویسی است که در بین برنامه نویسان توانست خیلی سریع طرفداران خاص خود را پیدا کند. آمار سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که چیزی در حدود ۲۷ درصد برنامه نویسان زبان برنامه نویسی پایتون را برای انجام برنامه‌های خود انتخاب کردند. قابلیت بالای این زبان به حدی است که در بسیاری از برنامه‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

برای مثال یک پروتوتایپ ساده تا یک وب‌سایت فروشگاهی بزرگ می‌تواند با زبان برنامه نویسی پایتون توسعه داده شود. این زبان برنامه نویسی جزو زبان‌های برنامه نویسی سریع و آسان به حساب می‌آید. بهره وری و خوانایی و قدرت کاربردی این زبان برنامه نویسی مخصوصاً وقتی که با فریم ورک های دیگر به کار گرفته می‌شود به حد اعلای خود می‌رسد.

زبان برنامه نویسی Php جزو مهم ترین زبان‌های طراحی سایت

مطمئناً همگی شما با زبان برنامه نویسی php که جزو بهترین زبان‌های طراحی سایت است و از زبان‌های محبوب و پرطرفدار برای توسعه وب سایت‌ها به شمار می‌رود آشنایی کافی دارید. زبان برنامه نویسی php یک زبان متن‌باز سمت سرور بوده و به جرأت می‌توان گفت که بهترین زبان در طراحی وب سایت است.

این زبان علاوه بر قدرت زیاد از زمان بارگذاری سریع برخوردار است و همچنین ارزان بودن خود زبان برنامه نویسی و همچنین سرور و هاستی که قرار است بعد از طراحی سایت تهیه شود باعث شده است که بر محبوبیت آن روز به روز افزوده شود.

بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا از این زبان برای طراحی خود استفاده می‌کنند از سایت‌های بزرگی که با این زبان حوزه داده شد نمی‌توان به فیس‌بوک و وردپرس اشاره کرد. زبان برنامه نویسی php فقط بر روی سرورهای که بر روی آن پی اچ پی نصب شده باشد قابل اجرا است.

PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که برای توسعه وب سایت‌های Static یا وب سایت‌های Dynamic یا برنامه‌های وب استفاده می‌شود. PHP مخفف Hypertext Pre-processor است، که در ابتدا برای طراحی و توسعه صفحات شخصی از آن استفاده می‌شد.

زبان برنامه نویسی جاوا یکی از زبان‌های طراحی سایت

یکی دیگر از زبان‌های بزرگ و مهم که جزو بهترین زبان‌های طراحی سایت است زبان برنامه نویسی جاوا است. این زبان یک زبان برنامه نویسی تمامشی گرا بوده و توسط شرکت sun Microsystems به وجود آمد. این زبان آن‌قدر بزرگ و کامل است که حتی به یک استاندارد برای کسانی که به توسعه بازی و برنامه‌های موبایل می‌پرداختند تبدیل شد. از این زبان می‌توان در طراحی سایت‌های بزرگ و کوچک استفاده کرد.

زبان‌های طراحی سایت چه زبان هایی هستند

از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی که با زبان جاوا نوشته شده‌اند می‌توان به سایت ebay و youtube و آمازون و لیندکین اشاره نمود. برنامه‌هایی که به زبان جاوا نوشته می‌شوند می‌توانند در سیستم عامل‌های مختلفی مانند مک، لینوکس، ویندوز به کار گرفته شوند. پتانسیل و قابلیت این زبان برنامه نویسی آن‌قدر زیاد است که می‌تواند در اکثر وسایل الکترونیکی و برقی مورد استفاده قرار گیرد.

در ابتدا که این زبان برنامه نویسی معرفی شد هدفش بیشتر بر طراحی صفحات وب و قابلیت اجرا بر روی اکثر سیستم عامل‌ها متمرکز بود و توانسته است در این چند ساله اخیر رشد فراگیری داشته باشد تا جایی که بیشتر زبان‌های برنامه نویسی که امروزه مشاهده می‌کنیم به نحوی از همین زبان برنامه نویسی جاوا در ساختارشان بهره برده‌اند.

Ruby یکی از بهترین زبان‌های طراحی سایت

Ruby یکی از بهترین زبان‌های طراحی سایت است و بیشتر برای طراحی سایت و اپلیکیشن های موبایل استفاده می‌شود. زبان ruby جزو زبان‌های متن باز داینامیک به حساب می‌آید و به خوبی می‌تواند برنامه نویسی دستوری و توابع را با آن انجام داد و از مقیاس پذیری بالایی برخوردار می‌باشد.

درک کدهای نوشته شده با این زبان بسیار آسان است و به سادگی می‌توان این زبان برنامه نویسی را یاد گرفت. اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید کارهای خلاقانه و جالبی را با این زبان انجام دهید. برای طراحی سایت‌های خلاق و جذاب فریم ورک Ruby on Rails را که جزو فریم ورک های اصلی این زبان برنامه نویسی است را یاد بگیرید. در وب سرورهایی که از ترافیک بالایی برخوردار هستند استفاده از روبی توصیه می‌شود.

از پلتفرم‌های بزرگی که روبی را به کار می‌برند می‌توان به Twitter، hulu و scribd اشاره کرد. اگرچه این زبان برنامه نویسی بسیار قدرتمند و کارا است و در طراحی سایت می‌تواند به کار گرفته شود اما به دلیل این که برای اجرای آن نیاز به نیازمندی‌های جانبی بیشتری نسبت به php و java و پایتون دارد و همچنین‌هاست هایی که بتوانند این نیازمندی‌ها و ابزارهای لازم را در اختیار بگذارند بسیار کم هستند.

بنابراین می‌بینیم که طرفداران زیادی به سمت استفاده از زبان برنامه نویسی روبی جذب نمی‌شوند. معمولاً بهترین زبان‌های طراحی سایت زبان‌هایی مانند php، java و پایتون و سی شارپ و asp.net هستند که در سطح وسیعی از آن‌ها استفاده می‌شود.

بهترین زبان‌های طراحی سایت

زبان برنامه نویسی #C یکی از بهترین زبان‌های طراحی سایت

این زبان برنامه نویسی یکی دیگر از بهترین زبان‌های طراحی سایت است و نه تنها برای طراحی سایت بلکه می‌تواند برای انجام پروژه‌های بسیار بزرگ استفاده شود.

زبان سی شارپ که در فریمورک ASp.net به کار گرفته می‌شود می‌تواند جزو بهترین زبان طراحی سایت شناخته شود. زیرا هم از قابلیت‌های جاوا برخوردار است و هم کسانی که با این زبان برنامه نویسی و زبان‌هایی چون C و C++ آشنایی داشته باشند می‌توانند به راحتی آن را فرا گیرند.

طراحی سایت با ASP.NET فریمورک

ASP.NET یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه چارچوبی است که بهترین زبان‌های طراحی سایت را پشتیبانی می‌کند. بر مبنای آن زبان‌های برنامه نویسی مانند C#، ویژوال‌بیسیک و C++ و دیگر زبان‌های تحت این فریم ورک می‌توانند برای طراحی و توسعه یک وب سایت به کار گرفته شوند.

این فریمورک امروزه قادر است در بیشتر سیستم عامل‌ها و با بیشتر زبان‌های برنامه نویسی به کار گرفته شود. از asp.net برای انجام برنامه‌های تحت وب بزرگ که نیاز به پیچیدگی‌های زیاد دارند استفاده می‌شود.

از آنجایی که رابط کاربری آن ساده و کاربر پسند است و ماژول‌های آماده زیادی در اختیار برنامه نویس قرار می‌دهد برنامه نویسی با آن بسیار لذت بخش خواهد بود. البته توجه داشته باشید که برای استفاده از این امکانات نیاز به نصب نرم افزار ویژوال استودیو دارید که نرم افزار بسیار گرانی است البته نه در کشور ما!

در انتها باید گفت که از موارد دیگری که در انتخاب بهترین زبان‌های طراحی سایت باید آن را مد نظر قرار دهید اندازه پروژه است. برای مثال وقتی که پروژه شما به‌اندازه کافی بزرگ باشد باید زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید که قابلیت توسعه آن پروژه بزرگ را در دراز مدت داشته باشد.

کاربردترین زبان‌های طراحی سایت

یکی دیگر از موارد این است که مشخص کنیم این زبان برنامه نویسی آیا بهره‌وری و قدرت کافی دارد و به سادگی قابل استفاده و در دسترس است یا نه؟ اگر زبان برنامه نویسی هر چقدر هم و پرقدرت باشد، اما دسترسی به آن دشوار و به نحوی هزینه بر باشد نمی‌تواند ما را در رسیدن به اهدافمان موفق گرداند. بنابر این این نکات را در خصوص انتخاب بهترین زبان‌های طراحی سایت باید در نظر گرفت.