چرا به سئو نیاز داریم و کاربرد سئو چیست

یکی از وظایف اصلی بهینه ‌سازی موتور جستجو یا کاربرد سئو این است که سایت شما به اندازه ای مناسب باشد که هم برای کاربران و هم برای موتور های جستجو قابل ‌درک باشد. با وجود این واقعیت که موتور های جستجو به طور مداوم در حال پیشرفت و توسعه هستند، هنوز قادر به درک سایت ‌ها به شکل مردم نیستند. کاربرد سئو به موتور های جستجو برای درک محتوای سایت‌ ها و تعیین اینکه آیا آن ‌ها برای کاربران مفید خواهند بود، کمک می‌کند. مخالفان SEO می‌توانند سعی کنند شما را در نیاز به بهینه ‌سازی این سایت منصرف کنند.

هر کسی که حداقل کمی با خود فکر می‌کند، باید درک کند که بهتر است سیستمی ایجاد کند که بتواند به طور مستقل از میان معماری ‌های پیچیده عبور کند و از سئو استفاده کند، تعداد نا محدودی از کد های پیچیده را بررسی کرده و سایت ‌های مرتبط را پیدا کند. این بسیار راحت ‌تر از جستجوی صفحات است که گفته می ‌شود توسط متخصصان بدون مجوز “بهینه” شده‌ اند.

تصور کنید که شما عکسی از سگ خود را در اینترنت قرار داده‌اید. یک فرد می‌ تواند آن را به شکل زیر توصیف کند: “یک سگ سیاه، متوسط به اندازه، شبیه یک لابرادور است و در پارک بازی می‌کند” تا حداقل نیمی از این اطلاعات را درک کنند. بنابراین آن ‌ها چطور می‌توانند توضیح دهند که چه چیزی در عکس دیده می‌شود؟ در اینجا سئو به کمک ما می آید که به موتور های جستجو برای درک محتوا کمک می‌کند.

چرا به سئو نیاز داریم؟

برای ایجاد محتوایی که برای موتورهای جستجو قابل‌ درک باشد، شما باید بدانید که موتور های جستجو چه کاری می‌توانند انجام دهند و نمی‌توانند انجام دهند.

موتورهای جستجو سئو چه کار هایی انجام میدهند؟

همان طور که در اول این راهنما اشاره شد، موتور های جستجوی اصلی بر روی یک اصل کار می‌کنند. ربات‌ های جستجو سایت ‌ها را جستجو می‌کنند، لینک‌ ها و محتوای شاخص را در پایگاه ‌داده ‌های بزرگ دنبال می‌کنند. آن‌ ها این کار را به لطف فناوری ‌های هوش مصنوعی انجام می‌دهند که توانایی آن شگفت ‌انگیز است.

اما مهم نیست که موتور های جستجو و کاربرد سئو چقدر باهوش هستند. در عملکرد آن ‌ها محدودیت ‌های متعددی وجود دارند که منجر به بروز مشکلاتی در هنگام نمایه ‌سازی و رتبه ‌بندی صفحات می‌گردند.

دلیل استفاده از سئو

مزایای سئو

در زیر مضرات اصلی موتورهای جستجو وجود دارد:

  1.  مشکلاتی که هنگام جستجوی صفحات روی می‌دهند.
    موتور های جستجو نمی‌دانند که چگونه فرم‌ های آنلاین (مانند ورود به سیستم و رمز عبور)را پر کنند، بنابراین آن ‌ها همیشه نمی‌توانند به محتوا دسترسی داشته باشند.
  2. وب سایت ‌های CMS اغلب نسخه ‌های صفحه تکراری ایجاد می‌کنند، که یک مشکل جدی برای موتور های جستجو است که به دنبال محتوای منحصر به فرد هستند.
  3. اشتباهات در دستورالعمل ‌های برای ربات ‌های جستجو و کاربرد سئو، یعنی در فایل robots.txt، می‌توانند سایت غیرقابل‌ دسترس برای موتور های جستجو را ایجاد کنند.
  4. فقدان یک ساختار سایت مرجع می‌تواند منجر به این واقعیت شود که موتور های جستجو قادر به شاخص کردن تمام صفحات سایت نیستند و یا آن‌ ها را برای نمایش در صفحه نتایج مهم نمی ‌دانند.
  5. اگرچه موتور های جستجو و یادگیری فرمت های دیگر بجز متن HTML، هنوز هم برای تشخیص محتویات فایل ‌های رسانه ‌ای، از جمله تصاویر، عکس‌ها، ویدیو و صوت مشکل است.

 مشکلات در تعیین ارتباط محتوا و سئو

موتور های جستجو می ‌توانند در تعیین ارتباط متن مشکل داشته باشند، اگر از واژه ‌های استفاده ‌نشده، استفاده کنند این مشکلات بوجود می آِیند. برای مثال، “تجهیزاتی برای سرد کردن محصولات” به جای “یخچال”. برخی از subtleties زبانی، مانند استفاده از نوع آمریکایی نوشتن کلمه “colour” به جای “color” بریتانیایی، نیز می‌تواند موتور جستجو را گیج کند. برای تعیین اینکه کدام گزینه بهتر است از ابزار برای انتخاب کلمات کلیدی استفاده کنید و گزینه ‌ای را انتخاب کنید که مخاطب شما به دنبال آن است.

مشکلات با ترویج متن می‌تواند به وجود آید اگر زبان مقاله با زبان مخاطب اصلی همخوانی نداشته باشد. برای مثال، اگر شما یک صفحه را در لهستان تبلیغ کنید، اکثر بازدید کنندگان سایت شما ژاپنی هستند.پ

چرا باید از سئو برای وب سایت خود استفاده کنیم

سیگنال ‌های متنی Ambiguous، کار موتور های جستجو را پیچیده می‌کنند. اگر شما “بهترین قهوه مکزیکی” را در نظر بگیرید جایی که قهوه عالی در آن سرو می‌شود، برای سیستم ‌های جستجو دشوار خواهد بود تا موضوع اصلی مقاله را مشخص کند.

کاربرد سئو تنها توسعه جزییات فنی نیست که به جستجوی موتور های جستجو کمک می‌کند. کاربرد سئو به طور مستقیم مربوط به بازاریابی است.همانطور که می‌دانیم، زمانی که مکان ‌های رتبه ‌بندی، موتور های جستجو از معیار های ارتباط و اهمیت محتوا استفاده می‌کنند. شما می‌توانید یک وب سایت بی‌نقص ایجاد کنید، اما اگر آن را بهینه نکنید، برای موتور های جستجو قابل‌ رویت نخواهد بود.

تعریف بهتر برای سئو

در سئو یک فرض فلسفی وجود دارد که اگر یک درخت بیفتد، وقتی کسی در آن نزدیکی نیست که صدای افتادن را بشنود، آنگاه این صدا ممکن است اصلا وجود نداشته باشد. این نظریه برای موتور های جستجو و محتوا قابل ‌استفاده است. به عبارت دیگر، اگر کسی در مورد محتوای شما صحبت کند موتور های جستجو ممکن است به آن توجه نکنند.

خود موتور های جستجو و کاربرد سئو نمی‌دانند که چگونه کیفیت محتوا را اندازه ‌گیری کرده و اهمیت آن را ارزیابی کنند. تنها افراد می‌توانند این کار را بکنند. هر چه باشد، آن‌ ها اطلاعات را پیدا می‌کنند، نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند، نظر می‌ دهند و به آن اشاره می‌کنند.

بنابراین، محتوای کیفیت را نمی توان ایجاد کرد آن ‌ها باید به اشتراک گذاشته شوند و باید در مورد آن صحبت کرد. موتور های جستجو به طور کامل با جستجو و ترویج مکان ‌های عمومی سازگار هستند، اما این محبوبیت را تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهند. این وظیفه بازاریاب ‌های اینترنتی است.

ماهیت رقابتی موتورهای جستجو

به هر صفحه با نتایج جستجو نگاه کنید، و متوجه خواهید شد که چرا کاربرد سئو همیشه مورد نیاز است. ما هنوز اعتقاد داریم که بیشتر شرکت ‌ها از کاربرد سئو سود می ‌برند. هر شرکت می‌تواند از بلوک ‌های ساختمانی اصلی سئو استفاده کند. کد اساسی وب سایت شما ممکن است شما را در موتور های جستجو قرار ندهد.

کاربرد سئو و محتوا

محتوای وب سایت شما در جای دیگری در وب، نیاز به درخواست برای موتور های جستجو دارد. در حالی که نیازی به بیش از حد تهاجمی در دریافت عبارات کلیدی در نسخه شما وجود ندارد. این نادر است که یک صفحه برای کلمه کلیدی که در کپی ظاهر نمی ‌شود، طبقه ‌بندی شود.

کاربرد سئو

کاربرد سئو و ارتباطات سئو

هر کسی می ‌داند که لینک ‌ها همان چیزی هستند که موتور های جستجوی و کاربرد سئو اصلی از آن ها به عنوان سیگنال ‌های ربط اصلی استفاده می‌کنند. اما در مورد آن ها به عنوان “ساختمان لینک” فکر نکنید چون باعث می‌شود افراد گیج شوند و فکر کنند که باید چیزی بسازند که باعث ایجاد ارتباط با ساختمان شود.

تقریبا در همه موارد این ایده بدی است. اصول ساختمان لینک کیفیت نیستند. روابط ساختمان با influencers یک روش امتحان و درست برای ایجاد ارتباطات پایدار است که به وب سایت ‌ها لینک می‌دهد که رسانه ‌های اجتماعی سئو هستند. اما استفاده از رسانه ‌های اجتماعی برای تعامل با مشتریان و influencers یکی از بهترین روش ‌ها برای ایجاد ارتباطات است که منجر به پیوند ها می‌شود. هر فرد درگیر در سئو یا ایجاد محتوا باید در جدول بازاریابی رسانه‌ای اجتماعی جای بگیرد.

ضبط

داشتن یک برنامه تجزیه و تحلیل قوی برای یک برنامه کاربرد سئو مفید است. توانایی تعیین آنچه که کار می‌کند و آنچه که ضروری نیست مهم است. هر کلمه کلیدی، کار فروش را انجام نمیدهد، اما به فروش کمک می‌کند.

هیچ‌کس در جستجوی محصول یا سرویس شما نیست

متاسفانه اولین تاکتیک ما با مشتری یک برنامه کامل سئو است. هنگامی که ما تحقیق کلمه کلیدی را تمام کردیم، فکر میکردیم که کارساز نخواهد بود.بنابراین به یک کمپین آگاهی که تبلیغات اجتماعی را با بازاریابی محتوا می ‌پرداخت، ساختیم. امروز، کوله ‌پشتی ‌ها به سازندگان کالاهای ورزشی اصلی فروخته می‌شوند و یک برنامه سئو در حال حاضر به ما برای فروش محصولات کمک خواهد کرد.

شرکت شما نیاز به نتایج سریع دارد

سئو به طور معمول بهترین بازدهی سرمایه را انتخاب می‌کند اما کند است. هر کسی که تا کنون یک شرکت سئو را اداره می‌کند می‌داند میداند که این فرایند کند است و نیاز به صبر دارد.

نکته: آیا شما مخاطبین را هدف قرار می‌دهید که به طور خاص به لحاظ فنی آگاه نیستند؟ بینگ به بهتر از Google تبدیل می‌شود. بینگ همچنین ROI یا کاربرد سئو بهتری را برای یک نقطه فراهم می‌کند. شما می‌خواهید حجم فروش را که می‌توانید با گوگل و فیس بوک به دست آورید، بخرید، اما شما فروش بیشتری را از بازدید کنندگانی که روی آگهی شما کلیک می‌کنند، دریافت خواهید کرد.

افزایش یازدید سایت با سئو

شما شرکت سازمانی هستید که در یک قرارداد با CMS بسیار سخت گرفتار هستید. انجام دادن کیفیت سئو بر روی یک سایت شرکت بزرگ، نیاز به یک skillset خاص دارد.شما نه تنها باید وسائل خود را بدانید، بلکه باید قادر به استفاده از ترغیب، اجبار، فعالیت سیاسی، groveling، و مبارزه با کم ‌ترین تغییرات ایجاد شده در کاربرد سئو بسیاری از سازمان ‌های بزرگ باشید و برخی اوقات تصمیمات توسط افرادی گرفته می‌شوند که تمام پیامد های اقدامات آن‌ه ا را درک نمی‌کنند.

اما بسیاری از این سئو ها تعمیرات آسانی ندارند، به خصوص در یک سازمان که یک صف ۴ ماهه و چهار تاییدیه برای تغییر یک meta لازم است.نکته این است که شرکت‌ ها معمولا پول کافی برای صرف هزینه تبلیغات قوی دارند.

شما می‌خواهید رویداد ها، تحول مرتب، یا پیشنهاد ها را ارتقا دهید

استفاده از سئو برای مسائلی که به سرعت تغییر می‌کنند، دشوار است.اگر یک رویداد برای ترویج داشته باشید، سئو به شما کمک نخواهد کرد. زمانی که این رویداد در شاخص اصلی رده ‌بندی می‌شود، احتمالا برای مشارکت یا رویداد بیش از حد دیر خواهد بود. همین مساله برای وب سایت‌ ها نیز صادق است. به عنوان مثال، Woot.comکه موجودی نامتجانس دارند که همیشه در حال تغییر هستند. گرفتن یک محصول indexed که در عرض یک ماه به فروش نخواهد رسید، اتلاف وقت و تلاش است.

شما پول کم و حتی منابع کمی در اختیار دارید

اگر یک کسب ‌و کار کوچک را شروع کرده باشید و فقط ۵۰۰۰ دلار برای صرف بازاریابی خرج کردید.قطعا باید تلاش کنید تا پنج ستون سئو را در سایت خود بهبود دهید، اما زمان و تلاش لازم برای انجام کیفیت سئو با صرف پول و منابع ممکن است.

تا زمانی که بتوانید پول را صرف کاربرد سئو کنید و سپس آن را انجام دهید در دراز مدت، بهترین سرمایه‌گذاری است که تا به حال انجام خواهید داد.حتی اگر این کار را خودتان انجام دهید، باید ساعت ‌ها وقت صرف یادگیری کنید. می‌توانید آن زمان را صرف کسب ‌و کار خود کنید.

من همیشه می‌گویم که کاربرد سئو علم موشک نیست، بیشتر شبیه لوله‌کشی است. می‌توانید چند فیلم یوتیوب را تماشا کنید تا بفهمید چگونه سینک خود را تعمیر کنید، درست مثل این که می‌توانید برخی از سئو را یاد بگیرید و برخی چیزها را در سایت خود ثبت کنید. اما اگر بخواهید سینک خود را تعمیر کنید و ویدئوی اشتباهی را تماشا کنید، با یک مشکل بزرگ سر و کار پیدا خواهید کرد.

چرا سئو مهم است؟ و کاربرد سئو

در حالی که به تبلیغات، رسانه ‌های اجتماعی و دیگر سیستم ‌عامل ‌های آنلاین پرداخته می‌شود، اغلب ترافیک آنلاین با موتور های جستجو و کاربرد سئو هدایت می‌شود. نتایج جستجوی ارگانیک، خرید و فروش املاک و مستغلات بیشتری را پوشش می‌دهند و نسبت به جستجوگران، اعتبار بیشتری پیدا می‌کنند و بیشتر از تبلیغات دستمزد دریافت می‌کنند. برای مثال، از تمام جستجو های ایالات ‌متحده، تنها ۲.۸ % از مردم بر روی تبلیغات پرداخت ‌شده کلیک می‌کنند.

تاثیر سئو بر وب سایت

به طور خلاصه: کاربرد سئو بالغ بر ۲۰ X فرصت ترافیکی بیشتر نسبت به PPC در هر دو موبایل و دسکتاپ است.سئو به یکی از تنها کانال ‌های بازاریابی آنلاین است که وقتی درست تنظیم می‌شوند، می‌توانند به پرداخت سود سهام در طول زمان ادامه دهند.

اگر یک قطعه از محتویات را که شایسته رتبه ‌بندی کلمات کلیدی مناسب است فراهم کنید، ترافیک شما می‌تواند به مرور زمان تقسیم شود، در حالی که تبلیغات نیاز به سرمایه‌ گذاری مستمر برای ارسال ترافیک به سایت شما دارد. موتور های جستجو باهوش ‌تر می‌شوند، اما هنوز به کمک ما نیاز دارند.

بهینه سازی وب سایت یکی از دلایل کاربرد سئو

Optimizing سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتور های جستجو کمک می‌کند به طوری که محتوای شما می‌تواند به درستی شاخص شده و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

بهینه‌ سازی موتور جستجو به این دلیل مهم است که:

اکثر موتور های جستجو به احتمال زیاد روی یکی از ۵ پیشنهاد برتر در صفحات نتایج SERPS کلیک می ‌کنند. برای این که از این مزیت استفاده کنید و بازدید کنندگان را به وب سایت خود و یا مشتریان خود به فروشگاه آنلاین خود جلب کنید، وب سایت شما باید در یکی از بهترین موقعیت ‌های خود ظاهر شود.

کاربرد سئو نه تنها در مورد موتور های جستجو بلکه عملکرد خوب SEO برای بهبود تجربه کاربر و قابلیت استفاده از یک وب سایت است.
کاربران به موتور های جستجو اعتماد می‌کنند و حضور در موقعیت ‌های بالا برای کلمات کلیدی که کاربر در حال جستجو است را افزایش می‌دهد.

کاربرد سئو و تاثیر سئو بر شبکه های اجتماعی

کاربرد سئو برای ترویج اجتماعی وب سایت شما خوب است. افرادی که وب سایت شما را با جستجوی گوگل یا Yahoo پیدا می‌کنند احتمالا آن را در فیس بوک، توییتر و یا دیگر کانال ‌های رسانه ‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند.

SEO برای کارکرد روان یک وب سایت بزرگ مهم است. وب سایت ‌ها با بیش از یک نویسنده می‌تواند به روش مستقیم و غیر مستقیم از SEO بهره ‌مند شود. مزیت مستقیم آن‌ ها افزایش ترافیک موتور جستجو و سود غیر مستقیم آن‌ها داشتن یک چارچوب مشترک checklists برای استفاده قبل از انتشار محتوای وب سایت است.

کاربرد سئو می‌تواند شما را جلوتر از رقابت قرار دهد. اگر دو وب سایت یک چیز مشابه را می‌فروشند، وب سایت جستجو بهینه به احتمال زیاد مشتریان بیشتری خواهد داشت و فروش بیشتری خواهد داشت.

SEO نسبتا ارزان است

این یک هزینه بازاریابی نیست؛ این یک سرمایه‌ گذاری کسب ‌و کار واقعی است. اجرای خوب کاربرد سئو به مدت چند سال سود را حفظ خواهد کرد و مانند اکثر چیز ها در زندگی، تنها با توجه بیشتر و سرمایه‌گذاری بهتر خواهد شد.

سئو همیشه به روز رسانی می‌شود

بسیار عالی است که تاکتیک‌ های SEO بر روی وب سایت برند و ویژگی‌های دیجیتالی آن اجرا شود، اما اگر قرارداد کوتاه ‌مدت (محدودیت‌های بودجه‌ای، و غیره) بطور مداوم ارزیابی مجدد نشود، به یک آستانه خواهد رسید که در آن دیگر نمی‌تواند به بهبود و بازدهی برسد با تکامل دنیای جستجو، اساسا به صلاحدید گوگل، نیاز به نظارت دائم برای تغییرات پیش از رقابت و امیدوارانه در صفحه اول دارد.

تاثیر سئو بر شبکه های اجتماعی 

فعال بودن و نظارت بر تغییرات الگوریتم اصلی همیشه به نفع برند هایی است که این کار را انجام می‌دهند.
ما می‌دانیم که گوگل هزاران الگوریتم را در یک سال تغییر می‌دهد. خیلی زود سقوط می‌کند و برگشتن به آن بسیار مشکل خواهد بود. از فواید کاربرد سئو به کسب اطمینان از این که اجتناب می‌شود کمک می‌کند.

نیازی به پرداخت هزینه تبلیغات در SEO نیست

رتبه بندی ارگانیک Google کاملاً به آنچه الگوریتم آن تعیین می کند پایه گذاری شده است.این بدان معناست که وقتی صفحه ای را ایجاد کردید که موتور جستجو شایسته آن باشد که کاربران خود را به سمت آن هدایت کند، می تواند پس از انتشار آن، مشتریان را ماه ها (یا حتی سالها) به سمت سایت شما جلب میکند.