آشنایی بیشتر با بازاریابی از طریق تولید محتوا تصویری

بازاریابی محتوای تصویری شامل استفاده از محتوای بصری مانند انواع‌ GIF، ‌تصاویر و فیلم‌ها برای انتقال اطلاعات به مخاطبان، ایجاد ارتباطات عاطفی و رشد تجارت و کسب و کار افراد است. برخلاف تصور عمومی، بازاریابی محتوای تصویری فقط به اشتراک‌گذاری تصاویر زیبا و اینفوگرافیک‌ها نیست. در واقع این به درک و پردازش تصاویر بستگی دارد. فهم درست در این زمینه باعث تولید محتوا‌ باکیفیت و انتقال هرچه بهتر اطلاعات مورد نظر می‌شود و در نهایت شما را به هدفتان در زمینه بازاریابی محتوا می‌رساند.

تولید محتوا تصویری
تولید محتوا تصویری

بهترین روش‌ها برای استفاده از تولید محتوا تصویری

طبق تحقیقات انجام گرفته، هنگام تولید محتوا اطلاعات بصری نسبت به متن ساده یا اطلاعات شنیداری برای مدت زمان طولانی‌تری در ذهن باقی می‌مانند. همچنین ثابت شده که تصاویر بصری باعث بهبود یادگیری و درک مطلب می‌شوند و انگیزه برای پیگیری محتوا را افزایش می‌دهند. وقتی نوبت به بازاریابی می‌رسد، روش‌های مختلفی وجود دارند که از طریق استفاده از تصاویر می‌توانند شما را سریع‌تر به مقصد برسانند. در اینجا بهترین روش‌ها برای استفاده از تولید محتوا تصویری آورده شده است.

  • از ابزار طراحی اینفوگرافیک مانند VISME استفاده کنید

یک جلوه بصری زیبا می‌تواند موضوع را جالب و سرگرم کننده نشان دهد. هنگام تولید محتوا، ‌تصاویری به آن ‌اضافه کنید، تا خواننده را درگیر مطلب نمایید. محتوای عکسی به راحتی قابل هضم است. با نشان دادن مفاهیم در چند قطعه بصری، درک اطلاعات را آسان‌تر ‌کنید. مردم دوست دارند تصاویر و فیلم‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. دکمه‌های اشتراک اجتماعی را به اینفوگرافیک و تصاویر خود اضافه کنید تا اشتراک‌گذاری اجتماعی برای مخاطبان جذاب شود. ویژوال برای سئو خوب است؛‌ تصاویری با برچسب‌های مناسب alt می‌توانند در موتورهای جستجوی تصویرهای متناسب و مرتبط‌ با کلمات کلیدی را نشان دهند. به علاوه، اشتراک‌گذاری بیشتر می‌تواند به ایجاد بک لینک برای وب سایت شما کمک کند، که این در نهایت ‌رتبه‌بندی موتور جستجوی شما را بهبود می‌بخشد.

تولید محتوا بصری و تصویری می‌تواند باعث افزایش آگاهی افراد از برند شما شود.‌ آرم، نام شرکت و حتی پیوند وب سایت را به اینفوگرافیک و سایر تصاویر خود اضافه کنید، تا آگاهی از برند‌تان را در چندین سیستم عامل مانند رسانه‌های اجتماعی و سایر وبلاگ‌ها افزایش دهید. اکنون که از اهمیت مهم بازاریابی محتوای عکسی آگاه شدید، در ادامه بیشتر به نوع تصویری که می‌توانید برای جذاب‌تر شدن محتوا خود استفاده کنید می‌پردازیم.

  • از اینفوگرافیک‌ها استفاده کنید

از بازاریاب گرفته تا مصرف کننده، همه عاشق اینفوگرافی هستند. آن‌ها عالی به نظر می‌رسند، به راحتی قابل اشتراک هستند و می‌توانند تعداد زیادی اطلاعات را در یک نمودار واحد‌ بسته‌بندی‌ کنند. اینفوگرافیک‌ها همچنین ابزارهای شگفت انگیزی برای هدایت ترافیک وب سایت، ارتقا سطح آگاهی، شناخت برند، ایجاد رهبری فکری و تقویت سئو هستند. می‌توانید از آن‌ها به عنوان بخشی از پست‌های وبلاگ خود در جهت افزایش تعامل با مخاطبان استفاده کنید.

  • روی ویدئو و فیلم متمرکز شوید

ویدئوها یکی از محبوب‌ترین انواع محتوا هستند. فیلم نقش اساسی در استراتژی بازاریابی آن‌ها دارد. 88 درصد‌ از بازاریاب‌های ویدئو ادعا می‌کنند، که بازده بازگشت سرمایه از محتوای ویدئویی مثبت است، به همین دلیل از ویدئو برای تولید محتوا خود استفاده می‌کنند. اگر هنوز از ویدئو به نفع خود استفاده نمی‌کنید، مطمئناً نمی‌توانید به خوبی وارد بازار رقابت شوید. روش‌های زیادی برای استفاده از محتوای ویدیویی متناسب با نام تجاری شما وجود دارد. می‌توانید فیلم‌هایی با نمایش بلندگو، فیلم‌های تشریحی، فیلم‌های برای به اشتراک گذاری صفحه، فیلم کوتاه و حتی فیلم‌های غیر رسمی و صریح که اصول و قواعد فرهنگی شرکت را به نمایش می‌گذارند، تولید کنید. به دنبال فرصت‌هایی برای استفاده مجدد از محتوای موجود در ویدئوهای کوتاه و جذاب باشید. به عنوان مثال، می‌توانید پست های وبلاگ خود را به فیلم تبدیل کرده و در YouTube منتشر کنید، تا مخاطبان بیشتری داشته باشید، آگاهی از نام تجاری را بهبود ببخشید و بازدید بیشتری را برای وب سایت خود به ارمغان آورید.

تولید محتوا تصویری
تولید محتوا تصویری

  • محتوای عکسی را در نظر بگیرید

عکس‌ها یکی از محبوب‌ترین انواع محتوای بصری برای انواع مارک‌ها و شرکت‌ها هستند. دستیابی به آن‌ها آسان است و می‌تواند به شما کمک کند تا جلوه شخصی خود را به وبلاگ و محتوای خود اضافه کنید. اما اطمینان حاصل کنید، تصاویری که استفاده می‌کنید خاص و منحصر به فرد باشند و شرکت دیگری قبلاً از آن‌ها استفاده نکرده باشد. ‌در اینجا چند نوع عکس وجود دارد که می‌توانید برای اهداف بازاریابی تولید محتوا استفاده کرد:

عکس  محصولات: با کمک عکس‌های با کیفیت بالا از زوایای مختلف، محصولات را به خوانندگان نشان دهید.

عکس شرکت یا کارخانه: برای به نمایش گذاشتن فرهنگ شرکت، از ‌رویدادهای شرکت، کار تیمی و سایر اقدامات پشت صحنه عکس تهیه کنید.

عکس تیمی: از عکس‌های خنده آور اعضای تیم و کارمندان خود در وبلاگ یا صفحه مربوط به آن استفاده کنید، تا حس و حال انسانی به برند خود اضافه کنید.

عکس‌های سهام: می‌توانید عکس‌های سهام رایگان را در سایت‌های مختلف پیدا کنید. با دقت عکس‌هایی را انتخاب کنید که با مارک شما مطابقت داشته باشند و مربوط به محتوای شما باشند تا بیشترین ارزش را داشته باشند.

انجام کاری که بقیه انجام می‌دهند، کمک چندانی به برجسته شدن برند شما ‌نمی‌کند. در عوض، روش‌هایی برای استفاده از عکس‌ها به روش‌های منحصر به فرد، مانند استخدام عکاس و عکس‌گرفتن از خود، یا ویرایش عکس‌های سهام به روشی خلاقانه پیدا کنید. از فیلترها، روکش متن، جلوه‌ها و تکنیک‌های برش استفاده کنید یا عکس‌های خود را با اشکال و سایر عناصر بصری ترکیب کنید تا خلاقانه‌تر شوند.

  • داده‌ها را به صورت تصویری نمایش دهید

اگر آمار و یافته‌های تحقیق را در محتوای خود گنجانده‌اید، ایجاد نمایشی تصویری از آن داده‌ها را در نظر بگیرید. تجسم داده‌ها می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند نمودار میله‌ای، نمودار دایره‌ای، نمودار خطی، نمودار منطقه، نمودار هیستوگرام و نمودار دونات، شما می‌توانید هنگام تولید محتوا آن‌ها را به صورت عکس و تصویری نمایش دهید. می‌توانید هر مطالعه معتبری را برای تولید محتوا تصویری مورد نظر انجام دهید و یک نمودار سبک اینفوگرافیک ایجاد کنید تا در پست‌های وبلاگ شما قرار گیرد. ‌لینک منبع را در قسمت تصویری یا زیر آن قرار دهید، تا اعتبار محتوای خود را بیشتر کنید.

تولید محتوا تصویری
تولید محتوا تصویری

  • عکس‌هایی را برای صفحه خود در نظر بگیرید

تصاویر صفحه یکی از ساده‌ترین تصاویر برای تولید محتوا با کیفیت هستند. در وبلاگ خود، از عکس‌های صفحه ویرایشگر Visme استفاده کنید، تا خوانندگان خود را با ویژگی‌های جالب توجهی که می‌توانند به کار گیرند، آشنا کنید. از نرم افزارVisme-editor  استفاده نمایید اگر یک محصول دیجیتالی از خودتان را بازاریابی می‌کنید، می‌توانید هنگام صحبت در مورد ویژگی‌های آن، از تصاویر صفحه استفاده کنید تا از ادعاهای خود با شواهد تصویری، پشتیبان تهیه کنید، این امر به اعتماد سازی مخاطبان کمک می‌کند.

  • GIF را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید چیز پر‌زرق و برق‌تری به محتوای خود اضافه کنید، اما نمی‌خواهید به اندازه یک فیلم وقت بگذارید، GIF‌ یک گزینه عالی ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، مارک‌های SaaS می‌توانند از GIF برای نشان دادن عملکرد خدمات خود استفاده کنند. این نمایش در مقایسه با یک تصویر ارزش بسیار بیشتری برای خوانندگان فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید GIF های خود را با استفاده از ابزاری مانند Visme ایجاد کنید. ادغام Visme با GIPHY به شما امکان می‌دهد GIF های مربوطه را درست در داخل ویرایشگر پیدا کنید. همچنین می‌توانید تصاویر Visual متحرک را در Visme ایجاد کرده و به جای فیلم MP4 به صورت GIF بارگیری کرده و سپس در وبلاگ خود بارگذاری کنید یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

  • خودتان تصاویر را ایجاد کنید

وقتی نمی‌توانید تصویری مناسب برای تولید محتوا خود پیدا کنید، خودتان یک تصویر ایجاد می‌کنید. به عبارت دیگر، شما یک تصویر سازی باید انجام دهید. می‌توانید یک تصویرگر استخدام کنید، تا به شما کمک کند تصویرسازی برای نام تجاری و محتوای خود ایجاد کنید، یا می‌توانید از یک ابزار DIY مانند Visme استفاده کنید که با صدها تصویر و نماد داخلی ساخته شده است.

تولید محتوا تصویری
تولید محتوا تصویری

  • نمایش اسلایدی را در نظر بگیرید

روش عالی دیگر برای تولید محتوا ارزشمند، به اشتراک گذاشتن یک نمایش اسلاید با مخاطبان خود است. اسلایدهایی که به خوبی طراحی شده‌اند، به اشتراک گذاشتن خلاصه‌ای از پست وبلاگ، مجموعه‌ای از نکات و حتی مراحل نحوه کار به راحتی کمک می‌کنند. همچنین می‌توانید نمایش اسلایدی برای نمایش محصولات و خدمات شرکت خود ایجاد کنید.

  • از تصاویری تعاملی استفاده کنید

هنگام تولید محتوا تصویری، تصاویر ثابت،‌GIF  و فیلم‌ها تنها گزینه‌های شما نیستند. اگر از ابزاری مانند Visme استفاده می‌کنید، ایجاد تصویری تعاملی آسان است. می‌توانید جلوه‌های شناور، پنجره‌های بازشو، پیوندها، انیمیشن‌ها و موارد دیگر را اضافه کنید و سپس به راحتی تصاویر را در محتوای خود جاسازی کنید.

منبع:

What is Visual Content Marketing? (& How to Grow Using It)