چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

در وهله اول شما باید اهمیت بازاریابی محتوا را برای تجارت و کسب و کار خود را بیاموزید.
آیا تا به حال این جمله را شنیدید ، “محتوا پادشاه است”؟ گرچه بازاریابی محتوا فقط راهی برای جدا کردن دیگر رقیبان است، اما اکنون برای هر برند مدرنی به یک ضرورت تبدیل شده است.
بازاریابی محتوا در قلب موفق ترین کمپین های بازاریابی دیجیتال قرار دارد. در پشت هر نام تجاری عالی، محتوای باارزشی وجود دارد که با مخاطبان شرکت ارتباط دارد.

بازاریابی محتوا چیست؟

برای درک بهتر اهمیت بازاریابی محتوا ، لیستی از مهمترین مزایایی را که بازاریابی محتوا می تواند برای تجارت کوچک شما به ارمغان بیاورد ، جمع کرده ایم:

– شهرت برند خود را با ایجاد اعتماد از طریق بازاریابی محتوا بهبود بخشید.

یکی از بزرگترین مزایایی که در واقع اهمیت بازاریابی محتوا را نشان می دهد ، کیفیت شهرت در محتوای عالی است. در بازار شلوغ دیجیتالی امروز ، بسیار مهم است که مشاغل برای ایجاد اعتماد به مشتریان خود تلاش کنند. اعتماد سازی می تواند به کسب و کار شما در ایجاد شهرت مثبت برند کمک کند.
ایجاد محتوای سفارشی راهی عالی برای آشنایی با مشتریان شما است.

هنگامی که بازدید کنندگان محتوای شما را می خوانند ، آنها شروع به ایجاد نظر درباره مطلب و محتوای سایت شما می کنند. اگر محتوایی که پیدا می کنند جذاب ، آموزشی و با ارزش باشد ، هرچه ارزش بیشتری برای ارائه مطالب خود داشته باشید ، مخاطبان بیشتری را آسان تر جذب خواهید کرد.

-افزایش شانس در تبدیل بازدید کننده به مشتری به کمک محتوا

در این قسمت به چند نمونه از آمارهایی که طی آزمایشات متداوم بر چندین سایت و فروشگاه های آنلاین در ایالات متحده انجام شده است اشاره میکنیم.
بازاریابی محتوا نرخ تبدیل ترافیک سایت را در حدود 6 برابر بیشتر از سایر روشهای بازاریابی دیجیتال را برای مدیران سایت به همراه دارد. (ضروریات ABG)
پس از خواندن مطالب و محتوا در وبلاگ ، 61٪ از مصرف کنندگان آنلاین در ایالات متحده تصمیم به خرید خود گرفتند. (موسسه بازاریابی محتوا)

براساس 74٪ از شرکتهای مورد بررسی ، بازاریابی محتوا منجر به افزایش بازاریابی آنها میشود. (کوراتا)
طبق 72٪ مشاغل مورد بررسی ، محتوای ویدیو می تواند به ارائه یک بازدید عالی کمک کند و تبدیل ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. (CrazyEgg)

– محتوای بهینه شده به بهبود سئو و بهینه سازی شما کمک می کند

طبق گفته Tech Client ، تولید محتوا مؤثرترین تکنیک SEO است. در حقیقت ، سایتهای تجاری که محتوای وبلاگ را به طور مداوم ارسال می کنند ، به طور متوسط ​​434٪ صفحه نمایه شده توسط موتورهای جستجو نسبت به سایتهایی دارند که اصلاً منتشر نمی کنند. هرچه مطالب بیشتری در سایت خود داشته باشید ، موتور جستجوگر صفحات بیشتری را در نتایج موتور جستجو خود برای نمایه سازی و نمایش به کاربران نشان می دهد.

اگرچه صفحات بیشتر لزوماً منجر به ترافیک بیشتر نمی شوند ، اما این امکان را به برند شما می دهد تا برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی کند. به عنوان مثال ، ایجاد وبلاگ در موضوعات مختلف که مربوط به مخاطب هدف شماست ، شانس بیشتری برای رتبه بندی کلمات کلیدی که این کاربران هدف در موتورهای جستجو جستجو می کنند ، رتبه بندی می کنند.ناگفته نماند ، هرچه مطالب بیشتری در سایت خود داشته باشید ، دلایل بیشتری برای بازدید کنندگان به بازدید از سایت شما می دهد. این به معنی زمان بیشتر در سایت است که می تواند بر بهینه سازی موتور جستجوی شما نیز تأثیر بگذارد.

-بازاریابی محتوا یک راه مقرون به صرفه و زود بازده در جذب مشتری

اگرچه بازاریابی محتوا حدود 62٪ کمتر از تاکتیک های بازاریابی سنتی هزینه دارد ، اما طبق گفته DemandMetric حدود 3 برابر بیشتر از آن به نتایج منجر می شود. مقرون به صرفه بودن بازاریابی محتوا ، این کار را برای برای مشاغل کوچک که می خواهند بیشترین میزان بودجه خود را ایجاد کنند ، ضروری می کند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که بازاریابی محتوا بسیار زمانبر است و همچنین می تواند برای دیدن نتایج تلاش های شما مدتی کوتاه طول بکشد. این خصوصاً در مورد سئو سایت صحیح است. در حقیقت ، طبق گزارش رسانه های اجتماعی ، بیش از 81٪ بازاریابان دریافتند که با سرمایه گذاری حداقل 6 ساعت در هفته در محتوای رسانه های اجتماعی خود ، افزایش ترافیک را تجربه کنند.

بازاریابی محتوا نه تنها یک تاکتیک مقرون به صرفه است ، بلکه یک ROI را نیز فراهم می کند که مشاغل کوچک نمی توانند از آن چشم پوشی کنند.از آنجایی که ایجاد محتوا نسبتاً مقرون به صرفه و بسیار مؤثر است ، بسیاری از مشاغل کوچک با گذشت زمان شاهد بازاریابی چشمگیر در بازاریابی محتوا خود خواهند بود. در حقیقت ، به ازای هر دلار خرج شده ، تلاش برای بازاریابی محتوا 3 برابر بیشتر از تبلیغات جستجوی پرداخت شده منجر می شود.

– محتوا تخصصی شما را قادر می سازد تخصص و تجربه خود را به نمایش بگذارد

بازاریابی محتوا به برند شما اجازه می دهد تا ضمن ارائه دانش ارزشمند ، تخصص خود را در این زمینه نشان دهد که می تواند به خوانندگان کمک کند تا تصمیم گیری بهتری برای خرید داشته باشند. مصرف کنندگان بیشتر از مشاغلی که دانش و تخصص و تجربه خود را نشان داده ، خریداری می کند. بنابراین ، با بازاریابی محتوا و تولید محتوای عالی در سایت خود میتوانید در جلب اعتماد مصرف کننده نسب به ارائه خدمات خود موفق تر عمل کنید.

بازاریابی محتوا چیست– با مشتریان خود رابطه برقرار کنید

اگر هنوز هم قانع نشدید که چرا بازاریابی محتوا مهم است؟در نظر بگیرید که بازاریابی با محتوای عالی چگونه می تواند به شما در ایجاد روابط با مشتریان کمک کند.همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ که محتوا یک بخش جدایی ناپذیر در اعتماد سازی و ایجاد شهرت مثبت در برند شماست.این نکته راهم در نظر بگیرید که بازاریابی با محتوای عالی چگونه می تواند به شما در ایجاد روابط با مشتریان کمک کند.

اما در مورد کسانی که قبلاً از شما خریداری کرده اند چه می شود؟

در حقیقت ، طبق گفته BIA Kelsey ، 61٪ از SMB ها می گویند که نیمی از درآمد آنها از مشتریان مکرر تأمین می شود. علاوه بر این ، وبلاگ بازاریابی Tech Blog گزارش می دهد که یک مشتری وفادار به طور متوسط ​​تا 10 برابر به اندازه اولین خرید خود ارزش دارد.واضح است که مشتریان وفادار چیزی جز مزیت کسب و کار شما نیستند. اگر فروش مکرر بخش قابل توجهی از درآمد شرکت شما را تشکیل می دهد ، باید راه هایی برای تقویت روابط خود با مشتریان فعلی بیابید.

بنابراین چه نوع محتوا برای ایجاد روابط تجاری بهتر است؟ دارایی هایی از قبیل فیلم ها و سایر انواع محتوای تصویری آموزنده می تواند به مشتریان شما کمک کند تا بیشتر از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند. هرچه ارزش آنها بیشتر شود ، بازگرداندن آنها بیشتر خواهد بود.

– بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا خود را از رقبا جدا کنید.

در بازار دنیای دیجیتال و دنیای بیرحم اینترنت ، بسیار مهم است که تجارت خود را از دیگر رقبا متمایز کند. این اهمیت بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا راهی مؤثر در تعیین چگونگی به تصویر کشیدن نام تجاری شماست. این ابزار قدرتمند می تواند به شما کمک کند تا با جامعه مشتریان هدف خود در ارتباط باشید و به آنها نشان دهید چه چیزی تجارت شما را خاص می کند. یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن این خاصیت از طریق بازاریابی محتوا است که شما ایجاد می کنید.

تا اینجا با مزیت بازاریابی محتوا نسبت به سایر روشهای بازاریابی در دنیای دیجیتال امروز آشنا شدیم . اما این همه ماجرا نیست بازاریابی محتوا هم مثل خیلی از روشهای بازاریابی دیگه اصول و راز های خودش رو داره که حتما باید در حین کار رعایت بشه.پیشنهاد میکنم مقاله زیر رو هم برای آشنایی بیشتر از دست ندید.

5 راز بازاریابی محتوا و نقش آن در رشد کسب و کار