به کارگیری راهکارهای ساده و اساسی بازاریابی دیجیتال در جهت رشد کسب و کار

به منظور رشد و ترقی در کسب و کارتان شما نیازمند به کارگیری برخی راهکارهای دیجیتال مارکتینگ هستید تا بتوانید جایگاه تجاری خود را مستحکم سازید. در ادامه به بررسی این راهکارها خواهیم پرداخت.

بازاریابی دیجیتال شاهراه اصلی در درک هر نوع کسب و کاری در قرن 21 است، یعنی اگر حضور چندانی در عرضه آنلاین ندارید بایستی به الفبای بازاریابی دیجیتال آشنایی داشته باشید. راهکارهای مختلفی در بازاریابی دیجیتال وجود دارند که مشاغل و کسب و کارها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. شناخت نکات مثبت و منفی هر یک این راهکارها باعث ایجاد طرحی موثرتر می‌شود. اگرچه بازاریابی دیجیتال امری پیچیده است و به طور مداوم در حال پیشرفت است، اما اصول اصلی برای هرکسی که دارای غریزه ذاتی تجارت و کسب و کار باشد قابل درک است. داشتن دانش عملی و کاربردی در مورد روش‌ها و تاکتیک‌های مختلف می‌تواند راهکارهای تبلیغاتی شما را بهبود بخشد.

همانطور که اکثر شما اطلاع دارید، بازاریابی دیجیتال به معنی بازاریابی محصولات یا خدمات در اینترنت است. اگر در دنیای بازاریابی دیجیتال تازه وارد هستید، در این صورت مشورت با یک مشاور یا آژانس خبره می‌تواند مراحل و گام هایی را معرفی کند که بایستی برای معرفی یک محصول یا خدمات برداشته شود. در این صورت محصول به بهترین شکل به دست مصرف کنندگان بالقوه خواهد رسید. با این حال، اگر بودجه کافی دارید، روش‌های ساده و مقرون به صرفه بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می‌توانید خودتان آن‌ها را پیاده سازی کنید. در اینجا پنج راهکار اساسی بازاریابی دیجیتال آورده شده است که هر شغل و کسب و کاری می‌تواند از آن‌ها استفاده کند، حتی اگر متخصص نباشند و تخصص کافی در این زمینه نداشته باشد.

یادداشت سردبیر: آیا به دنبال راه حل‌های مناسب دیجیتال مارکتینگ برای شغل و ‌کسب و کار خود هستید؟ پرسشنامه زیر را پر کنید تا مشاوران خبره ما در امر فروش با شما تماس بگیرند و اطلاعات مورد نیازتان را در اختیارتان قرار دهند.

انواع دیجیتال مارکتینگ

بازاریاب‌های دیجیتال از چندین روش مختلف برای ارتباط با مصرف کنندگان استفاده می‌کنند. بهینه سازی موتور جستجو ، پرداخت برای تبلیغات به ازای هر کلیک‌، دیجیتال مارکتینگ از طریق ایمیل و کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی از محبوب ترین روش‌هایی است که بازاریابان برای تبلیغ یک نام تجاری در اینترنت استفاده می‌کنند.

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو عبارت است از نوشتن محتوا و پیکربندی صفحات وب با هدف رتبه بندی بالا در نتایج جستجوی گوگل، که بازاریاب‌های دیجیتال از این راهکار برای تولید هدایت و جذب مشتری‌های بالقوه در رقابت استفاده می‌کنند. الگوریتم جستجوی گوگل یک سیستم پیچیده است که همیشه در حال تغییر است. بازاریاب‌های خبره دیجیتال مارکتینگ به دنبال درک نحوه کار و تکامل آن هستند. رتبه بندی بالا برای یک عبارت جستجوی خاص می‌تواند اقتدار یک کسب و کار را بالا ببرد و به تعداد مشتریان را به حدی برساند که در سابقه کار آن شغل و کسب کار تجاری بی‌سابقه باشد. این یک روش حیاتی است که هر بازاریاب دیجیتال باید آن را درک کند و در استراتژی خود استفاده کند.

 

پرداخت به ازای هر کلیک در بازاریابی دیجیتال

تبلیغات به ازای هر کلیک یکی از روش‌های ‌مرسوم در بازاریابی دیجیتال است. در این روش تبلیغ کنندگان به ازای هر یک بار‌کلیک روی پیوند تبلیغ شده هزینه ای را پرداخت می‌کنند. تبلیغات در گوگل ادوردز محبوب‌ترین سیستم تبلیغات پرداخت در بازاریابی دیجیتال به ازای هر کلیک است. وقتی در گوگل چیزی را جستجو می‌کنید، اغلب پست‌هایی را مشاهده می کنید که در کنار آن‌ها نماد تبلیغات سبز رنگ وجود دارد. این نشان می‌دهد که این پست یک آگهی پرداخت به ازای هر کلیک در بازاریابی دیجیتال است و هزینه آن توسط شرکتی که تبلیغ می‌کند پرداخت شده است. اگر روی پیوند کلیک کنید، تبلیغ کننده باید هزینه‌ای به گوگل‌ بپردازد که مربوط به مورد تایید بودن کلمه کلیدی و سایر عوامل است.

اگر یک نام تجاری بتواند کلمات کلیدی مناسب و اطلاعات جمعیتی را هدف قرار دهد، می‌تواند 50 دلار برای تبلیغات هزینه کند و یک سرویس به ارزش 1000 دلار بفروشد. این روشی حیاتی است که شرکت‌ها و کسب و کارها در دنیای تجارت امروز از آن استفاده می‌کنند و باید بخشی از کتاب‌های بازاریابی دیجیتال به این مبحث اختصاص یابد.

 

بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی روشی برای جمع آوری آدرس‌های ایمیل و ارسال محتوای منظم برای مشتریان فعلی و خریداران احتمالی برای فروش و عرضه بیشتر در بازاریابی دیجیتال است. ‌این روش به ‌‌‌بازاریابان اجازه می‌دهد حتی پس از ترک مصرف کنندگان از سایت با سرنخ هایی با آن‌ها در ارتباط باشند. این امر می‌تواند یک راهکار عالی برای فروش و عرضه مکرر و تقویت هویت تجاری باشد.

بازاریابی دیجیتال از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نوعی انتشار مطالب و تعامل با فالورها در شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات است. رسانه‌های اجتماعی فرصتی شگفت انگیز برای ارتباط ارگانیک با مخاطبان هدف فراهم می‌کند. بازاریابان دیجیتال خبره نقاط قوت و ضعف هر پلتفرم را می‌دانند و می‌توانند محتوای بهینه شده‌ای برای ارتباط با مشتریان هدف ایجاد کنند.

شبکه های اجتماعی موثر در بازاریابی دیجیتال
شبکه‌های اجتماعی موثر در بازاریابی دیجیتال

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

بسیاری از مشاغل و کسب و کارها به طور منظم ازLinkedIn ، Pinterest ، Snapchat ، Facebook ، Twitter ، Instagram  و موارد دیگر استفاده می‌کنند تا فالورهای خود را به صورت ارگانیک رشد دهند و به مشتریان بالقوه خود برسند. به اشتراک گذاشتن محتوایی که مربوط به تجارت و کسب و کار موجود است و به روز بودن از منحصر به فرد ترین ویژگی‌های این دست از کسب وکارها در بازاریابی دیجیتال است.

محتوای وب سایت را با کلمات کلیدی هوشمند منتشر کنید

ایجاد محتوای منظم در وب سایت یک روش ساده برای دسترسی به افراد است. یک وب سایت در صورت مرتبط بودن و به روز بودن در جستجوی گوگل به احتمال زیاد نشان داده می‌شود. این کار را می‌توان با نوشتن پست‌های هفتگی وبلاگ و با عرضه محصولات جدید و با به روزرسانی تصاویر انجام داد. یک وب سایت اغلب می‌تواند مهم‌ترین ابزار تبلیغاتی در هنگام بررسی یک کسب و کار باشد، بنابراین مهم است که وقت و تلاش زیادی انجام دهیم تا از نظر بصری خوشایند باشد، استفاده آن از طریق تلفن همراه میسر باشد و محتوای رایگان و مرتبط زیادی را شامل شود.

هنگام ایجاد محتوا برای وب سایت خود، مهم است که کلمات کلیدی مرتبط را وارد کنید. هنگام تصمیم‌گیری در مورد استفاده از کلمات کلیدی، بایستی تصور کنید که مشتری بالقوه ممکن است به دنبال چه چیزی باشد. آن‌ها ممکن است “سلامتی و سلامتی” را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنند، به این معنی که به دنبال وب سایت بهداشتی هستند که این کلمات کلیدی را در پست‌های هفتگی وبلاگ خود قرار دهد. با این حال، بیش از حد کلمات کلیدی را در پست‌هایتان انباشت نکنید. در غیر این صورت گوگل این پُست را به عنوان هرزنامه ثبت می‌کند. سه تا پنج بار افزودن کلمه کلیدی بهترین مقدار برای جلب توجه گوگل است.

در بازاریابی دیجیتال خبرنامه ارسال کنید

روش دیگری که می‌تواند توسط مبتدیان در بازاریابی دیجیتال اجرا شود، ارسال خبرنامه منظم است. این خبرنامه می‌تواند شامل به روزرسانی‌های کلی در مورد ماهیت کسب و کار، ارسال پُست‌های هفتگی یا آفرها و تخفیف‌های ویژه‌ای باشد که شرکت ارائه می‌دهد. مطالب می‌تواند شامل پیوندها و تصاویر شبکه‌های اجتماعی باشد. ارسال خبرنامه بهترین راه برای ورود به صندوق ورودی کسی است، تا وی را قانع کنید مشتری یا نماینده فروش محصولات شما بشود. قاعده مند بودن کلیدی است، زیرا اعتماد خوانندگان را جلب می‌کند و به مردم اجازه می‌دهد بدانند که می‌توان روی این تجارت حساب کرد.

نمونه های رایگان بدهید

بهترین راه برای جلب توجه افراد به یک سمت وب سایت ارائه نمونه‌های رایگان است. بسیاری از شرکت‌ها در ازای ثبت نام در خبرنامه خود، کتاب‌های الکترونیکی رایگان، وبینار، دوره‌های آموزشی ایمیلی، اینفوگرافیک و موارد دیگر را ارائه‌می دهند. برخی دیگر هنگام ثبت نام یا اتصال به وب سایت به اعضا تخفیف می‌دهند. این امکانات بی‌پایان هستند و همه چیز در مورد احتمالاتی است که می‌تواند مشتری بالقوه را به سمت وب سایت و درگاه مورد نظر سوق دهد.

از فعالان بازار دیجیتال کمک بگیرید

فعلان بازار دیجیتال افرادی هستند که در شبکه‌های اجتماعی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. می‌توان با این افراد تماس گرفت تا برای تبلیغ یک نام تجاری با شما همکار کنند و از سوی دیگر شما آن‌ها را در وب سایت یا صفحه رسانه های اجتماعی خود معرفی کنید. فعالانی را جستجو کنید که به برند شما مرتبط بوده و دارای فالورهای واقعی هستند که می‌توانند مشتری بالقوه شوند.

وقتی نوبت به دیجیتال مارکتینگ می‌رسد، می‌توانید با کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای در تلاش و پول خود صرفه جویی کنید. اما برخی از بازاریابی‌های دیجیتالی ساده را می‌توان به تنهایی انجام داد. اجرای راهکارهای اساسی مورد بحث در این مقاله اطمینان دسترسی بیشتر به مشتری و فروش بیشتر را تضمین می‌کند.

هدف انجمن ما ارتباط صاحبان مشاغل کوچک با متخصصان باتجربه است که می‌توانند راه را برایشان هموار سازند، روند کار را جهت دهی کنند و بهترین روش‌ها را به اشتراک بگذارند. ما همیشه به دنبال چشم اندازهای تازه برای ارتقاء برنامه مشارکتی خود هستیم. اگر متخصصی هستید که در زمینه کاری خود فعالیت می‌کنید – چه به عنوان کارمند، کارآفرین یا مشاور – دوست داریم به شما کمک کنیم صدای خود را با خوانندگان و انجمن   business.com ‌ به اشتراک بگذارید. ما در تلاش هستیم تا فقط محتوای با کیفیت و مرتبط را برای مخاطبان مشاغل کوچک خود منتشر کنیم.

 

منبع:

How to Do Digital Marketing (Even If You Aren’t an Expert)