طراحی وب سایت کتاب

طراحی وب سایت کتاب

طراحی وب سایت کتاب

طراحی وب سایت کتاب به خصوص برای ما ایرانی ها که متأسفانه سرانه مطالعه در کشورمان بسیار پایین و وضعیت مطالعه و کتابخوانی در آن اصلاً حال و روز خوبی ندارد، از ضروریات به شمار می رود. در دوران کرونا توسعه و رشد فضای مجازی باعث شده تا خیلی از مردم آنلاین و از طریق اینترنت اکثر فعالیت های خود را انجام دهند و به نوعی با مراجعه حضوری، خداحافظی کنند.

وضعیت مطالعه در کشور به نوعی بار سنگینی است که بر دوش کتاب دارها، وب سایت های فروش کتاب، نویسنده ها و ناشران است. در این بین طراحی وب سایت فروش کتاب موجب شده تا وضعیت کتابخوانی تا حد زیادی افزایش پیدا کند و به نوعی راهکاری است تا در دوره کرونا مشکلات روزمره کتاب و کتابخوانی را حل کند. چرا که اگر سرانه مطالعه رو به کاهش باشد به طور حتم مردم همان جامعه به سمت نابودی حرکت خواهند کرد.

 

ویژگی ها و امکاناتی که می توانید در طراحی وب سایت کتاب لحاظ کنید

امکانات و ویژگی های زیادی را می توان برای چنین وب سایت هایی بیان کرد. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • با طراحی وب سایت کتاب به راحتی می توانید کتاب های خود را در معرض دید میلیون ها بازدید کننده قرار دهید.
  • وب سایت های فروش کتاب بدون محدودیت می توانند میلیون ها کتاب را برای فروش در اختیار مخاطبین خود قرار دهند.
  • حتی در کنار کتاب های فیزیکی می توانید فایل الکترونیکی (PDF) آنها را نیز در اختیار مخاطبین قرار دهید.
  • برای اینکه میزان ماندگاری بازدید کننده ها در وب سایت بیشتر باشد می توانید مطالعه آنلاین کتاب را هم در طراحی وب سایت کتاب لحاظ کنید.
  • وب سایت شما می تواند مجهز به پرداخت آنلاین باشد تا مخاطبین در هر ساعتی از شبانه روز که مایل باشند اقدام به خرید کنند.
  • معرفی اجمالی کتاب و نویسنده از دیگر ویژگی هایی است که در طراحی وب سایت کتاب می توانید به آن اهمیت دهید. چرا که هر کتابی برای اینکه به فروش برسد به معرفی نیازمند است. حتی می توانید امکان مطالعه چند صفحه از آن را برای مخاطبین فراهم کنید. این مورد در جذب مشتری بسیار تأثیرگذار است.
  • تولید محتوا از بخش های الزامی کسب و کار اینترنتی شما به حساب می آید. برای اینکه در بین این همه رقیب دیده شوید و حرفی برای گفته داشته باشید، تنها از طریق تولید محتوا جذاب می توانید به این مهم دست پیدا کنید.
  • از کتاب ها تصاویری واضح و مشخص تهیه کنید. چرا که مشتری ها محصولی را می خرند که امکان لمس آن را ندارد و این مورد تأثیر زیادی در خرید آنها دارد.
  • حتماً از دسته بندی های مناسب در طراحی وب سایت کتاب استفاده کنید. این مورد دقیقاً مانند کتابخانه فیزیکی است که هر کدام در یک طبقه خاص قرار می گیرند.
  • در طراحی وب سایت کتاب به رابط کاربری اهمیت زیادی بدهید. این یعنی برای اینکه کاربران بیشتری را جذب خودتان کنید می توانید با ایجاد یک رابط کاربری خوب به این مهم دست پیدا کنید.
  • از نکات جالب توجه این است که می‌توان امکان پرداخت در محل را برای مشتری ها فراهم کنید. این مورد تأثیر بسیار زیادی برای افرادی دارد که برای اولین بار از فروشگاه اینترنتی شما خرید می کنند و امکان دارد در آینده به مشتری دائم شما تبدیل شوند.

 

بودجه و سرمایه لازم برای طراحی وب سایت کتاب

به طور حتم یکی از دغدغه ها و مواردی که ذهن خیلی از افراد را به خودش مشغول می کند، بودجه و هزینه طراحی سایت کتاب است. اگر مایل به طراحی یک وب سایت کامل با ویژگی های خاص باشید در بعضی مواقع می بایستی دهها میلیون تومان هزینه کنید و به صورت کلی این هزینه ارتباطی مستقیم با امکانات و ویژگی هایی دارد که شما برای طراحی وب سایت کتاب به آنها نیاز دارید.

 

فروش کتاب به صورت اینترنتی تا چه اندازه سودآور است؟

در همان روزهای ابتدایی که اقدام به طراحی وب سایت کتاب می کنید کاربران و بازدید کننده های زیادی نخواهید داشت پس نباید در همان روزهای ابتدایی انتظار درآمد بالایی از این کار داشته باشید. اما اگر بر روی تولید محتوا و بحث سئو فعالیت بیشتری داشته باشید قطعاً به مرور زمان تعداد مشتریان شما بیشتر خواهد شد و سود خوبی را از طریق فروش کتاب ها بدست خواهید آورد.

به صورت کلی میزان سودآوری برای فروش اینترنتی کتاب به میزان تلاش و فعالیت شما بستگی دارد و همان طوری که اشاره کردیم اگر بر روی تولید محتوا و سئو بیشتر کار کنید قطعاً بعد از مدت کوتاهی دیده خواهید شد و این می تواند شروعی خوب برای کسب درآمد باشد.

 

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که طراحی وب سایت کتاب می بایستی از یک ظاهر و رابط کاربری بسیار خوب و سئو بالایی برخوردار باشد. با رعایت این موارد رتبه وب سایت شما در نتایج موتور های جستجو دستخوش تغییرات بزرگی می شود و بازدید کننده های زیادی را به سمت خود جذب خواهید کرد.

یکی از بهترین شرکت هایی که می تواند در طراحی وب سایت کتاب به شما کمک کند تا بازدید کننده و مشتریان زیادی جذب خود نمایید، شرکت فناوران ایما است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت کتاب هستید کافی است با کارشناسان گروه فناوران ایما در تماس باشید.

 
n

دریافت جدیدترین

واتس اپ فناوران ایما تماس با فناوران ایما>