مهم‌ترین اشتباهات برندینگ کدامند؟ هنگامی که کار خود را شروع می‌کنید، به یک برند تجاری قوی احتیاج دارید که مشتریان و مشتریان بالقوه بتوانند آن را شناسایی کرده و از آن پشتیبانی کنند. اما چند باور غلط رایج وجود دارد که ممکن است شما را از درست انجام دادن این کار برای تجارت خود باز دارد. حتی اگر فکر می‌کنید قبلاً این موضوع را تحت پوشش قرار داده اید، اگر استراتژی مارکینگ یا بازاریابی شما مناسب نباشد، ممکن است اعتماد مشتریان را از دست بدهید.

برندینگ
برندینگ

در اینجا پنج مورد از مهم ترین اشتباهات برندینگ آورده شده است که از پیشرفت برند تجاری شما جلوگیری می‌کند.

1- من در حال حاضر یک برند دارم

یکی از اشتباهات برندینگ نداشتن برند تجاری مشخص است. این تصور غلطی است که ممکن است افراد زیادی را به خود جلب کند. اگر تصور کنید تنها نام تجاری شما کافی است باید بدانید مسیر اشتباهی را در پیش گرفته اید. این تنها کفایت نمی‌کند. شما باید برند مشخصی داشته باشید که مردم آن را بشناسند و اگر به اندازه کافی دیده نمی‌شوید، به برند تجاری بهتری نیاز دارید.

در رابطه با اشتباهات برندینگ باید بگوییم شما باید بدانید که آیا این یک لوگو است که به راحتی قابل تشخیص است و افراد را فوراً با نام تجاری شما متصل می‌کند یا یک کمپین بازاریابی جدید را ایجاد می‌کند که نام تجاری شما را دوباره راه اندازی کند. شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که با طراحی لوگو مناسب چقدر می‌توانید خودتان را به مشتریان معرفی کنید. اگر آن ها برند شما را درک نکنند یا اگر نتوانند لوگوی شما را ببینند، از شما پشتیبانی نمی کنند.

اگر درک درستی از چگونگی کمک برند و پیام رسانی آن به رشد کسب و کار خود ندارید، پس احتمالا این کار همان کاری است که باید روی انجام آن تمرکز کنید. شما می‌خواهید برند تجاری شما پیام واضحی داشته باشد که برای مشتریان بالقوه ارسال می‌کند و اگر نگاهی به برند خود از نگاه مشتری بیندازید، ممکن است متوجه شوید که آن چیزی که می‌خواهید را نمی‌گوید.

اشتباهات برندینگ
اشتباهات برندینگ

بنابراین، از شروع کردن طراحی یک برند مشخص نترسید. اگر برند تجاری شما در حال ساختن نیست، پس یک مورد جدید ایجاد کنید. اگر مشاغلی را اداره می کنید که شما را ملزم به رفتن به خانه های مردم می کند، پس اطمینان و ایمنی دو مورد از مهم ترین مواردی است که باید به آن ها منتقل شوند. بنابراین، برند تجاری خود را به گونه ای ایجاد کنید که آن پیام را برای مشتریان بالقوه ارسال کند و به رونق کسب و کار شما کمک کند.

2– من می‌خواهم برند من خنثی بماند

یکی دیگر از اشتباهات برندینگ خنثی ماندن است. واقعیت تجارت این است که، مردم از شرکت هایی که نظری جدید ندارند و در موضع خود ایستاده اند، خوششان نمی آید. برند تجاری اغلب پیام خاصی را ارائه می دهد، که به مشتریان می گوید در مورد موضوعات خاص چه فکر می کنید و چگونه از رقبای خود بهتر هستید. اگر نمی خواهید بگویید در چه گزینه ای از دیگران بهتر هستید مطرح نمی شوید و در حوزه کاری خود پیشرفت نخواهید کرد.

اشتباه رایج برندینگ
اشتباه رایج برندینگ چیست؟

خنثی ماندن ممکن است باعث شود برخی از مشتریان برای مدت طولانی با شما بمانند، اما با خنثی ماندن به مشتریان جدید اجازه نمی دهید شما را پیدا کنند و از شما پشتیبانی کنند. اگر می خواهید به عنوان بزرگترین گزینه در منطقه خود شناخته شوید، پس باید برند خود را قابل توجه کنید و بتوانید خود را از برند های دیگر جدا کنید.

به عنوان مثال، اگر شما یک تجارت دفع حشرات را اداره می کنید، می بینید که بسیاری از آنها از موش در لوگو و برند تجاری خود استفاده می کنند تا مشتریان پیام واضحی را از لوگو دریافت کنند. این امر همچنین به هنگام جلب توجه افراد کمک می کند. این یک پیام واضح از آنچه آن ها انجام می دهند. همچنین اگر عبارات هدف دار در طراحی برند یا لوگو استفاده شود، شما می توانید از رقبا پیشی بگیرید.

این به معنای موضع گیری است، اما به یاد داشته باشید، این تجارت است. شما نمی‌خواهید فقط یک چهره دیگر در بین جمعیت باشید، بنابراین می توانید بگویید، می خواهید برای انجام درست کارها مطرح شوید. بنابراین، نترسید خودتان را معرفی کنید و بگویید در چه چیزی بهترین هستید. مطمئن شوید که کمپین های تجاری و بازاریابی که ایجاد می‌کنید پیام برند تجاری شما را انتقال دهند.

3- پایین ترین قیمت هر بار برنده می‌شود.

از دیگر اشتباهات برندینگ این است که شما باور داشته باشید قیمت پایین محصولات شما باید همیشگی باشد تا به رونق در کسب و کار خود برسید.

در رابطه با اشتباهات برندینگ باید بگوییم این تصور اشتباهی است که به نظر می رسد در صنعت خدمات و چندین مورد دیگر بیداد می کند، زیرا بسیاری از مشتریان وقت خود را صرف جستجوی گزینه ارزان قیمت می کنند. با این حال، اگرچه قیمت یک عنصر بسیار مهم در مدل کسب و کار شما است، اما تنها چیزی نیست که مهم است. مشتریان ممکن است در اطراف خرید کنند، اما اگر هزینه خدمات را بپردازند، برای خدمات بهتر بیشتر هزینه پرداخت می کنند.

قیمت های مناسب
قیمت های مناسب

بله، مشتریان قیمت خوبی می خواهند، اما همچنین می‌خواهند با آن ها با احترام رفتار شود. و اگر یک لوله کش، برقکار، مسئول نظافت فرش و غیره باشید، برای حل مسئله به خانه های آن ها می روید و می خواهید مودب باشید. این بدان معناست که اگرچه ارزان ترین گزینه برای کیف پول آن ها خوب به نظر می رسد، اما داشتن یک مرد با پوشیدن چکمه های گل آلود به موقع برای راه رفتن در خانه جهت تعمیرات چیزی نیست که آن ها بخواهند!

حتی اگر قیمت های شما پایین ترین قیمت نباشد، احتمالا می دانید که محصولات یا خدمات شما قیمت مناسبی دارند. بنابراین خود را ارزان نفروشید. تا زمانی که بدانید قیمت منصفانه است، مشتریان شما نیز با شما کار خواهند کرد. این مربوط به هر محصول و خدماتی در اطراف است که می تواند از فروش کفش تا لوازم خانه باشد.

اگر کسی چیز بهتری را بخواهد، هزینه اضافی را برای دریافت گزینه عالی می پردازد زیرا تشخیص می دهد که این محصول به خوبی ساخته شده است و ماندگاری بیشتری دارد. به عنوان مثال، اگر گزینه مقاومت فرش در مقایسه با لکه شدن آن ارزان‌ترین گزینه باشد، مشتری پول بیشتری می‌دهد اما فرشی را می‌خرد که دیر کثیف شود. قیمت قسمت بزرگی از تجارت شماست، اما اعتبار برند شما هنوز باید در درجه اول قرار داشته باشد و سرمایه گذاری در آن ارزش هزینه را خواهد داشت.

4– من برای برند تجاری خود هزینه نمی کنم

یکی دیگر از اشتباهات برندینگ صرف نکردن هزینه برای سوددهی بیشتر است. صرف هزینه برای کسب درآمد بیشتر از تجارت کمی عجیب به نظر می رسد، اما گفته لازم است بدانید برای پول درآوردن باید هزینه کنید. این بدان دلیل است که شما باید در شرکت خود سرمایه گذاری کنید تا بتواند در آینده رشد کند و درآمد بیشتری کسب کند. صرف هزینه برای چیز هایی که مهم نیستند، مانند فناوری های جدیدی که نیازی به آن ها ندارید، تنها پول شما را هدر می دهد.

در رابطه با اشتباهات برندینگ باید بگوییم صرف هزینه برای برند تجاری بسیار ارزشمند است. اگر برای شروع کار به اندازه کافی پول ندارید، می توانید از وام کسب و کار بهره مند شوید. این بدان معنی است که می توانید فورا طراحی مارک تجاری خود را شروع کنید. این کار باعث می شود بدون داشتن نگرانی مالی، ادامه کار آسان تر باشد. این همچنین می تواند به شما کمک کند حتی سریع تر به دنیای رقابت با رقیبان تجاری خود وارد شوید.

دنیای برندینگ یک بازی طولانی است و اگر چه بلافاصله شاهد افزایش آگاهی خواهید بود، اما یک شبه تجارت شما دو برابر نخواهد شد. اگر آن را ادامه دهید و برند تجاری خود را بیشتر تبلیغ کنید، به شما در آینده کمک می کند و تعداد مشتریانی را که به دنبال شما هستند افزایش می‌دهد.

برندینگ
صبر در دنیای برندینگ

مراجعه مشتری به شما به این معنی است که برند تجاری شما موفق کار می کند. شما می توانید در تبلیغات دیجیتال، ارسال کارت، پخش تراکت در اطراف فروشگاه یا دفتر مرکزی و یا قرار دادن پیام های تجاری بیشتر روی وسایل نقلیه، شرکت خود را معرفی کنید. با شروع این تبلیغات هر یک از این‌ها می تواند به ایجاد اعتبار شما در منطقه شما کمک کند.

5– من خود کار برندینگ را انجام خواهم داد

یکی از رایج ترین اشتباهات برندینگ این است که خودتان کار برند سازی را به عهده بگیرید. هر برند تجاری با شخص اصلی شرکت یعنی مالک و مجری کار شروع می شود. شما کسی هستید که کار خود را با مقداری پول و ایده شروع می‌کنید و آن را به یک شرکت سودآور تبدیل می‌کنید. بنابراین ایده خوبی نیست که خودتان از عهده برندینگ برآیید. شاید برای شما سوال باشد چه کسی تجارت شما را بهتر از شما بلد است؟

با این حال، چیزی که در این معادله از دست رفته است، دانش و تجربه چگونگی ایجاد برندینگ است. اگر این دانش را ندارید، ممکن است راهی دشوار باشد که شما را از پایبندی به اهداف اصلی خود برای تقویت برند تجاری باز می دارد.

 

منبع: 6Branding Mistakes That Are Holding Your Business Back