فروش محصولات دیجیتال خود را با محتوای تصویری چندین برابر کنید

همانطور که می‌دانید در دنیای تکنولوژی امروز، سالانه بر میزان محبوبیت خرید کالاهای دیجیتال افزوده می‌گردد. فیلترهای فتوشاپ، اپلیکیشن‌های جدید، نرم‌افزارها و ایبوک های رایگان (E-book) نیز از ملزومات بیزینس به شمار می‌روند. به نظر می‎رسد که تعداد زیادی از کسب و کارهای کوچک تمایل دارند که محصولات دیجیتال همچنان اسرار آمیز باقی بمانند. به طوری که برای رستورانی محلی، مغازه عتیقه فروشی یا مکانیک هنوز ممکن است درک این مفهوم سخت باشد که کالای دیجیتال چیست و چطور می‌تواند مفید باشد.

معمولا خریداران با احساسات خود خرید می‌کنند و با منطق خود از آن دفاع می‌نمایند. بدیهی است که در خرید محصول، سودمندی ملاک اصلی است. گر‌چه امروزه بسیاری از ما از ابزارهای تکنولوژی استفاده می‌کنیم، افراد زیادی همچنان تمایل دارند باور کنند که تکنولوژی دور از دسترس و غیر انسانی است. بنابراین بسیار هوشمندانه است اگر با احساسات افراد ارتباط برقرار کنیم.

کلید فروش کالاهای دیجیتال استفاده از تصاویر جذاب است. حال سوال اصلی این است که چطور می‌‌توانیم کالاهای دیجیتال خود را با محتوای تصویری مناسب ادغام کنیم؟ در ادامه به نکات کلیدی و مهم در طراحی محصول که به رونق کسب و کار شما کمک خواهد کرد، می‌پردازیم.

طراحی محصولات دیجیتال با محتوای تصویری
طراحی محصولات دیجیتال با محتوای تصویری

6 نکته طلایی در طراحی محصولات دیجیتال با محتوای تصویری

1- تصویر جذاب و خلاقانه برای محصول خود طراحی کنید

برای فروش کالاهای دیجیتال باید به مشتریان خود به صورت جذاب و خلاقانه‌ای نشان دهید که محصول شما چیست و چه کاربردی دارد. به یاد داشته باشید که جلد کتاب همیشه مهم‌ترین عامل در فروش کتاب است. اگر محصول شما ابزاری تصویری است از عکسی استفاده کنید که نشان دهنده کاربرد آن باشد. اگر کالایی که قصد فروش آن را دارید بصری نیست، برای طراحی محصول خود زمان بگذارید و فکر کنید که چطور می‌توانید از تصویری استفاده کنید که گویای نوع و کاربرد محصولتان باشد.

فراموش نکنید که نشان دادن مهم‌تر از گفتن است. از رنگ‌ها در طراحی محصول خود استفاده کنید. رنگ‌ها در برند یا نام تجاری و تصویر محصول‌تان بسیار تأثیر‌گذار هستند. بسیاری از افراد تکنولوژی را با رنگ‌ها ترکیب می‌کنند مانند رنگ بژ که برای برندهای کامپیوترهای اولیه استفاده می‌شد. البته انتخاب رنگ مناسب بسیار حائز اهمیت است.

حتما به این موضوع فکر کنید که دوست دارید خریداران هنگامی که در مورد کالای شما فکر می‌کنند چه احساسی داشته باشند. به عبارت دیگر، حدس بزنید مشتریان احتمالا چه احساسی خواهند داشت، زمانی که با مشکلی مواجه می‌شوند که محصول شما می‌تواند حلال آن باشد. جهت ترکیب احساسات با رنگ اصلی برای تصویر محصول خود می‌توانید از روانشناسی رنگ ها کمک بگیرید.

2- در تبلیغات کلیکی از تصاویر سفارشی و خاص استفاده کنید

عکسبرداری از کالا سودمند است اما به طور خاص گویای بیزینس و محصولات شما نیست. به علاوه زمانی که افراد تصویر یکسانی را بیش از یکبار می‌بینند به آن توجه می‌کنند. ما همیشه از آن آگاه نیستیم اما انسان‌ها به تکرارها بسیار توجه می‌کنند. تکرار در تبلیغات رسانه اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. احتمالا برای شما بارها پیش آمده است که تبلیغی با یک عکس می‌بینید و احساس می‌کنید برای شما بسیار آشناست.

هنگامی که بر تبلیغات کلیکی برای کسب و کاری کوچک متمرکز می‌شوید، تصاویر منحصر به فرد یا تصاویری که برای کالای دیجیتال شما خاص و ویژه هستند و همچنین برند، اعتماد ایجاد می‌کند و موجب می‌شود که خریداران روی لینک شما کلیک کنند. بنابراین تصاویر خود را منحصر به فرد و سفارشی کنید.

تصاویر قابل اعتماد بسازید؛ ممکن است تمایل داشته باشید تصاویری طراحی کنید که تشخیص آن‌ها برای افراد آسان است. با توجه به این که بیشتر افراد به تبلیغات توجه نمی‌کنند می‌توانید تصاویر را برای تبلیغات خود طوری طراحی کنید که افراد احساس کنند مرتبط و صادقانه است.

خلاق باشید؛ اگر از فیلترها استفاده می‌کنید یا عکس‌های خود را ویرایش می‌کنید اطمینان حاصل کنید که درک موضوع برای مخاطب آسان و گویای محصول شما باشد. اگر مطمئن نیستید که بهترین تصاویر برای تبلیغات شما کدام هستند بهتر است از متخصصی در این زمینه کمک بگیرید. از کسی که در مورد بیزینس شما اطلاعاتی دارد بازخورد بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که وقت، انرژی و همچنین بودجه بازاریابی خود را در مکان درست صرف می‌کنید.

استفاده از تصاویر خاص در تبلیغات کلیکی
تصاویر خاص در تبلیغات کلیکی

3- در فروش محصولات دیجیتال، نمودارها و جداول را دست کم نگیرید

وبلاگ به شما کمک خواهد کرد تا با مشتریان خود را در مورد محصول‌تان صحبت کنید و به آن‌ها اطلاعات دهید. همچنین تصاویری که بر شواهد متکی است اعتبار شما را در جایگاه صاحب کسب و کار افزایش خواهد داد. ممکن است بخواهید تصاویر متعددی در وبلاگ خود پست کنید. آمارها نشان می‌دهد که تصاویر بیشتر تأثیرگذارتر است. بنابراین هوشمندانه ترین راه این است که از نمودار استفاده کنید. شواهد بصری موجب می‌شود که تحقیق و بررسی شما باور پذیرتر شود. البته راه‌های دیگری هم برای بررسی صحت اطلاعات وجود دارد اما محتوای بصری بیشترین تأثیر را بر مخاطب دارد.

داستان خود را به صورت تصویری بیان کنید. به عبارت دیگر به شیوه خلاقانه و تأثیر‌گذار محصول خود را معرفی نمایید. می‌توانید از جداول و نمودارها استفاده کنید. درج جزئیات مهم‌ترین اطلاعات به صورت جدول یا نمودار بسیار حائز اهمیت است اما اصل سادگی را رعایت کنید. مخاطبان را با اطلاعات زیاد بمباران نکنید. تصاویر باید به جای شما صحبت کنند.

روش دیگر برای فروش محصولات دیجیتال بهینه سازی تصویر برای سئو سایت است. تصاویر جدید و خلاقانه موجب می‌شود تا خوانندگان محتوای شما را کشف کنند. تصاویر دیجیتال، اینفوگرافی‌ها و چارت‌ها برای سئو مناسب هستند زیرا می‌توانید اندازه فایل را کاهش دهید. تصاویر کوچک تر سریع‌تر بارگذاری می‌شوند. سرعت سایت عامل مهمی در سئوی فنی محسوب می‌شود. بنابراین اگر تصاویر شما خاص و خلاقانه باشند و سریع بارگذاری شوند فروش محصولات دیجیتال شما چند برابر خواهد شد.

4- با اینفوگرافی سفارشی، متفاوت ایمیل دهید

همانطور که می‌دانید ایمیل در فروش بسیار تأثیر گذار است. زیرا محبوبیت زیادی دارد اما در عین حال برجسته و متمایز بودن در باکس ورودی دشوار است. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. می‌توانید به ایمیل خود اینفوگرافی سفارشی اضافه کنید.

اینفوگرافی‌ها برای موارد زیر به کار می‌روند:

  • در مورد محصول شما اطلاعات می‌دهند
  • چگونگی ساخت محصولات دیجیتال شما را مورد بررسی قرار ‌می‌دهند
  • محصولات شما را با رقبا مقایسه می‌کنند

شما می‌توانید اینفوگرافی کوتاهی همراه با چند دستور العمل‌ بسازید که طرز استفاده از محصول دیجیتال شما را نشان دهد. نوع دیگری از محتوای بصری برای ایمیل گیف‌ها هستند. شما می‌توانید اینفوگرافی متحرکی ایجاد کنید یا از گیف برای گزینه اقدام به خرید استفاده نمایید. محتوای بصری منحصر به فرد خود را می‌توانید به لیست ایمیل‌تان ارسال کنید یا در کانال‌های فروش دیگر از آن استفاده نمایید.

ایمیل با اینفوگرافی سفارشی
ایمیل با اینفوگرافی سفارشی

5- کانال‌های رسانه اجتماعی را جدی بگیرید

استوری‌ها، پست‌ها با تصاویر متعدد و ویدئوها چیزهایی هستند که بازاریابان عمده انرژی خود را برای آن‌ها صرف می‌کنند. بنابراین برای فروش محصولات دیجیتال خود باید محتوای دیداری بسازید که کالای شما را از جنبه‌های مختلف نشان دهد. افراد اغلب زمان زیادی را برای رسانه اجتماعی صرف نمی‌کنند به همین دلیل باید تصاویری طراحی کنید که قابل اشتراک گذاری باشند.

اگر می‌خواهید محصولی مانند بازی ویدئویی بفروشید، طراحی پست‌ حاوی چند تصویر و نکات گیم پلی می‌تواند ایده خوبی باشد. همچنین می‌‌توانید مخاطبان خود را به تعامل تشویق کنید. از فالورهای وفادار خود سوال کنید تا پاسخ دهند سپس بازخورد مثبت مشتری را هایلایت کنید.

 

فروش محصولات دیجیتال از طریق رسانه‌های اجتماعی
فروش محصولات دیجیتال از طریق رسانه‌های اجتماعی

6- شبکه خود را ارتقا دهید

پلتفرم لینکدین زمین خوبی برای بازیکنان قوی است. شما می‌توانید محصولات دیجیتال خود را با اسلاید سفارشی بفروشید. این کار زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. علایق مخاطبان لینکدین را نشانه بگیرید. گروه یا شبکه خاصی در لینکداین انتخاب کنید. برای معرفی محصولات دیجیتال خود از اسلایدها استفاده کنید و به مخاطبان نشان دهید از خرید کالای شما چه سودی عایدشان می‌شود.

تصاویر سفارشی و منحصر به فرد موجب می‌شود تا ارائه شما باور پذیرتر، معتبر و ارزشمند شود. نمایش‌های اسلایدی با تصاویر بیشتر و متن کمتر تأثیر‌گذارتر است. تصاویر و متون را با هم ترکیب کنید. از صدا استفاده کنید و کیفیت شنیداری را دست کم نگیرید. برای تأثیر‌گذاری بیشتر به اسلایدهای خود موسیقی اضافه کنید.

سخن پایانی

در این متن با شش نکته طلایی برای طراحی محصولات دیجیتال آشنا شدید. همانطور که می‌دانید محتوای تصویری بسیار حائز اهمیت؛ تصاویر باید به جای شما صحبت کنند. بنابراین در فروش کالاهای دیجیتال خود طراحی محصول را جدی بگیرید. فراموش نکنید که برای تأثیر‌گذاری، بیشتر از آن چه می‌گویید باید نشان دهید از محتوای بصری جذاب و خلاقانه استفاده کنید. با محتوای تصویری مناسب فروش محصول دیجیتال خود را تضمین خواهید کرد. راهی مطمئن پیدا کنید تا با مشتریان خود از طریق کانال‌ها و تصاویر ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بازخورد بگیرید.

کالاهای دیجیتال ممکن است در کوتاه مدت اسرار آمیز و مرموز به نظر برسند اما می‌توانید اطمینان و آگاهی ایجاد کنید تا افراد به شما اعتماد و محصولات شما را خریداری کنند. از همین امروز می‌توانید فروش محصولات دیجیتال خود را شروع کنید. امیدواریم که نکات ذکر شده بتواند شما را در تولید محتوای بصری هدفمند و تأثیر‌گذار یاری کند.

منبع :  How to Sell Digital Products With Visual Content